Gjest fbb66...687 Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Kort innledende info: Innlegg er skrevet av mann, 27 år. I vinter fikk jeg en ny kvinnelig kollega på jobb, en snill og hyggelig jente på 17 år. Jeg har fått lederansvar for hun de gangene vi jobber i lag, noe som er ganske ofte. I løpet av de siste månedene har jeg blitt ganske godt kjent med denne jenten. Vedkommende har en sprudlende og gøy personlighet, er full av omsorg og engasjement, og er generelt lett å like. Men her kommer problemet. Jeg har innsett nå at jeg liker henne mer enn man vanligvis liker kolleger. Jeg har rett og slett klart å forelske meg så jævlig i denne jenten at det begynner å bli vanskelig å være i nærheten av henne uten at hjertet dunker litt ekstra hardt. Av og til sliter jeg med å fokusere på arbeidsoppgavene hvis hun er i nærheten, da tankene mine går til henne istedenfor jobben. Jeg har innsett at jeg ikke kan holde på slikt mye lenger. La meg si det klinkende klart: Jeg er 27 år, hun 17. Jeg spør ikke om råd til å hvordan "sjekke henne opp", absolutt ikke. Det ville selvsagt vært galt, både med tanke på aldersforskjellen, at vi er på forskjellige stadier i livet, og at jeg har et lederansvar ovenfor henne. Jeg spør rett og slett om hvordan jeg kan bli mindre forelsket i denne jenten, slik at bare kan se på henne som en kollega og ikke noe annet? Anonymous poster hash: fbb66...687 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Gjest fbb66...687 skrev (18 minutter siden): Jeg spør rett og slett om hvordan jeg kan bli mindre forelsket i denne jenten, slik at bare kan se på henne som en kollega og ikke noe annet? Det absolutt enkleste er jo at dere ikke jobber samtidig. 1 Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 (endret) Svaret er kanskje like enkelt som det er vanskelig: Du må slutte å tenke på henne. Hvis du også kan unngå å jobbe med henne, vil kanskje det hjelpe. Endret 17. mai 2023 av steinrawr 1 Lenke til kommentar
thatguy83 Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Kinkig situasjon. Virker som det har vart ganske lenge (dine følelser) så de blir vel ikke noe mindre sterke med tiden. Du kan prøve en 100% aksept metode som betyr at du anerkjenner at følelsene er der, men du lar de bare være som de er uten å gjøre noe mer ut av det. Enkelt? Overhode ikke. Men dette er et klart problem, og det kommer nok til å fortsette å være et problem. Og hvis det begynner å gå utover jobben din kan det bli et stort problem. Som andre sier, kanskje du skal prøve å ikke jobbe mer med henne. Hvis dere har dagskift / kveldsskift bytt dager så dere ikke jobber sammen lenger. Kan også være en idé og snakke med psykolog om dette, kan anbefale gestaltterapi. Virker ikke som dette bare er litt sommerfugler i magen og små-forelska. Jeg heller litt mer mot den «ta det som en mann» metoden hvor du anerkjenner at slik er det og aksepterer det fullt ut, uten og gjøre noe mer med det. Jeg ville ikke delt dette med henne eller sjef/kollegaer, det kan fort bli ille altså. Bare du kan vite hva som er best her 🙏 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 17. mai 2023 Del Skrevet 17. mai 2023 Ordtak: "Du kan ikke hindre at fuglene flyr over hodet ditt, men du kan forhindre at de bygger rede i håret ditt." Hun er 17 år. Hun er på vei til et annet sted i sitt liv enn hvor hun er nå. Kanskje du også, men i en helt annen retning. I løpet av kort tid vil hun sannsynligvis ikke lenger være på din arbeidsplass. Inntil da, fingrene av fatet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå