INTERcEPTOR Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Min neste brenner blir en Nec2500, Mitt argument er at man får lett tak i ny firmware til Nec brennere (ikke original) som jør disse uslåelig på rippe hastighet, har hvert helt nede i 6min 25sek på en film med Nec1300A. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg bestilte en NEC 2500 tidligere i dag fra hwb.no. Klarte rett og slett ikke å motstå tilbudet Har egentlig ikke råd til da hver eneste hundrelapp teller i disse (harde) tider.....men men....gjort er gjort. Nå vil det vise seg hvordan denne gjør jobben. Skulle det vise seg at den er dårlig til rippping av musikk så har jeg en LiteOn 48x som utfører alt annet enn dvd-brenning med glimrende resultater. Jeg hadde en Plextor cd-brenner tidligere og var meget fornøyd med denne. Virker som DVD-brennerene har de samme problemmene som cd-brennerene hadde i sine dager. Husker det var en kamp bare å brenne en cd med noe data. Først var det å finne en cd den godtok, deretter så var det en helsikens prosess for å gjøre alt klart for brenning og etter man hadde presset "BURN" så var det å sitte med foldete hender og trygle om ikke å få feil med bufferen eller lignende Tror nok det meste angående de problemmene som vi har i dag kommer til å bedre seg kraftig. I dag kan jeg (og alle andre) brenne en cd uten problemmer nesten uansett hvilket medie man bruker. jeg tror jeg tar en forskjellig pakke hver gang jeg handler dc'er og har enda ikke fått noen problemmer. Uansett....skal teste den NEC'en litt når jeg får den. Det blir en ren subjektiv minitest da, men ingenting er så gale at det ikke er godt for noe Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Nå har jeg bestilt NEC-2500 Det eneste negative med den sånn som jeg ser det (utifra test...) er at den ripper musikk CDer dårlig. Men siden CD-brenneren min hadde et liv til i bakhånd er egentlig ikke det noe problem. Som med alt annet vil teknologien bli bedre, og bedre produkt komme på markedet, men man kan ikke vente evig heller. Det vil alltid komme et bedre produkt rundt neste hjørne... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Dersom du Afseth virkelig vil bevise at det er noe galt med OC-Freak sin Plextor, og kanskje min også, leser jeg med glede en fyldig test basert på samme rutiner som det OC-Freak bruker i sine tester. Det hadde vært interessant å se hvilke resultater andre hadde fått også Jeg er ikke veldig ivrig etter å bevise at hans brenner har en feil, men ber han sjekke det ut på en måte. Jeg har nemlig opplevd brennetid over 8 minutter på en 8X plate én gang, og da brukte jeg maskinen til noe som tok nesten all harddiskkapasiteten... dvs... buffer underrun både titt og ofte. Da tar det som kjent lenger tid. Ellers ligger jeg alltid under 8 minutter på 8X plater, men OCFreak ligger rett under 9 minutter på en god dag... synes det virker merkelig at det skal være så stor forskjell på identiske brennere. Kanskje annen hardware har en innvirkning... kan så klart være en årsak. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Dersom du Afseth virkelig vil bevise at det er noe galt med OC-Freak sin Plextor, og kanskje min også, leser jeg med glede en fyldig test basert på samme rutiner som det OC-Freak bruker i sine tester. Det hadde vært interessant å se hvilke resultater andre hadde fått også Jeg er ikke veldig ivrig etter å bevise at hans brenner har en feil, men ber han sjekke det ut på en måte. Jeg har nemlig opplevd brennetid over 8 minutter på en 8X plate én gang, og da brukte jeg maskinen til noe som tok nesten all harddiskkapasiteten... dvs... buffer underrun både titt og ofte. Da tar det som kjent lenger tid. Ellers ligger jeg alltid under 8 minutter på 8X plater, men OCFreak ligger rett under 9 minutter på en god dag... synes det virker merkelig at det skal være så stor forskjell på identiske brennere. Kanskje annen hardware har en innvirkning... kan så klart være en årsak. Maskin har ingenting å si så vidt jeg har erfart ( prøvd den i 3 maskiner ). Har nok mest med platene å gjøre, kan ha litt med brenneren å gjøre da min er fra den nest første produsjons-syklusen. Igjen: jeg kan brenner RICOHJPNR01 plater uten problemer på full 8x hastighet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har nok mest med platene å gjøre, kan ha litt med brenneren å gjøre da min er fra den nest første produsjons-syklusen. Det kan være en forklaring, ja. Kanskje de bruker litt bedre komponenter i senere brennere, enn det som er i din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå