Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Ekspertkommentator skrev (37 minutter siden):

Her er Qasim Ali, leder i Minorg, sitat

"
En generasjon unge er nå vokst opp med enkelte rollemodeller som, via tradisjonelle verdier rundt familieinstitusjon og kjønnsroller, har vunnet berømmelse.

Den russiske mixed martial arts-utøveren Khabib Nurmagomedov er blant de som har vakt beundring hos mange unge, herunder unge muslimer. Han er tøff og sterk – og han tør å heve stemmen til forsvar for muslimer som kjenner på stigmatisering. Khabib Nurmagomedov er blant dem som hjelper unge med å avkle vestlig dobbeltmoral og hykleri.

Dette i en tid hvor vi skal rette søkelys mot at alle kan ta selvstendige valg, og hvor vi hyller den individuelle friheten for barn. Da blir det ganske så dobbeltmoralsk å tvinge ungdommen til å håndhilse."

Dette forklarer jo hvorfor endel ungdommer driver på med trussler og vold i skolen. Forbildet er martial arts muslimer som hater vestlige verdier. De unge har ingen respekt for sosiale normer. De har ingen respekt for de ikke-troende. Håndhilse på kvinner er haram. De vil leve segregert i egne ghettoer.

Minorg håner Norge og nordmenn. Det er åpenbart at mange muslimer født og oppvokst i Norge er radikalisert inn i en konservativ islam tankegang som fremmer ghettofiseringen i stedet for å gli ubemerket inn som nyttige borgere i det norske samfunnet. Hvordan kan pengestøtten til Minorg stanses?


https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/haram-eller-ei-global-popularkultur-2023-sier-nei-til-handhilsning/o/5-95-1208201

 

skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Dette stemmer dessverre, folk som andrew tate å khabib nurmagomedov sprer det høyreekstreme hatet sitt via SOME til lett manipulert ungdom, det er ikke bra at det ikke fins noe regulering eller lover å regler som gjør noe med dette dritet. 

Minorg & co er rett og slett sykdommer og parasitter på samfunnslegemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (På 3.7.2023 den 17.06):

Det er faktisk ikke slik at hvite får stillingen på første forsøk. Innvandreren kan kanskje tro det, men det stemmer ikke. Han aner ikke hvor lenge nordmannen har søkt på jobber. 

Innvandrere kvoteres inn i mange jobber.

Uansett om innvandreren ikke får jobben på første forsøk, som han tror han ville fått om han var hvit, er det ingen unnskyldning for å bli med i en kriminell gjeng. I Vesten regnes ikke skuffende jobbsøking som gyldig grunn til å stifte brann.

Hvis man drar til Frankrike eller Japan respekterer man deres regler og normer.  Unntaket er muslimer i Vesten, de slipper, ellers er Vesten rasister. Vesten har ikke en egen kultur som de har rett til å beskytte, slik som Japan har. Og siden vi er priviligerte, er det vår oppgave å tilpasse oss dem.

Japan er smart nok til å ikke tillate masseinnvandring 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (5 timer siden):

Begrepet "ghetto" må ha en eller annen nyttefunksjon. Ellers blir dette bare en meningsløs ordlek. I Danmark legger en visst opp til å sanere "ghettoer".  De er uønsket. Da trenger man en definisjon på "ghetto". 

Så ti lspørsmålet, er f.eks. Groruddalen en "ghetto" som burde saneres på ett eller annet vis:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/EQX7d3/familien-gir-opp-naerskolen-i-groruddalen-kulturforskjellene-er-skumle-og-saarende

?

Ikke god nok økonomi eller boliger til å sanere noen ghettoer her i Norge, tviler også sterkt på at de superliberale kaffelatte folket på Majorstuen ville likt å bli tvangsflyttet til Grønland, eller visa versa.

Dessuten så er problemet mye større het i norge enn det er i Danmark, dvs kan ikke at det der mulig praktisk pga det enorme antallet.

Endret av Musefella
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (4 timer siden):

 

"Groruddalen" er et eksempel på en "ghetto" som vi bør gjøre noe med? For sent? Eller er Gruruddalen et eksempel på en "ghetto" som vi bør unngå å vokse frem andre steder?

