Psykake Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Storinnrykk fra Resett/Document. Kvasi intellektuelt oppgulp man har sett så mange ganger før. 5 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 thatguy83 skrev (35 minutter siden): …de fleste i sånne områder er fiendtlige mot alt norsk og det inkluderer også nordmenn. Hadde de brydd seg hadde de alt vært integrert, ved eget ønske. Men si du kommer fra slum & drit hver dag da reiser du ikke tilbake igjen herfra når du får alt du peker på her uansett hvor vanskelig det er for de å skjønne kulturen her. Og DET er problemet her. Mange av de kan du faen ikke snakke til en gang. Sier ikke at mange fra andre land ikke er hyggelige, men det begynner å bli (alltid vært) ymse hvem som gidder å gi deg et minutt. Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Bor selv i en leilighetskompleks der over 90% er innvandre fra både Afrika, Asia og Europa. Det er veldig mange av disse som ikke svarer meg ikke når jeg sier hei, og ignorerer meg fullstendig. Bor ei fra Tyskland som i hvert fall svarer, og jeg har hatt noen korte samtaler med, men bortsett fra det er kontakten mellom nordmenn og innvandrer i komplekset svært dårlig. 1 2 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Mr.Duklain skrev (Akkurat nå): Det er veldig mange av disse som ikke svarer meg ikke når jeg sier hei, og ignorerer meg fullstendig. Så de er 100% integrert i Norge og norsk kultur, så positivt 😉 5 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Mr.Duklain skrev (6 minutter siden): Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Bor selv i en leilighetskompleks der over 90% er innvandre fra både Afrika, Asia og Europa. Det er veldig mange av disse som ikke svarer meg ikke når jeg sier hei, og ignorerer meg fullstendig. Bor ei fra Tyskland som i hvert fall svarer, og jeg har hatt noen korte samtaler med, men bortsett fra det er kontakten mellom nordmenn og innvandrer i komplekset svært dårlig. Har opplevd det totalt motsatte 3 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 skaftetryne32 skrev (4 minutter siden): Så de er 100% integrert i Norge og norsk kultur, så positivt 😉 Morsom du For all del finnes jo anti-sosiale nordmenn også, men tror ikke det er det som er hovedproblemet her. 1 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Psykake skrev (1 minutt siden): Har opplevd det totalt motsatte Flott for deg da. 1 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Mr.Duklain skrev (2 minutter siden): Flott for deg da. Ja. Flott med nyanser. 5 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Psykake skrev (2 minutter siden): Ja. Flott med nyanser. Selvfølgelig. Jeg har selv mange venner fra hele verden, og dette er utrolig flotte folk. Samtidig er det ingen hemmelighet at folk som er like hverandre holder seg med folk som er like som enn selv. Forskjellige innvandrergrupper holder seg ofte med folk fra samme gruppe. Nordmenn holder seg som oftest med andre nordmenn, og samer holder seg oftest med andre samer osv. 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Psykake skrev (23 minutter siden): Storinnrykk fra Resett/Document. Kvasi intellektuelt oppgulp man har sett så mange ganger før. Har du noe som helst av verdi å komme med…? 6 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Gavekort skrev (På 16.5.2023 den 23.23): Jeg kaller ikke deg for en rasist. Jeg sier utsagnene du kommer med minner meg om rasisme. Og det var nok til å slå sprekker i rustningen om plausibel benektelse. Folk som er tilhengere av rasistisk tankegods hater å få deres rasistiske tankegods eksponert for hva det er, enten ved å påpeke at ytringen/retorikken er rasistisk, eller at selve personen er rasistisk. Fordi det gjør det vanskeligere for dem å fremme rasistisk tankegods og få den realisert. Samme med han dusten på Deichman som prøvde å promotere befolkningsutskiftnings-propaganda, men som ble buet bort av motdemonstranter. Hans tilhengere og apologister misliker ikke resultatet fordi det bryter med deres selektive tolkning av ytringsfriheten, som de innerst inne vet er misoppfattet, de trenger bare at nok folk kjøper den tolkningen. De misliker det fordi det virket! De misliker at ikke nok folk lot seg lokke til "den frie markedsplassen for ideer", men heller valgte å kalle en spade for en spade som det så fint heter. Og organisere seg i flertall. 6 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 AtterEnBruker skrev (5 minutter siden): De misliker at ikke nok folk lot seg lokke til "den frie markedsplassen for ideer", men heller valgte å kalle en spade for en spade som det så fint heter. Og organisere seg i flertall. Hvis flertallet er uenig i dine ideer og «kaller en spade for en spade», får det deg til å endre meninger? -k 1 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 AtterEnBruker skrev (17 minutter siden): Og det var nok til å slå sprekker i rustningen om plausibel benektelse. Folk som er tilhengere av rasistisk tankegods hater å få deres rasistiske tankegods eksponert for hva det er, enten ved å påpeke at ytringen/retorikken er rasistisk, eller at selve personen er rasistisk. Fordi det gjør det vanskeligere for dem å fremme rasistisk tankegods og få den realisert. Samme med han dusten på Deichman som prøvde å promotere befolkningsutskiftnings-propaganda, men som ble buet bort av motdemonstranter. Hans tilhengere og apologister misliker ikke resultatet fordi det bryter med deres selektive tolkning av ytringsfriheten, som de innerst inne vet er misoppfattet, de trenger bare at nok folk kjøper den tolkningen. De misliker det fordi det virket! De misliker at ikke nok folk lot seg lokke til "den frie markedsplassen for ideer", men heller valgte å kalle en spade for en spade som det så fint heter. Og organisere seg i flertall. Selvfølgelig virker en buende mobb. Truende flokker virker. Vet du hva som også virker? Bokbrenning. 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 knutinh skrev (10 minutter siden): Hvis flertallet er uenig i dine ideer og «kaller en spade for en spade», får det deg til å endre meninger? -k Det slipper han nok å oppleve dersom han deler mobbens meninger. Da kan han få føle seg som en del av en stor og mektig og moralsk høyverdig gruppe, marsjere rundt og rope slagord… 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Entern skrev (22 minutter siden): Har du noe som helst av verdi å komme med…? Hva mener du? Det er jo ingen verdi i noe av det som det argumenteres for. 3 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Psykake skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Det er jo ingen verdi i noe av det som det argumenteres for. Hvordan vet du det? 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du det? Anekdoter og generalisering fra personer som understreker at de er høyt utdannet blant annet. 6 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Entern skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig virker en buende mobb. Truende flokker virker. Vet du hva som også virker? Bokbrenning. «Skansen konkluderer med at tilstedeværelse av politi og annet sikkerhetspersonell, kombinert med demonstrasjoner, vil hindre eller forstyrre bruk av biblioteket for øvrige brukere.» https://www.aftenposten.no/kultur/i/8Jv6vw/riktig-av-deichman-aa-tillate-omstridt-moete-mener-bibliotekforeningen-ble-avlyst-av-sikkerhetshensyn Det var mao ikke skammen over å ha en upopulær mening som fikk forlaget til å avlyse lanseringen, men biblioteksledelsen frykt for hvordan andre ville reagere som fikk dem til å avblåse. -k 1 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Psykake skrev (3 minutter siden): Hva mener du? Det er jo ingen verdi i noe av det som det argumenteres for. Så da er målet ditt å forsøple debatten til ingen gidder mer? -k 2 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 (endret) knutinh skrev (1 time siden): Så da er målet ditt å forsøple debatten til ingen gidder mer? -k Jeg påpeker noe jeg tror, bare I tillegg sier jeg ifra at jeg ser rett igjennom det kvasi intellektuelle oppgulpet. Det er hjernedød retorikk dårlig kamuflert som stueren skepsis. Endret 18. mai 2023 av Psykake 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. mai 2023 Del Skrevet 18. mai 2023 Psykake skrev (2 minutter siden): Anekdoter og generalisering fra personer som understreker at de er høyt utdannet blant annet. Å, gid a meg. Tips: har du ikke annet å komme med enn fornærmelser, er det bedre å la være å poste, ellers får du bare din side til å se (enda) verre ut. Og senker debattnivået ned på et veldig primitivt nivå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå