ballemann Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 har nå drevet å laga en modd i snart 1 måned eller noe sånt, og har stoppa opp litt, fordi jeg trenger noe å pynte med i fronten av kabinettet mitt, har laget et 120mm hull og har bestemt at jeg skal ha slikt gitter i front, men jeg vet ikke hvilken jeg trenger, hva er 5,1\4 tommer osv? trenger litt hjelp her Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Det er vel ikke så vanskelig å regne ut selv? En " er ca 2,5cm, så 5,25" blir ca 13,2 (da har jeg beregnet en litt større verdi for " enn det jeg skrev). Edit: Slikt gitter gir nok temmelig dårlig luftgjennomstrømning. Det kan kanskje bråke mer med et slikt gitter også. Du burde i alle fall ha større hull enn vifta er. Da tror jeg det vil bråke mindre pga bedre luftflyt, luften blir altså ikke i like stor grad "presset" mellom de små hullene. Endret 13. januar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hmm, støy ja, det kunne jo vært snedig å ikke og hatt også, men har lett litt etter 120mm bassrefleksrør dog, men finner ikke det noen steder. Så om noen vet om det finnes noen plass i norge \ tr.heim \ webshop så hadde det vært kjempe fint... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Høytalerelementer er som regel oppgitt i ". Så du kommer til lete VELDIG lenge etter dette. Hvorfor ikke bare klippe til et gitter som er litt større enn nødvendig. Da får du akkurat den størrelsen du trenger. Jeg gikk bare til en høytalerbutikk og spurte etter det. Da fikk jeg noen gamle greier til 4*3" høytalere eller no. Da var det bare å klippe i vei. Edit: Bare pass på når du kjøper dette, at noen slike gitter har en litt krummet overflate. Da kan det lønne seg å kjøpe et gitter som er veldig mye større enn det du skal ha, siden midten er lite krummet. Endret 13. januar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 litt offtopic, men da eg først såg denne, såg det ut som om det sto "Bass gitar, Hvilke trommer?" haha? Men bassrefleksrør er vel å finne på ljudia, clas ohlson osv.? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) stikk på torshov bilrekvisita eller bilextra eller lignede butikker.. og kjøp slikt gitter man styler biler med.. utrolig fint da kan du også klemme ut den størrelsen du vil ha.og få det skikkelig tøft. finnes i flere farger og gitter størrelser Endret 13. januar 2004 av Breiker Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hmm, støy ja, det kunne jo vært snedig å ikke og hatt også, men har lett litt etter 120mm bassrefleksrør dog, men finner ikke det noen steder. Så om noen vet om det finnes noen plass i norge \ tr.heim \ webshop så hadde det vært kjempe fint... Siden du bor i Trondheim kan du vel stikke en runde på bilradiospesialisten, ligger på Nardo, etter hva jeg oppfatter som Nardo De har masser skrot og rammel du kan bruke til gitter regner jeg med. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hmm, støy ja, det kunne jo vært snedig å ikke og hatt også, men har lett litt etter 120mm bassrefleksrør dog, men finner ikke det noen steder. Så om noen vet om det finnes noen plass i norge \ tr.heim \ webshop så hadde det vært kjempe fint... jeg kjøpte mitt bassrefleks rør på torsovd.. det var riktignok bare 80mm men så at de hadde noe større.. min mod.. bilder nederst på siden Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 torsovd sin hjemmeside er? men på bilradiospesialisten hadde de ikke bassreflekrør? eller er det bare meg som ikke er så flink til å søke? Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) torsovd sin hjemmeside er? men på bilradiospesialisten hadde de ikke bassreflekrør? eller er det bare meg som ikke er så flink til å søke? Ta deg en runde på den fysiske butikken selvsagt. Der kan du få mange andre tips også. Fatter ikke hvorfor alle skal handle ting på nett hele tiden. Edit. Red.Grim. Endret 16. januar 2004 av Grimnar Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 doh jeg liker ikke å kjøpe på nett, steike så dyrt det er, bestilte meg noen knapper på Elfa.se for 70spenn til sammen, med frakt ble det 207spenn, det er surt ass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå