Gå til innhold

Ericsson P-900

Anbefalte innlegg

Jeg går å vurdere denne mobil. Kan noen som har denne og har fått prøvd den en stund komme med positive og negative ting om den???

Eventuelt hva som er godt med den, kan man bruke den til vanlig internett, surfe med?

Hvordan er den som høytallende? (å snakke med mikrofonen på)

Må man bruke pennen hele tiden eller kan man forandre på størrelse av ikoner.

Kan man filme til minnekortet er fullt?

Har en 6600 idag er godt fornøyd med den, men frister litt med P-900 allikevel :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går å vurdere denne mobil. Kan noen som har denne og har fått prøvd den en stund komme med positive og negative ting om den???

Eventuelt hva som er godt med den, kan man bruke den til vanlig internett, surfe med?

Hvordan er den som høytallende? (å snakke med mikrofonen på)

Må man bruke pennen hele tiden eller kan man forandre på størrelse av ikoner.

Kan man filme til minnekortet er fullt?

Har en 6600 idag er godt fornøyd med den, men frister litt med P-900 allikevel :yes:

Har den selv!

Skal svare på noen av spørsmålene dine, det er en god høytalerfunksjon på den, har brukt den ved et par anledninger selv, skjermen på P900 er velldig god, 65000 farger som på 6600, men den er jo mye større, bateritiden er kjempegod, selv om skjermen er stor. Du kan filme helt til minnekortet er fult med den innebygde video/kamera programmet, størrelsen er faktisk ikke så mye større en 6600, prøv selv i en butikk.

Lenke til kommentar

Etter inlegget ditt å bedømme er du en klar P900 kandidat.Det eneste negative jeg har å si om den er at du blir hekta,glemmer tid å sted.Har fått klar beskjed av min samboer at nå må jeg velge mellom henne og mobilen.Har sittet på nettet hver kveld siden 15 desember å lastet ned programmer og spill.Bare jeg skal på butikken slår jeg på gps navigasjonen på den selv om jeg kan veien i blinde.Nei jeg får nok ta en fridag fra den før jeg blir helt idiot.Det gale er at jeg har lurt flere venner av meg til å kjøpe så nå er kvinnfolkene deres gale på meg også.Løp å kjøp.

Lenke til kommentar

:dribble: Takk for god hjelp, liker det som blir sagt *s*. Jeg har nå vært inne på en del websider og sett på mobilen og i den andledning har jeg en del spørsmål som jeg håper noen av dere eiere av tlf, kan svare på.

Hvordan er hjulet på siden til å skrolle med i menyer?

Diktafonfunksjon??

Hva følger med i pakning?

Lommebok funksjon. Tenker da på om man kan lagre sensitive opplysninger på den og åpne via ege kode?

Lage egne ringetoner?

Videoklipp kvalitet på dette?

Bilder kvalitet på disse?

Norsk meny skulle jeg tro?

Polyfoniske lyder god kvalitet på lyder. Ser att den har 24 stemmers er dette riktig? men klart att høytaller har mye å si på kvalitet av ringetoner.

Kvaliteten på mp3 musikk?Hvordan er den å skrive sms med? god ordbok?

Finnes æ ø og å? (sms?

Kan den brukes som vanlig surfing på web utenom wap?

Dette ble vel litt mye, men håper noen av dere kan hjelpe meg med dette. Bilder og video kan jo klart ikke sammenlignes med kvalitet på kamer/video såpass er jo greit, men bare lurte på om det er klare bilder/video uten hakking.

Lenke til kommentar

Funker helt greit, hjluet kan presses fem veier, opp, ned, høyre venstre og inn, funker som en joystikk, og du kan lett navigere både i PDA og flipp lukket modus

Diktafonfunksjon??

Lydopptaker er standard, kan spille inn wav filer så lenge du har minne i telefon eller på Memory Stick

Telefonen, batteri (BST-15 - 1260mAh), handsfree, bæreveske, bærestropp, verktøy til å fjerne flippen, 32Mb Memory Stick DUO, Memory Stick adapter, lader, USB sync-station, manualer, to cd'er med software og sync-programvare

Lommebok funksjon. Tenker da på om man kan lagre sensitive opplysninger på den og åpne via ege kode?

Dette er ikke noe jeg bruker, tror ikke det er der, men du kan laste ned programvare fra nettet

Lage egne ringetoner?

Nei, ikke programvare for det, men ser ikke vitsen med det, du overfører bare musikk fra PC'en med programmene som fulgte med, kan bruke mange fil-formater som ringetone.... (wav, midi, MP3, au...osv) Jeg bruker en MP3 sang som ringetone selv...

Er ikke helt sikker på dette, oppløsningen er iallefall litt mindre enn på bildene, kan se om jeg finner du dette...

