Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 Hårek skrev (1 minutt siden): Du har "Delete parttiton" knapp der, på Destination disk. Det er vel bare å velge partisjon, så blir knappen aktiv. Har klart og slettet den, og cloner nå på nytt. fikk flytta partisjon, og fylt så minne ble riktig. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Ja, ser at jeg svarte på feil spørsmål. Å utvide partisjon er ikke alltid like enkelt. Det er bare mulig å utvide den partisjonen som vises til venstre for utildelt plass. Dvs partisjon 3. Men det er partisjon 2 du ønsker å utvide. Du trenger antagelig ikke partisjon 3. Antar det er Recovery. Gjør kloning en gang til, da tar du bare partisjon 1 og 2. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Muligens kan man extende partisjon i Macrium. Ser det er en Youtube video, sjekk ved ca 7 minutter. Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 7 minutes ago, Hårek said: Du trenger antagelig ikke partisjon 3. Antar det er Recovery. Skeptisk til hvor mye gjenoppretting en kan gjøre fra en partisjon som er 10% av hovedpartisjon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 germanwhip skrev (14 minutter siden): Skeptisk til hvor mye gjenoppretting en kan gjøre fra en partisjon som er 10% av hovedpartisjon Det er lite relevant til tråden. Men det går jo an å søke det opp hvis man lurer på ting. Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 3 minutes ago, Hårek said: Det er lite relevant til tråden. Men det går jo an å søke det opp hvis man lurer på ting. Sant nokk, det jeg reagerer mest på er at partisjonen for gjenoppretting er for liten til å holde på noe fornuftig. Ser man på størrelsen på en Windows 10 DVD, så er jo den ca rundt 4.5-5GB. Så jeg er egentlig enig i å slette den og heller bruke plassen på partisjonen til C disken Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 (endret) germanwhip skrev (28 minutter siden): Sant nokk, det jeg reagerer mest på er at partisjonen for gjenoppretting er for liten til å holde på noe fornuftig. Ser man på størrelsen på en Windows 10 DVD, så er jo den ca rundt 4.5-5GB. Så jeg er egentlig enig i å slette den og heller bruke plassen på partisjonen til C disken Gjenopprettingspartisjonen antar jeg er for å sette tilbake PCen til "som ny", antakelig med diverse bloatware. Ser at den er tilhørende Windows, la ikke merke til størrelsen. Den er grei å ta med seg. This recovery partition is to hold the Windows Recovery Environment (WinRE), which can be explored if you manually assign a drive letter to it. If you delete this partition, you won’t be able to use Windows Recovery options. Endret 17. mai 2023 av ^fmj Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Hvis man ikke har WinRE på disken så bruker man en USB recovery drive istedet. Men alt det er unødvendig hvis man bruker Macrium til backup. Ta en full disk image, og alt kan gjenopprettes selv om disken er gåen og må byttes. Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 Da har jeg ordnet og clonet på nytt.. men hva nå? hvordan får jeg SSD som oppstartsdisk? Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 du satte vel ssd som anbefalt boot tidligere, hva skjer om du skrur av og napper ut hdd og starter igjen? Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 germanwhip skrev (4 minutter siden): du satte vel ssd som anbefalt boot tidligere, hva skjer om du skrur av og napper ut hdd og starter igjen? Ja det stemmer, jeg har valgt SSD som boot nr 1... kan prøve det nå Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 germanwhip skrev (19 minutter siden): du satte vel ssd som anbefalt boot tidligere, hva skjer om du skrur av og napper ut hdd og starter igjen? Da fikk jeg ikke boota opp.... Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 så da er vi tilbake til at hdd klarer å boote, men at sdd er clonet, klarer ikke helt å skjønne hvorfor Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 germanwhip skrev (17 minutter siden): så da er vi tilbake til at hdd klarer å boote, men at sdd er clonet, klarer ikke helt å skjønne hvorfor jepp... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Ikke sikker på hvorfor det skjer. Direkte kloning er det sjelden jeg gjør, men har brukt Macrium en del med disk image. Dvs skrive disk image til disk, og så legge image inn på en annen disk. Direkte kloning burde være det samme, men ... Kan prøve WinRE Boot Repair. Dvs lage en minnepinne med WinRE og boote den, så kjøre Repair. Gjerne to ganger. Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 hmm... Dette var rart.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Hva slags SSD er det? SATA eller Nvme? Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 sedsberg skrev (1 minutt siden): Hva slags SSD er det? SATA eller Nvme? Adata Sata SU 750 6gbs Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Er bios/Firmware oppdatert til siste versjon? Aner ikke om det har noe å si, men en teori kan være at den ikke helt støtter booting fra nvme Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Just now, germanwhip said: Er bios/Firmware oppdatert til siste versjon? Aner ikke om det har noe å si, men en teori kan være at den ikke helt støtter booting fra nvme Jeg går ut i fra Adata Sata SU 750 er SATA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå