Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Heisann Har clonet min HDD til SSD, sagt i fra i BIOS at jeg vil ha SSD som oppstartdisk. Men er noe som er feil... finner ikke ut hva det er, for HDD står fremdeles som oppstart... en del av SSD disken står også som utildelt? SSD er DISK 0 på bildet.... Takker for all hjelp.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 (endret) Du har ikke klonet hele disken. Bare én partisjon. Du har også glemt å skalere partisjonen etter diskstørrelsen. Endret 17. mai 2023 av sedsberg Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 sedsberg skrev (1 minutt siden): Du har ikke klonet hele disken. Bare én partisjon. Du har også glemt å skalere partisjonen etter diskstørrelsen. aha! Kan jeg gjøre dette med macrium? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Aner ikke. Jeg har stort sett bare brukt Acronis. Mulig eldre gratisversjoner av Partition Wizard kan gjøre det også. Nyeste tror jeg koster penger. Men du kan evt. teste og se om det går. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Last ned Clonezilla og legg det på en minnepenn som du booter fra. Det er gratis og da kan du enkelt klone hele disken uten at opperativsystemet tuller til. 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Yippee007 skrev (1 time siden): aha! Kan jeg gjøre dette med macrium? Absolutt. Under valgt disk står det "Clone this disk". (Og "Image this disk" for å skrive til en fil). 1 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 (endret) Hårek skrev (1 time siden): Absolutt. Under valgt disk står det "Clone this disk". (Og "Image this disk" for å skrive til en fil). Det har jeg gjort, men klarte tydeligvis å rote det til... må jeg formatere disken før jeg cloner på nytt? Endret 17. mai 2023 av Yippee007 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 Complexity skrev (2 timer siden): Last ned Clonezilla og legg det på en minnepenn som du booter fra. Det er gratis og da kan du enkelt klone hele disken uten at opperativsystemet tuller til. Har allerede Macrium på pcn... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Macrium Reflect er et god program, synd at gratisversjonen er avviklet, husk å utvid partisjonen, da slipper du å ende opp en en del som er utildelt. Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (8 minutter siden): Macrium Reflect er et god program, synd at gratisversjonen er avviklet, husk å utvid partisjonen, da slipper du å ende opp en en del som er utildelt. takk for svar. vet du hvordan du utvider den? Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (27 minutter siden): Macrium Reflect er et god program, synd at gratisversjonen er avviklet, husk å utvid partisjonen, da slipper du å ende opp en en del som er utildelt. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 (endret) Guide Guide Du kan justere hver enkelt partisjon etter du har valgt kilde- og destinasjonsdisk. Endret 17. mai 2023 av ^fmj 1 Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (1 minutt siden): Guide Du kan justere hver enkelt partisjon etter du har valgt kilde- og destinasjonsdisk. Kan jeg gjøre dette nå? eller må jeg starte på nytt (formatere disken) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 (endret) Yippee007 skrev (4 minutter siden): Kan jeg gjøre dette nå? eller må jeg starte på nytt (formatere disken) Du har utildelt plass foran og bak en partisjon, for enkelhets skyld hadde jeg startet fra start igjen. Slettet partisjonen, formatering sletter ikke partisjonen. Du kan også hive over den manglende partisjonen, utvide den og etterpå utvide C med diskbehandling. Endret 17. mai 2023 av ^fmj Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (1 minutt siden): Du har utildelt plass foran og bak en partisjon, for enkelhets skyld hadde jeg startet fra start igjen. Slettet partisjonen, formatering sletter ikke partisjonen. dette kan jeg gjøre i Macrium? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Yippee007 skrev (1 minutt siden): dette kan jeg gjøre i Macrium? Partisjonen sletter du kjapt i diskbehandling. Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (1 minutt siden): Partisjonen sletter du kjapt i diskbehandling. sorry mange simple spm, men akkurat dette er jeg ikke mester på.... Okey da gjør jeg det (Y) Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (3 minutter siden): Partisjonen sletter du kjapt i diskbehandling. Da er det gjort. Da må jeg inn i Macrium igjen? Lenke til kommentar
Yippee007 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2023 ^fmj skrev (8 minutter siden): Partisjonen sletter du kjapt i diskbehandling. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Du har "Delete parttiton" knapp der, på Destination disk. Det er vel bare å velge partisjon, så blir knappen aktiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå