Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Quakecry said:

Hvordan skal det engang stoppes? 

Noen metoder som virker men kansje ikke er stuerene;
1. Barn må straffes som voksne ved 14 år.
2. Alle voldstilfeller i skole og idrett skal anmeldes.
3. Politi må ha mulighet for å profilere grupper som via statistikk er overrepresentert som kriminelle eller oppholder seg uten papirer i kongeriket.
4. Lovendringer må til. Straffer må adderes for hvert tiltalepunkt (som USA).
5. Straffedømte for voldskriminalitet må betale for tolker og advokater for etter rettskraftig dom.
6. Flere fengsler må bygges for de som senere skal utvises. Ref. punkt 8.
7. Redusere mulighet for anker. Ref. Krekar.
8. Utvises etter første rettskraftige dom for vold, narkotika, sexovergrep hvis straff mere enn 3mnd. Ingen ankemulighet.
9. Grenseoverganger må bemannes med politi for å ha kontroll på hvem som ankommer kongeriket.

Som du ser vanlige folk forblir uberørt. Men hverdagen for de som plager vanlige folk blir vesentlig vanskeligere.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (13 minutter siden):

3. Politi må ha mulighet for å profilere grupper som via statistikk er overrepresentert som kriminelle eller oppholder seg uten papirer i kongeriket.
5. Straffedømte for voldskriminalitet må betale for tolker og advokater for etter rettskraftig dom.
8. Utvises etter første rettskraftige dom for vold, narkotika, sexovergrep hvis straff mere enn 3mnd. Ingen ankemulighet.
9. Grenseoverganger må bemannes med politi for å ha kontroll på hvem som ankommer kongeriket.

Som du ser vanlige folk forblir uberørt. Men hverdagen for de som plager vanlige folk blir vesentlig vanskeligere.

Har du eksempler i andre land hvor dette har fungert bra?

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (20 minutter siden):

Gode idéer, støttes 100%. En begynnelse er å fjerne all strafferabatt og all positiv særbehandling av «sårbare grupper».

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, jjkoggan said:

Har du eksempler i andre land hvor dette har fungert bra?

Vi trenger ikke å finne eksempler fra andre land for å lage en god plan for kongeriket.

Vil Norge om 100 år være et land som som dagens flertall ønsker å bo i? Hvis ikke -- hvorfor ikke korrigere kursen?
De fleste tenker på sine barnebarn. Hvorfor ikke planlegge fremtiden for sine barnebarns barnebarn?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (8 minutter siden):

Vi trenger ikke å finne eksempler fra andre land for å lage en god plan for kongeriket.

Vil Norge om 100 år være et land som som dagens flertall ønsker å bo i? Hvis ikke -- hvorfor ikke korrigere kursen?
De fleste tenker på sine barnebarn. Hvorfor ikke planlegge fremtiden for sine barnebarns barnebarn?

Fordi din plan kan forverre situasjonen og ødelegge fremtiden for barnebarna hvis du tar feil.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

Fordi din plan kan forverre situasjonen og ødelegge fremtiden for barnebarna hvis du tar feil.

Men hva om planen hans forbedrer situasjonen og skaper en fremtid der barnebarna kan leve fritt og trygt?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Entern skrev (11 minutter siden):

Men hva om planen hans forbedrer situasjonen og skaper en fremtid der barnebarna kan leve fritt og trygt?

Da er man heldig hvis man kan forbedre noe uten å ha noe god bevis for at det skal gå bra.  Det er best å se på andre eksempler og hvordan det gikk før man prøver store endringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, jjkoggan said:

Hvis jeg ekstrapolerer dagens utvikling så ser jeg ikke hvordan situasjonen kan bli bedre eller stabilisert.

Som jeg nevnte tidligere Sverige ligger noen år foran, og krefter der vurderer allerede ganske så strenge innstrammninger. Jeg laget min liste før jeg leste i HRW om tiltakene som kommer i Sverige. Det er en viss overlapp. Norge har ingen grunn til å utsette planlegging for passende tiltak.

Statsminister Ulf Kristersson lister opp følgende tiltak som regjeringen med støtte fra Sverigedemokraterna vil sette inn, altså en ny politikk fordi «rettsstaten og de sosiale myndigheter ikke er rustet for oppgaven»:

Flere vil være bak lås og slå mye lenger, noen på ubestemt tid. Flere vil få forbud mot å være i sine gamle nabolag eller kommuner. Flere vil bli utvist og aldri få komme tilbake.

