braand Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 (endret) Hei, jeg lurer på, hvordan og hvor strammer jeg clutchwire på Ford smax 2008 modell? Endret 18. mai 2023 av braand Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 braand skrev (2 timer siden): Hei, jeg lurer på, hvordan og hvor strammer jeg clutchwire på Ford smax 2008 modell? Er neppe noe wire å justere på vel? Har du sjekket hvilken teknisk løsning det faktisk er? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 braand skrev (5 timer siden): Hei, jeg lurer på, hvordan og hvor strammer jeg clutchwire på Ford smax 2008 modell? Ville blitt overrasket hvis det ikke var hydraulisk clutchsystem på den bilen, type «Hydraulic fluid to Ford specification WSS-M6C57-A2, Super DOT 4» -også kjent som bremsevæske. Hva er symptomene, grunnen til at du spør? S-Max 2008 hadde flere ulike motorer og girkasser, litt mer info (inklusive kjørelengde) hadde ikke skadet 😉 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. mai 2023 Del Skrevet 22. mai 2023 Clutch eller gir Girvaier er som oftest justerbar i andre enden av girspaken, men hovedsakelig er det utslitte pakninger/føringer som gir upresis gir-skifte. Hvis du har vaier på clutchpedalen kan du prøve og dra pedalen oppover/utover "selvjusterende". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå