Gå til innhold

DVD-brenner: NEC 2500 (vs Plextor 708a)

mbst

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne. Alternativt Plextor 708A.

Har hatt Plextor CD-drev mange år nå, og er veldig godt fornøyd, men ønsker jo ikke å betale mer enn jeg må, derfor vurderer jeg NEC-brenneren over.

Finner ingen tester av denne på nettet, tips om slike mottas med takk.

Kanskje noen her dessuten har personlige erfaringer med den, er interessert i å høre hva dere mener om den.

Et poeng er å kunne brenne 8x på 4x medium (av bedre kvalitet). Det kan visst Plextoren. Kan NEC'en det?

Takler den "vanskelige" CDer/DVDer? Tenker da ikke først og fremst på kopibeskyttet musikk, men CDer som rett og slett er vriene og ikke lar seg gjenkjenne i alle drev.

Hvordan er den på ripping av musikk?

Støyer den (fælt)?

Brenner den så raskt som specsene tilsier (8x) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: jeg vil har klar en fullstendig test av NEC ND2500A innen en uke. Testen vil da bli publisert hos www.cdfreaks.com

Positivt så langt:

Bra brennekvalitet (mye bedre enn plextoren!!!)

Bråker lite

Negativt så langt:

-Ikke perfekt på musikk ripping (ikke full score i CD-Speed advanced DAE test).

-Tregere på 8X brenning enn plextor, bruker ca 1,5 minutter mer tid per plate på 8X brenning.

-Støtter ikke alle brenneplater på sertifisert hastighet.

-Problemer med å lese noen orginale dataplater!

-tregere på CD-R og CD-RW brenning.

Disse 4X platene virker på 8X (og KUN disse):

Taiyo Yuden 4X DVD+R og DVD-R

Mitsubishi 4X DVD-R (ikke DVD+R)

Disse 4X platene virker på 6X:

Ricoh 4X DVD+R

Lenke til kommentar
Har du dårlig erfaring med itbutikken.no ?

Nei, det eneste jeg har kjøpt fra dem er en Sony-skjerm. Det er et eget firma som tar seg av reparasjoner og liknende på de skjermene.

Men jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra dem igjen, har hørt alt for mange skrekkhistorier opp gjennom tidene om hvor problematiske de er når det kommer til returer og reparasjoner.

Tar lang tid, umulig å nå dem på telefon, kort sagt intet annet enn frustrasjoner.

Jeg er ikke den som tar alt andre sier for god fisk, spesielt ikke her inne på forumet, men i ITbutikkens tilfelle er jeg overbevist, og holder meg langt unna.

:)

Endret av mbst
Lenke til kommentar

Jeg har Plextor 708A. Meget godt fornøyd med den. Den oser av kvalitet, er rask, stabil, og har ikke gitt noen problemer ennå. Bare det å trykke på eject og se måten trayen kommer ut på, gir ett lite hint om hvor mye omtanke som er lagt i produksjonen av denne brenneren. Den er også meget stillegående og er pen å se på.

Brukererfaringer, tester og min egen erfaring, tilsier at dette pr. i dag er den DVD brenneren på markedet med best ytelse, byggekvalitet og brennekvalitet. Vel verdt noen hundrelapper (eller en tusenlapp) mer.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har Plextor 708A, den funker fint men det irriterer meg grenseløst at den bare har 4x på DVD-R og 2x på DVD-RW. Dette fordi min stasjonære DVD spiller liker DVD-R... Nec'en har jo 8x på båre -R og +R samt 4x på -rw og +rw noe som hadde hjulpet meg en del men men, det var jeg ikke klar over da jeg kjøpte den dessverre..

Her er en thread med en del info om NEC ND 2500

http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=14205

Lenke til kommentar
jeg har Plextor 708A, den funker fint men det irriterer meg grenseløst at den bare har 4x på DVD-R og 2x på DVD-RW. Dette fordi min stasjonære DVD spiller liker DVD-R... Nec'en har jo 8x på båre -R og +R samt 4x på -rw og +rw noe som hadde hjulpet meg en del

Ja, kun 2x på DVD-RW er jo litt i minste laget.

Men siden den gjør 4x med DVD+RW er det ikke så nøye for mitt vedkommende, har ingen andre DVD-spillere, så bakoverkompatibilitet er intet krav. Gjelder bare da å huske på fremoverkompatibilitet om jeg skulle anskaffe meg en DVD-spiller også.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har Plextor 708A, den funker fint men det irriterer meg grenseløst at den bare har 4x på DVD-R og 2x på DVD-RW. Dette fordi min stasjonære DVD spiller liker DVD-R... Nec'en har jo 8x på båre -R og +R samt 4x på -rw og +rw

NEC'en er en nyere spiller, men nyere teknologi. Man må bare innse at verden stadig får fremover, det kommer stadig raskere teknologi. Så fortsetter du å irritere deg over at ting blir raskere enn det du har, så kommer du til å få magesår om kort tid :)

Bare innse det... du kan ikke alltid ha det raskeste, beste osv... uten å bruke noen hundretusener i måneden.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne. Alternativt Plextor 708A.

Har hatt Plextor CD-drev mange år nå, og er veldig godt fornøyd, men ønsker jo ikke å betale mer enn jeg må, derfor vurderer jeg NEC-brenneren over.

Finner ingen tester av denne på nettet, tips om slike mottas med takk.

Kanskje noen her dessuten har personlige erfaringer med den, er interessert i å høre hva dere mener om den.

Et poeng er å kunne brenne 8x på 4x medium (av bedre kvalitet). Det kan visst Plextoren. Kan NEC'en det?

Takler den "vanskelige" CDer/DVDer? Tenker da ikke først og fremst på kopibeskyttet musikk, men CDer som rett og slett er vriene og ikke lar seg gjenkjenne i alle drev.

Hvordan er den på ripping av musikk?

Støyer den (fælt)?

Brenner den så raskt som specsene tilsier (8x) ?

jeg har hatt nec 2500 i ca en uke no eller no og jeg

vil si meg veeeeldig fornøyd med den...

brent 10 dvd plater hittil (5 stk sony og 5 stk verbatime)

ikke hatt noe feilbrenning selv om nero saut over 3 av dvd filene ikke ville funke...

har ikke prøvd den på 8x dessverre... siden der ikke er noe plater enda...

med dvd decrypter ligger jeg i 4,1x hastighet på brenning...

spinner vel opp slik at etter ca 6-7 sekund så ligger den på 4,1x...

Lenke til kommentar

Hvordan takler den "vanskelige" CDer/DVDer?

Tenker da ikke først og fremst på kopibeskyttet musikk, men plateter som rett og slett er vriene og ikke lar seg gjenkjenne i alle stasjoner.

Lenke til kommentar

Hvordan takler den "vanskelige" CDer/DVDer?

Tenker da ikke først og fremst på kopibeskyttet musikk, men plateter som rett og slett er vriene og ikke lar seg gjenkjenne i alle stasjoner.

hmm

eneste jeg har puttet i den er tomme dvd plater hittil...

har ikke noe plater som er "vanskelige..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...