torbjornhb Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Hei 🙂 For en som er vant til iOS har jeg null peiling på hvordan jeg får fjernet reklame i Chrome på Android. Har aktivert blokkering av annonser i innstillinger I Chrome, men rennes fremdeles ned av reklame. Har også installert appen AdGuard, men ser ikke ut til å hjelpe. Noen forslag? PS: Støtter gladelig en del nettsider med å bla meg gjennom noen reklamer, men... Itavisen🙄 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Bruker ublock origin og firefox, til å blokkere reklame på youtube, etc Endret 16. mai 2023 av Mechablast Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2023 Mechablast skrev (14 minutter siden): Bruker ublock origin og firefox, til å blokkere reklame på youtube, etc Takk, men hjelper ikke mye på Chrome. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Gå inn på innstillinger, tilkoblinger, flere tilkoblingsinnstillinger, Privat DNS. Kryss av for privat vertsnavn for DNS-leverandøren og tast inn dns.adguard.com (dette er på en Samsung, kan være forskjeller på andre typer telefoner). Dette fjerner det meste av reklame på nettsider (uansett nettleser) og i apper (ikke testa i Youtube-appen). Det er ingen behov for å installere noen apper for dette. 3 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2023 covah skrev (8 minutter siden): Gå inn på innstillinger, tilkoblinger, flere tilkoblingsinnstillinger, Privat DNS. Kryss av for privat vertsnavn for DNS-leverandøren og tast inn dns.adguard.com (dette er på en Samsung, kan være forskjeller på andre typer telefoner). Dette fjerner det meste av reklame på nettsider (uansett nettleser) og i apper (ikke testa i Youtube-appen). Det er ingen behov for å installere noen apper for dette. Hjertelig takk 🙂. Forsøkte dette nå (Samsung Galaxy Z Fold4). Fremdeles auto pay av video. Skal det hjelpe mot dette også? Virker som det meste av reklame er borte da 🙂 Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Det vet jeg dessverre ikke. Er nok bare en vanlig DNS server med blacklisting av kjente reklame URL'er (feks. tilsvarende PiHole). 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Noen tips til å fjerne reklame fra youtube? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2023 covah skrev (8 minutter siden): Det vet jeg dessverre ikke. Er nok bare en vanlig DNS server med blacklisting av kjente reklame URL'er (feks. tilsvarende PiHole). Tusen takk i hvert fall. Setter stor pris på hjelpen 🙂 Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Woff skrev (6 minutter siden): Noen tips til å fjerne reklame fra youtube? Jepp, kjøp Youtube Premium. Dropp Spotify, da Youtube Premium inkluderer Youtube Music, så da går det omtrent opp i opp i pris, men du får med reklamefri Youtube. 1 1 Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Du kan jo bruke andre varianter av Chrome som Brave eller Adblock browser. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Woff skrev (3 timer siden): Noen tips til å fjerne reklame fra youtube? Det finnes en "klone" kalt ReVanced. Det kan være litt styr å få den installert, men den har mye bra funksjonalitet, blant annet "crowdsourced" fjerning av reklame i selve videoen. Altså for eksempel hvis personen som lager videoen begynner å snakke om en eller annen tjeneste han vil at folk skal betale for. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå