Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Entern skrev (3 minutter siden):

Se: human rights service.

Det er ikke en link, men navnet på en politisk tenketank.

 

Entern skrev (1 minutt siden):

Lagmannsretten forkaster anken i Noor Ahmad Noor saken», av Julie Dahle, fra 16. mai.

Påstanden om at venstresiden er mer antisemittisk en høyresiden hadde vært interessant og sett litt dokumentasjon på.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

«Lagmannsretten forkaster anken i Noor Ahmad Noor saken», av Julie Dahle, fra 16. mai.

Jeg trenger ingen kilde på at én imam er dømt for antisemittisme. En enkelthendelse bekrefter ikke påstanden din.

 

Jeg spør om du har kilde for disse påstandene:

Entern skrev (46 minutter siden):

Langt flere antisemittiske muslimer. Og også flere antisemitter på venstresiden.

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en link, men navnet på en politisk tenketank.

Korrekt!😊👍

skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

 

Påstanden om at venstresiden er mer antisemittisk en høyresiden hadde vært interessant og sett litt dokumentasjon på.  

FrP har alltid vært pro-Israel. De til høyre for FrP er hummer og kanari, men Norgesdemokratene har støtte til Israel i partiprogrammet sitt. Alliansen er nynazister så de er sikkert antisemitter.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg trenger ingen kilde på at én imam er dømt for antisemittisme. En enkelthendelse bekrefter ikke påstanden din.

 

Jeg spør om du har kilde for disse påstandene:

 

Herregud. Det finnes veldig, VELDIG mye materiale ute om dette. Du forventer faktisk at jeg skal sitte og bruke søndagen min på å gi deg info…?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

Herregud. Det finnes veldig, VELDIG mye materiale ute om dette. Du forventer faktisk at jeg skal sitte og bruke søndagen min på å gi deg info…?

Jeg spør bare om du har en kilde for påstandene dine. Finnes det så mye materiale burde det ikke ta deg så lang tid. 

Jeg vet jo ikke om jeg finner samme kilde som deg. Det er hensiktsmessig at vi tar utgangspunkt i samme kilde. 

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Islamistisk antisemittisme og vestlig antisemittisme, samt islamistisk fremmedfiendtlighet generellt og vestlig fremmedfiendtlighet generellt er omtrent det samme. Det er innpakningen som er forskjellig. Sluttspillet er det samme; et autoritært styresett. Det er her den såkalte hestesko-metaforen  (Blæh!!!) passer bedre inn.

Høy fødselsrate innenfor fundamentalistiske islamistiske miljøer er oftest et resultat av patriarki som er innprenta innenfor den tilhørigheten. Befolkningsutskiftings-teoristene fremmer at man må gjøre det samme som motsvar.

Ergo bekjempe patriarki med patriarki. Og helst kamuflere det som noe annet enn patriarki.

Føler også for å reposte disse artiklene om Camus. Løgner gjentas for å bli til en sannhet, eller for å drukne fakta i støy. Så man må gjenta fakta for å stagge løgnen.

https://www.washingtonpost.com/history/2022/05/17/renaud-camus-great-replacement-history/

https://www.adl.org/resources/blog/misogyny-powerful-undercurrent-great-replacement-conspiracy-theory-0

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (35 minutter siden):

Islamistisk antisemittisme og vestlig antisemittisme, samt islamistisk fremmedfiendtlighet generellt og vestlig fremmedfiendtlighet generellt er omtrent det samme. Det er innpakningen som er forskjellig. Sluttspillet er det samme; et autoritært styresett. Det er her den såkalte hestesko-metaforen  (Blæh!!!) passer bedre inn.

Hva er så blæh!!! med hesteskometaforen? Den stemmer jo langt på vei. Nazier og bolsjeviker/maoister/etc. har langt mer til felles med hverandre enn de har med liberale, konservative, sosialdemokrater, etc.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (44 minutter siden):

Jeg spør bare om du har en kilde for påstandene dine. Finnes det så mye materiale burde det ikke ta deg så lang tid. 

Jeg vet jo ikke om jeg finner samme kilde som deg. Det er hensiktsmessig at vi tar utgangspunkt i samme kilde. 

Det har du jo helt rett i 😊

Nå har jeg lagt til 1 kilde, som mange nettsteder har artikler på HRS gjerne links til beslektede artikler på samme nettsted.

Skal tilstå jeg ikke følger veldig nøye med på HRS, det er et milevis bedre nettsted enn document og Resett men veldig, veldig deprimerende lesning 😟

Lenke til kommentar
Entern skrev (58 minutter siden):

FrP har alltid vært pro-Israel. De til høyre for FrP er hummer og kanari,

 Å være positiv eller negativ til Israel sin ulovlige okkupasjon har fint lite med å være antisemitt. En kan godt være kritisk til staten Israel uten å hate tilhengere av en religion.   

Dette er fremdeles ikke noen form for dokumentasjon, anekdotisk bevis har liten verdi. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Entern skrev (14 minutter siden):

Nå har jeg lagt til 1 kilde, som mange nettsteder har artikler på HRS gjerne links til beslektede artikler på samme nettsted.

 

Som tidligere nevnt.

En kilde som sier at en iman et dømt for antisemittisme bekrefter ikke påstandene dine.

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

 Å være positiv eller negativ til Israel sin ulovlige okkupasjon har fint lite med å være antisemitt. En kan godt være kritisk til staten Israel uten å hate tilhengere av en religion.   

Dette er fremdeles ikke noen form for dokumentasjon, anekdotisk bevis har liten verdi. 

 

Ulovlig, my ass. Men det er en annen diskusjon.😇

Forøvrig bestemmer ikke du hva som har og ikke har verdi, JFYI. 😉

Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Ulovlig, my ass. Men det er en annen diskusjon.😇

Like ulovlig som i Ukraina, lite å diskutere her.

https://news.un.org/en/story/2022/10/1129942

Entern skrev (1 minutt siden):

Forøvrig bestemmer ikke du hva som har og ikke har verdi,

Nei jeg bestemmer det ikke, men greier du ikke gi dokumentasjon på en påstand så antar jeg at du ikke har dokumentasjon for påstandene dine. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 timer siden):

Hendelsesløp:

Jeg liker å starte i 1915, da folket i hva som ble det Palestinske Mandat fikk garantier for at Storbritannia, Frankrike og Russland ikke skulle frata beboerene av landet retten til landet, i McMahon-Hussein-korrespondansen -- mens politikerene snakket med kristne ekstremister og jødiske lobbyister om det å tildele jødene et eget land, på den ene siden for å oppfylle kristne profetier, og på den andre siden jødisk nasjonalisme -- ideen om en jødisk nasjonalstat...

...et sted som allerede var befolket og dyrket av en befolkning med tusen år gamle røtter i området.

https://en.wikipedia.org/wiki/McMahon–Hussein_Correspondence


...

Hva skal man gjøre med flyktninger i Norge mener du når det er trygt for dem å flytte hjem..?
Og hvem har ansvaret for deres trygghet hjemme?

Bonusspørsmål:
Hvorfor gjelder ikke det samme palestinske flyktninger -- hvorfor skal ikke de flytte hjem til Israel?
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...