Og flere barn som oppdras inn i kriminalitet kommer til å bli omplassert. Samtidig må flere lære seg språket (svensk, red.), gjennomføre skolegangen og få bedre forbilder.

Kristersson sier også at der taushetsplikten står i veien for en ny politikk, skal disse hindrene fjernes. Det skal også stilles langt sterkere krav til foreldreansvar. «Mitt budskap er at om det kunne bli så ille, så kan det også bli bedre.»

https://www.rights.no/2023/06/ekstremt-alvorlig-sier-sveriges-statsminister-og-varsler-drakoniske-tiltak-mot-gjengene/

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Da er man heldig hvis man kan forbedre noe uten å ha noe god bevis for at det skal gå bra.  Det er best å se på andre eksempler og hvordan det gikk før man prøver store endringer.

Men hva om det faktisk er det beste og mest fornuftige alternativet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg ekstrapolerer dagens utvikling så ser jeg ikke hvordan situasjonen kan bli bedre eller stabilisert.

Som jeg nevnte tidligere Sverige ligger noen år foran, og krefter der vurderer allerede ganske så strenge innstrammninger. Jeg laget min liste før jeg leste i HRW om tiltakene som kommer i Sverige. Det er en viss overlapp. Norge har ingen grunn til å utsette planlegging for passende tiltak.

Statsminister Ulf Kristersson lister opp følgende tiltak som regjeringen med støtte fra Sverigedemokraterna vil sette inn, altså en ny politikk fordi «rettsstaten og de sosiale myndigheter ikke er rustet for oppgaven»:

Flere vil være bak lås og slå mye lenger, noen på ubestemt tid. Flere vil få forbud mot å være i sine gamle nabolag eller kommuner. Flere vil bli utvist og aldri få komme tilbake.

Og flere barn som oppdras inn i kriminalitet kommer til å bli omplassert. Samtidig må flere lære seg språket (svensk, red.), gjennomføre skolegangen og få bedre forbilder.

Kristersson sier også at der taushetsplikten står i veien for en ny politikk, skal disse hindrene fjernes. Det skal også stilles langt sterkere krav til foreldreansvar. «Mitt budskap er at om det kunne bli så ille, så kan det også bli bedre.»

https://www.rights.no/2023/06/ekstremt-alvorlig-sier-sveriges-statsminister-og-varsler-drakoniske-tiltak-mot-gjengene/

Jepp.

De setter ikke disse tiltakene i gang fordi de er «slemme». De gjør det fordi ting der borte ikke kan tillates å fortsette i samme spor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (7 minutter siden):

Det har jeg allerede svart på 

Veldig mye politikk igangsettes basert på mye ideologi og lite empiri. Noen ganger finnes god faglig bakgrunnsmateriale men politikerne velger å gå etter overbevisningen sin. Ofte ved å ignorere rapporter som de selv har bestilt.

-k

Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke at hardere straff for yngre personer er veien å gå.

Å sende ut utenlandske statsborgere ved første tegn på tull er opplagt men gjør vi ikke det allerede?

Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke at hardere straff for yngre personer er veien å gå.

Å sende ut utenlandske statsborgere ved første tegn på tull er opplagt men gjør vi ikke det allerede?

Nei dessverre så gjør vi ikke det 😓

Tror nok dessverre hardere straff for yngre personer ER veien å gå ellers ender vi før eller senere med svenske tilstander og mindreårige leiemordere 😥

Lenke til kommentar
knutinh skrev (13 minutter siden):

Veldig mye politikk igangsettes basert på mye ideologi og lite empiri. Noen ganger finnes god faglig bakgrunnsmateriale men politikerne velger å gå etter overbevisningen sin. Ofte ved å ignorere rapporter som de selv har bestilt.

-k

Politikere ofte bare ønsker å fornøye stemmerne heller enn å prøve å overbevise dem at de tar feil.  I

• Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (16 minutter siden):

Nei dessverre så gjør vi ikke det 😓

Tror nok dessverre hardere straff for yngre personer ER veien å gå ellers ender vi før eller senere med svenske tilstander og mindreårige leiemordere 😥

Det er mulig at hardere straff gjør det verre enn i Sverige.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (7 minutter siden):

Nå var du morsom :rofl:

Fengsler kan produsere mer kriminalitet

What research is increasingly showing is that imprisonment itself and punishment more generally is actually criminogenic – it makes it more likely that people are going to re-offend,” he says. 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...