Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...la oss ankre debatten her litt.

Hvilket konkrete ytre venstre -- definer det gjerne som gruppe i samfunnet...

...står for følelsesbaserte argumenter i hvilke konkrete saker?

De står jo knapt nok for noe annet enn følelsesbaserte saker. Omtrent alt de kommer trekkende med er følelsesbasert (og sentimentalt, og manipulerende).

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Fælt når noen påpeker dine logiske feilslutninger.  

Forstår at du velger å ignorere,  i stedet for å komme med et svar. 

 

 

Jeg har ingen logiske kortslutninger.

Du derimot har ingen slutninger i det hele tatt, bare barnslige fornærmelser og generelt svada du troller tråden med.

Sånn. Fornøyd? Ha det.

Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

De står jo knapt nok for noe annet enn følelsesbaserte saker. Omtrent alt de kommer trekkende med er følelsesbasert (og sentimentalt, og manipulerende).

...jeg ba om noe konkret.
Skal jeg forstå det slik at du har en følelse av at det faktisk er slik, men at du ikke kan komme med noe konkret eksempel på hvorfor du føler at det er slik..?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...jeg ba om noe konkret.
Skal jeg forstå det slik at du har en følelse av at det faktisk er slik, men at du ikke kan komme med noe konkret eksempel på hvorfor du føler at det er slik..?

La oss ta et konkret eksempel da: flyktningkrisen.

Media var fullt av bilder av søte små flyktningbarn.

Så viste det seg etterhvert at de fleste flyktningene var enslige menn, og at de ikke egentlig var flyktninger…

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (44 minutter siden):

Ok, jeg tror vi må ha litt hjelp av moderator her.

-k

Seriøst? Du blander deg inn mange av mine kommentarer og beskylder meg for det ene og det andre, men overser Enteren sin svada og forsøpling? 

Vær i det minste konsekvent.

 

Det skrives et lang og godt innlegg fra en bruker, og svaret ditt er "ytre venstre er vel også slik" 

Det er bare så utrolig provoserende at du gang på gang gjør dette. 

Og når jeg påpeker dette truer du med moderator? Det er toppen av ironi ref dine kommentarer vedrørende woke...

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Entern skrev (1 minutt siden):

La oss ta et konkret eksempel da: flyktningkrisen.

Media var fullt av bilder av søte små flyktningbarn.

Så viste det seg etterhvert at de fleste flyktningene var enslige menn, og at de ikke egentlig var flyktninger…

...avisene i Norge sin politiske journalistikk er stort sett oppå Venstre, med redaksjoner oppå Høyre.
Kulturredaksjonene er mer SV -- men de driver ikke med politisk journalistikk.

Så igjen er det kritikk mot Venstre og Høyre, ikke 'ytre venstre'.

Jeg har i min tid på forumet aldri sett noen som tror at majoriteten av flyktningene i første bølge er kvinner og barn.
Men vis gjerne til eksempler.

Og om det kommer menn som ikke har rett på asyl, hva skal skje med dem da?
Jo de skal sendes ut av landet igjen. Og jeg kjenner ikke til noen som mener noe annet.

...

Så.
Kapitalister søker å tjene penger på å selge aviser gjennom manipulasjon av folk sine følelser... og det farger synet ditt på 'ytre venstre', og gjør at du tror at de hare meninger og ideer som du ikke har sett dem faktisk ha..?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Entern skrev (30 minutter siden):

I aller høyeste grad, som jeg sa i forrige post er ytre venstre mer opptatt av moralsk overlegenhet og ideologisk renhet enn noe annet, og finnes det noe mer narsissistisk enn å føle et enormt behov for å være overlegen andre?

For meg virker det som hele denne tråden er en "ode to" hvordan etniske norske er bedre enn di mørke som henger på gata i "ghettoer", der di ødelegger norsk kultur og bidrar til ghettofisering. Mulig jeg tar feil.

Entern skrev (39 minutter siden):

Det er langt viktigere for dem enn å «hjelpe» noen, eller føle solidaritet med noen.

Kanskje du har kommet med eksempler på hvordan en kan hjelpe disse menneskene en omtaler i "ghettoer" ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Honkajonk skrev (2 minutter siden):

For meg virker det som hele denne tråden er en "ode to" hvordan etniske norske er bedre enn di mørke som henger på gata i "ghettoer", der di ødelegger norsk kultur og bidrar til ghettofisering. Mulig jeg tar feil.

Kanskje du har kommet med eksempler på hvordan en kan hjelpe disse menneskene en omtaler i "ghettoer" ? 