Forutsatt at jeg ikke bor i Groruddalen blir svarene mine:

- Ja
- Muligens, men det er aldri for sent å prøve.
- Ja

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 timer siden):

Dette stemmer dessverre, folk som andrew tate å khabib nurmagomedov sprer det høyreekstreme hatet sitt via SOME til lett manipulert ungdom, det er ikke bra at det ikke fins noe regulering eller lover å regler som gjør noe med dette dritet. 

Det er mye man kan si om disse to muslimske mennene, men at de er høyre ekstreme er nok å dra det litt for langt. De de promoterer er en cringe machokultur. Tate er nok litt mer hard på dette enn russeren, som jeg egentlig bare kjenner fra konflikten med Conor McGregor. Ungdommen synes Tate er kul fordi han kjører fete biler og ligger med digger damer, og sier kule slagord som "What color are your Bughatti?" eller " I am the Top G". Jeg vet han er tiltalt for menneskehandel, men her tror jeg faktisk han er uskyldig. 

Jeg sier ikke at disse fjompene er noe bra forbilde, men dette er forbilde som nok ungdommer vokser ut fra. Jeg tror at de kan ha verre forbilder som steingale imamer eller lignende, slike forbilder fører til ghettofisering. Profesjonelle kampsportutdøvere som sier cringe ting gjør ikke det. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 2.7.2023 den 17.18):

Det er lett å starte en ny kriminelle gjeng når du føler deg lite akseptert i ditt fødeland.  

MC gjengene forstår deres ansvar som statsborgere, de også?

På ungdomskolene i byen jeg bor er ting helt ute av kontroll. Ungosmsgjenger trakasserer, utfører vold, stjeler, bråker og sprer frykt og redsel på både skole og fritid. Disse gjengene består ikke av barn med foreldre i MC miljøer. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Opsat500 skrev (På 8.7.2023 den 0.22):

På ungdomskolene i byen jeg bor er ting helt ute av kontroll. Ungosmsgjenger trakasserer, utfører vold, stjeler, bråker og sprer frykt og redsel på både skole og fritid. Disse gjengene består ikke av barn med foreldre i MC miljøer. 

Nettopp!!

Lenke til kommentar

I Oslo "beskytter" i praksis politiet de kriminelle. Offisiell linje er at "dette prioriterer vi ikke" når folk ringer inn åpent dopsalg på gata utenfor. Resultatet blir det samme.
 
Stortinget lager lover som skal håndheves. Det er ikke politiet sin jobb å velge ut type kriminalitet som skal slippe straffeforfølgelse. Isåfall har vi ikke lengre funksjonelt politi, men rene mafiatilstander hvor grupperinger og klaner som bedriver en viss type kriminalitet i praksis opererer som de vil. Jeg har sett det samme i endel andre land jeg har besøkt rundt ekvator. Jeg likte ikke det jeg så.
 
Veien til korrupsjon er veldig kort hvis politiet fortsetter denne linjen. Hvordan vet befolkningen at dette er kriminalitet som "offisielt" ikke er "prioritert" eller om korrupt politi er betalt for å se den andre veien? 

Fra leserinnlegg i lenken under.

image.png.c677920e91aceab82b80651ce131ab65.png

https://www.document.no/2023/07/09/per-willy-amundsen-frp-politiet-har-mistet-kontrollen-pa-gronland/

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (49 minutter siden):

Det er ikke politiet sin jobb å velge ut type kriminalitet som skal slippe straffeforfølgelse.

Nei, men de må selvfølgelig prioritere utifra egne ressurser. Om de vil arrestere folk som selger/bruker narkotika kan de gjøre det døgnet rundt i de fleste større byer i landet, man da får de ikke tid til noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (1 time siden):

I Oslo "beskytter" i praksis politiet de kriminelle. Offisiell linje er at "dette prioriterer vi ikke" når folk ringer inn åpent dopsalg på gata utenfor. Resultatet blir det samme.
 
Stortinget lager lover som skal håndheves. Det er ikke politiet sin jobb å velge ut type kriminalitet som skal slippe straffeforfølgelse. Isåfall har vi ikke lengre funksjonelt politi, men rene mafiatilstander hvor grupperinger og klaner som bedriver en viss type kriminalitet i praksis opererer som de vil. Jeg har sett det samme i endel andre land jeg har besøkt rundt ekvator. Jeg likte ikke det jeg så.
 
