Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

knutinh skrev (3 minutter siden):

«Skansen konkluderer med at tilstedeværelse av politi og annet sikkerhetspersonell, kombinert med demonstrasjoner, vil hindre eller forstyrre bruk av biblioteket for øvrige brukere.»

https://www.aftenposten.no/kultur/i/8Jv6vw/riktig-av-deichman-aa-tillate-omstridt-moete-mener-bibliotekforeningen-ble-avlyst-av-sikkerhetshensyn

Det var mao ikke skammen over å ha en upopulær mening som fikk forlaget til å avlyse lanseringen, men biblioteksledelsen frykt for hvordan andre ville reagere som fikk dem til å avblåse.

-k

Høres ganske klassisk ut, det ja.

I grunnen fryktelig, at brekende, aggressiv ekstremistmobb skal få så stor makt i samfunnet. I et sunnere samfunn hadde politiet ryddet plassen for mobb så folk fikk bruke biblioteket i fred.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (1 minutt siden):

Å, gid a meg.

Tips: har du ikke annet å komme med enn fornærmelser, er det bedre å la være å poste, ellers får du bare din side til å se (enda) verre ut. Og senker debattnivået ned på et veldig primitivt nivå.

Hva med å adressere det som blir skrevet.

Du gjorde et poeng ut av at du er en høyt utdannet akademiker, men baserer deg på anekdoter og generaliseringer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Jeg kan tro at du er en noldus, men ville det tilføre debatten noe å gjøre deg oppmerksom på det?

-k

Ja. Hvis du overbeviser meg om det , kan det være at jeg muligens ser verden i et annet lys. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 timer siden):

«Skansen konkluderer med at tilstedeværelse av politi og annet sikkerhetspersonell, kombinert med demonstrasjoner, vil hindre eller forstyrre bruk av biblioteket for øvrige brukere.»

https://www.aftenposten.no/kultur/i/8Jv6vw/riktig-av-deichman-aa-tillate-omstridt-moete-mener-bibliotekforeningen-ble-avlyst-av-sikkerhetshensyn

Det var mao ikke skammen over å ha en upopulær mening som fikk forlaget til å avlyse lanseringen, men biblioteksledelsen frykt for hvordan andre ville reagere som fikk dem til å avblåse.

-k

Dette er i seg selv meget hårreisende og urovekkende. Nordmenn skal da altså ikke engang få lov til å snakke om hva som skjer i eget land. Hvem trenger konspirasjonsteorier når vi har nyheter som dette.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (13 minutter siden):

Dette er i seg selv meget hårreisende og urovekkende. Nordmenn skal da altså ikke engang få lov til å snakke om hva som skjer i eget land. Hvem trenger konspirasjonsteorier når vi har nyheter som dette.

Nettopp.

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (16 minutter siden):

Heldigvis er det intet annet enn paranoide vrangforestillinger.

Et rom på lukket avdeling ville muligens vært en bedre arena. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Heldigvis er det intet annet enn paranoide vrangforestillinger.

Litt snodig at da visse folk blir livredde av selve samtalen, samt ikke tør å ta debatten.

Selv er jeg under den oppfatning av at de som vil forby andres ytringsfrihet lider av paranoide vrangforestiller, samt noen posjoner narsissisme.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (8 minutter siden):

Litt snodig at da visse folk blir livredde av selve samtalen, samt ikke tør å ta debatten.

Selv er jeg under den oppfatning av at de som vil forby andres ytringsfrihet lider av paranoide vrangforestiller, samt noen posjoner narsissisme.

Fascinerende at du straks inntar forsvarsposisjon.

Hvilken debatt? Skal man debattere i mot paranoide vrangforestillinger? 

Det er ingen som forbyr de å ytre seg. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Fascinerende at du straks inntar forsvarsposisjon.

Fascinerende at du finner det å forsvare ytringsfrihet som fascinerende.

Hvilken debatt?

Den som det ble invitert til under dette arrangementet, den demografiske fremtiden for Norge.

Skal man debattere i mot paranoide vrangforestillinger? 

Skal en forby andre å snakke basert på subjektive tolkninger?

Det er ingen som forbyr de å ytre seg. 

De ble forhindret i å holde sitt arrangement.

skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Neida det er ikke noe problem det, 100% lovlig, men en må noen ganger regne med noen protester, det er en form for ytringsfrihet det også. 

Så hvorfor kan ikke enkelte regne med noen protester på dagens utvikling, uten å gå helt av skaftet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (5 minutter siden):

Fascinerende at du finner det å forsvare ytringsfrihet som fascinerende.

Den som det ble invitert til under dette arrangementet, den demografiske fremtiden for Norge.

Skal en forby andre å snakke basert på subjektive tolkninger?

De ble forhindret i å holde sitt arrangement.

Så hvorfor kan ikke enkelte regne med noen protester på dagens utvikling, uten å gå helt av skaftet.

Det er ingen som nekter de å ytre seg. Du forsvarer ingen verdens ting. 

Konsensus er de paranoide vrangforestillingene plassert langt på ytre høyre. 

Igjen. Det er ingen som forbyr. Jeg sier at temaet er paranoide vrangforestillinger uten rot i virkeligheten. 

Å bli forhindret er ikke det samme som å miste ytringsfriheten. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (19 minutter siden):

Problemet er at denne retorikken er farlig. 

Det er ikke vanskelig å hjernevaske enkelte personer til å tro muslimer skal ta over verden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Dagens utvikling" er basert på løgner og en hierarkist tankegang. Av den typen som fostrer masseskytere. Og man trenger ikke å se til kun USA for den slags konsekvenser. Dessuten, befolkningsutskiftnings-konspiratisme har også en lei tendens til å avle frem tvangsfødslere... fordi de mener at reproduktive rettigheter truer rasens renhet.

Og ytringsfrihet betyr ikke nødvendigvis at man har 100% krav på platform hvor som helst, når som helst. Klimaaktivister som blir fysisk fjernet av politiet kan skrive under på det.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

Glimrende.

Om jeg knebler munnen din med gaffateip sånn at du ikke kan snakke om samfunnsforhold så er det helt innafor, du kan bare bruke døvetegn.

Latterlig eksempel.

Men la gå. 

Jeg mente at de ble forhindret i å ha møtet i et spesifikt lokale. Det betyr ikke at de ikke får lov til å ytre seg i et annet lokale? Eller er det noe jeg har misforstått?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Latterlig eksempel.

Men la gå. 

Jeg mente at de ble forhindret i å ha møtet i et spesifikt lokale. Det betyr ikke at de ikke får lov til å ytre seg i et annet lokale? Eller er det noe jeg har misforstått?

Slik jeg forstod det måtte de flytte det til et langt mer anonymt og mindre sentralt sted, som da åpenbart reduserte oppslutningen. Så aktivistene fikk viljen sin. At du ikke kan begripe at det er prinsippielt forkastelig for så være.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...