Beste hjelpen er å få de ut av «ghettoene». Alle innvandrere jeg kjenner som har vokst opp steder i Norge som ikke var «ghetto» har det gått bra med. De har skaffet seg god utdanning og jobber, og jobber som få og er gode folk. Og ja da de har bevart kulturen og religionen men er 100% del av samfunnet, ikke utenfor. 😊👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 16.5.2023 den 21.52):

Jeg gikk en tur i nabobyen i dag og ble overrasket over hvor langt ghettofiseringen har kommet.

I enkelte bydeler er det ingen etniske nordmenn å se, kun koner i burka, menn som ikke snakker norsk, truende ungdommer som står og røyker eller en skokk med skrålende småbarn. I enkelte skolerer det nå sterk overvekt av ikke-etnisk norske.

Noen år gamle spådommer om at «vi ikke har ghettoer i Norge» har mistet enhver troverdighet: https://www.aftenposten.no/verden/i/vlEaL/vi-har-ikke-ghettoer-i-norge

Utviklingen har åpenbare nedsider, noe mange fortsatt ikke har forstått rekkevidden av.

 

Ser at jeg maa innroemme at jeg har tolket traadstyrer feil.

Begynte med aa bagatelisere og fokusere paa hudfarge.

Hang meg for mye opp, i ville paastander som det ikke, var belegg for.

Ser naa at traadstyrer er helt ren, han snakker, rett og slett om ghettofisering.

Selv om jeg opplever det som overdramatisert, maa jeg jo ikke lukke oeynene helt her.

Takk for god traad.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

Beste hjelpen er å få de ut av «ghettoene». Alle innvandrere jeg kjenner som har vokst opp steder i Norge som ikke var «ghetto» har det gått bra med. De har skaffet seg god utdanning og jobber, og jobber som få og er gode folk. Og ja da de har bevart kulturen og religionen men er 100% del av samfunnet, ikke utenfor. 😊👍

Tobias Svensson og Piotr Chawkowski? 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Hvilke konkrete saker henviser du til da..?

Når Obama i 2009 advarte (under) så beskrev han dagens situasjon ganske godt. Man fyrer opp stemningen ved å appellere til leserens følelser, ved å fordømme andre mennesker, ved å banalisere sosial omgang og dermed elevere seg selv til «god».

Når du snakket om «narsissisme, (ikke forstå) rasjonelle argumenter, ønsker ikke en seriøs debatt, spre agendaen sin, og elevere egen status.»

så var det denne gruppen jeg først og fremst tenkte på.

Man kan si mye galt om ytre høyre (som jeg også har gjort). Min erfaring er at folk ender opp med «ytre høyre» ståsteder av andre grunner enn de som ender opp med «ytre venstre» ståsteder. Begge er (naturlig nok) ufornøyd med status quo. Men mens de som ender langt ut til høyre ofte er bitter over ikke å ha fått sin del av kaka, så er de som ender langt ute til venstre ofte opptatt av å vise hvor «gode» de er. Det er ingenting galt med å være god (forsåvidt ikke med å ønske sin del av kaka heller) men når det kommer ut av proporsjoner og overskygger alt annet så kan det gi uheldige utslag.

«I do get a sense sometimes now among certain young people, and this is accelerated by social media, there is this sense sometimes of: ‘The way of me making change is to be as judgmental as possible about other people,’” he said, “and that’s enough.”

Like, if I tweet or hashtag about how you didn’t do something right or used the wrong verb,” he said, “then I can sit back and feel pretty good about myself, cause, ‘Man, you see how woke I was, I called you out.’”

That’s not activism. That’s not bringing about change,” he said. “If all you’re doing is casting stones, you’re probably not going to get that far. That’s easy to do.”«

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

De fleste innvandrerne, har ikke raad til en bolig paa Ris og styres vel av boligprisene og myndighetene.

De har ikke selv valgt aa bo i denne ghettoen. Noen av dem, har havna i en lapskaus av rusmisbrukere, folk som sliter psysisk, resurssvake mennesker, generelt.

De har naa, nok aa slite med, der de kommer i fra, mangen av de.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (36 minutter siden):

De fleste innvandrerne, har ikke raad til en bolig paa Ris og styres vel av boligprisene og myndighetene.

De har ikke selv valgt aa bo i denne ghettoen. Noen av dem, har havna i en lapskaus av rusmisbrukere, folk som sliter psysisk, resurssvake mennesker, generelt.

De har naa, nok aa slite med, der de kommer i fra, mangen av de.

 

så har heller ikke ressurssvake mennesker (type arbeidsledige alenemødre) og folk med psykiske problemer valgt å bo sammen med narkomane og andre kriminelle 😩

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...