Veien til korrupsjon er veldig kort hvis politiet fortsetter denne linjen. Hvordan vet befolkningen at dette er kriminalitet som "offisielt" ikke er "prioritert" eller om korrupt politi er betalt for å se den andre veien? 

Fra leserinnlegg i lenken under.

image.png.c677920e91aceab82b80651ce131ab65.png

https://www.document.no/2023/07/09/per-willy-amundsen-frp-politiet-har-mistet-kontrollen-pa-gronland/

Sånn har politiet i Oslo vært lenge.

Lenke til kommentar

Rappemiljøet er dominert av 2.generasjons innvandrere og konsekvensene av at disse er har sin oppvekst i ghettoer begynner å bli tydelig i Norge også:  https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/norsk-artist-domt-til-over-to-ar-i-fengsel/15887639/

Markedsføring av raske penger, mistillit til myndigheter og framsnakking av narkotika er gjennomgangsmelodien. I Sverige har denne utviklingen kommet enda lengre.

En returbilett til familiens opprinnelsesland hadde nok vært mer effektivt enn 2 år gratis kost og losji ?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (På 9.7.2023 den 2.10):

Er det fortsatt ingen som har sett overskriften og tenkt Ghetto fiseringen av Norge?..

Joda og det var derfor jeg valgte tittelen.

Ghettofiseringen produserer som kjent bare svart økonomi og miljøproblemer. Oppvoksende generasjoner må ta den ubehagelige jobben med å rydde opp i dritten…..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (2 timer siden):

Rappemiljøet er dominert av 2.generasjons innvandrere og konsekvensene av at disse er har sin oppvekst i ghettoer begynner å bli tydelig i Norge også:  https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/norsk-artist-domt-til-over-to-ar-i-fengsel/15887639/

Markedsføring av raske penger, mistillit til myndigheter og framsnakking av narkotika er gjennomgangsmelodien. I Sverige har denne utviklingen kommet enda lengre.

En returbilett til familiens opprinnelsesland hadde nok vært mer effektivt enn 2 år gratis kost og losji ?

Enig, rap har en klart negativ påvirkningskraft. Og enig. Kast dem ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 16.5.2023 den 21.52):

Jeg gikk en tur i nabobyen i dag og ble overrasket over hvor langt ghettofiseringen har kommet.

I enkelte bydeler er det ingen etniske nordmenn å se, kun koner i burka, menn som ikke snakker norsk, truende ungdommer som står og røyker eller en skokk med skrålende småbarn. I enkelte skolerer det nå sterk overvekt av ikke-etnisk norske.

Noen år gamle spådommer om at «vi ikke har ghettoer i Norge» har mistet enhver troverdighet: https://www.aftenposten.no/verden/i/vlEaL/vi-har-ikke-ghettoer-i-norge

Utviklingen har åpenbare nedsider, noe mange fortsatt ikke har forstått rekkevidden av.

 

Dette er en Ghetto.(se bildet) Er nok en del år igjen før det ser ut som dette gjør her  i Norge .   "I enkelte bydeler er det ingen etniske nordmenn å se, kun koner i burka, menn som ikke snakker norsk, truende ungdommer som står og røyker eller en skokk med skrålende småbarn" skriver du. Det kan jo være fordi att alle bor på samme sted f,eks.  Og hva så egentlig ?

ghetto.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (49 minutter siden):

Enig, rap har en klart negativ påvirkningskraft. Og enig. Kast dem ut!

Rap, som all annen musikk er Kunst. Elvis Presley`s musikk ble jo sett på som Djevelens musikk av de eldre når han startet ca i 1955 . Da mente folk også att han hadde en negativ påvirkningskraft. Vi vet bedre nå i 2023.  Og kaste de ut hvor ? PÅ gata ? El Norge ?

Endret av smergel
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (9 minutter siden):

Den der, blir litt, for droey.

Da er vi jo, tilbake tili slike tilstander, som i gamle dager, da fela og trekkspillet, fikk skylden.

 

Enig her. Man kan ikke skylde på populærmusikk for det som er galt i samfunnet uansett om det er rap, TIX, Elvis eller Mozart. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...