Standard VGA kamera som på de fleste mobilene, 0,3MP, 640x480, støtte for flere modus, natt, innendørs, utendørs, meldingsbilde mm, også flere avanserte instillinger, brightnes, contrast....

Selvsagt! :yes:

Polyfoniske lyder god kvalitet på lyder. Ser att den har 24 stemmers er dette riktig? men klart att høytaller har mye å si på kvalitet av ringetoner.

Har egentlig ikke tenkt så mye på dette, har brukt høytaleren til endel avspilling av video klipp, funker helt greit da, men det er jo en mobiltelefon, ikke en stereo

Kvaliteten på mp3 musikk?

Telefonen har en 2,5mm mini-jack på siden hvor du kan koble til headset hvis du ikke vil bruke det som følger med telefonen, kvaliteten på MP3 er helt yppelig, jeg har 128Mb kort, før uten problemer inn flere timer musikk, kan lage spilleliste med lyd avspillings programmet som følger med. Hvis du vil kan du også laste ned OggPlay, det er et freware program som spiller OGG filer, da får du enda mer kappasitet enn MP3 med samme kvalitet.

Hvordan er den å skrive sms med? god ordbok? Finnes æ ø og å? (sms?

Helt grei til SMS jeg bruker T9 i flipp lukket modus, behagelig tastatur, orboken er oversiktlig, i PDA modus bruker jeg hovedsaklig virtuelt tastatur når jeg skriver, er raskest på det, selv om håndskrift gjenkjenning også funker bra! Ja, ÆØÅ er der i alle moduser!

Opera følger med på CD'en, og kan også lastes ned gratis på Opera sin hjemmeside. Der kan du surfe HTML også ja, det er også en innebygd HTML leser som funker helt greit. Nå har jeg selv lastet ned en freeware RSS nyhets leser!

Er en helt geial telefon, kan ikke tenke meg å bruke noe annet etter ett år med P800, og nå litt over en måned med P900, en annen ting som er verdt å nevne er at du kan oppgradere software/firmware på P900 hjemme over internett, slipper å levere den inn til service! :thumbup:

Ble en lang post, håper du fikk svar på det du lurte på!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='14/01/2004 : 00:48']

Funker helt greit, hjluet kan presses fem veier, opp, ned, høyre venstre og inn, funker som en joystikk, og du kan lett navigere både i PDA og flipp lukket modus

Diktafonfunksjon??

Lydopptaker er standard, kan spille inn wav filer så lenge du har minne i telefon eller på Memory Stick

Telefonen, batteri (BST-15 - 1260mAh), handsfree, bæreveske, bærestropp, verktøy til å fjerne flippen, 32Mb Memory Stick DUO, Memory Stick adapter, lader, USB sync-station, manualer, to cd'er med software og sync-programvare

Dette er ikke noe jeg bruker, tror ikke det er der, men du kan laste ned programvare fra nettet

Lage egne ringetoner?

Nei, ikke programvare for det, men ser ikke vitsen med det, du overfører bare musikk fra PC'en med programmene som fulgte med, kan bruke mange fil-formater som ringetone.... (wav, midi, MP3, au...osv) Jeg bruker en MP3 sang som ringetone selv...

Er ikke helt sikker på dette, oppløsningen er iallefall litt mindre enn på bildene, kan se om jeg finner du dette...

Standard VGA kamera som på de fleste mobilene, 0,3MP, 640x480, støtte for flere modus, natt, innendørs, utendørs, meldingsbilde mm, også flere avanserte instillinger, brightnes, contrast....

Selvsagt! :yes:

Har egentlig ikke tenkt så mye på dette, har brukt høytaleren til endel avspilling av video klipp, funker helt greit da, men det er jo en mobiltelefon, ikke en stereo

Kvaliteten på mp3 musikk?

Telefonen har en 2,5mm mini-jack på siden hvor du kan koble til headset hvis du ikke vil bruke det som følger med telefonen, kvaliteten på MP3 er helt yppelig, jeg har 128Mb kort, før uten problemer inn flere timer musikk, kan lage spilleliste med lyd avspillings programmet som følger med. Hvis du vil kan du også laste ned OggPlay, det er et freware program som spiller OGG filer, da får du enda mer kappasitet enn MP3 med samme kvalitet.

Hvordan er den å skrive sms med? god ordbok? Finnes æ ø og å? (sms?

Helt grei til SMS jeg bruker T9 i flipp lukket modus, behagelig tastatur, orboken er oversiktlig, i PDA modus bruker jeg hovedsaklig virtuelt tastatur når jeg skriver, er raskest på det, selv om håndskrift gjenkjenning også funker bra! Ja, ÆØÅ er der i alle moduser!

Opera følger med på CD'en, og kan også lastes ned gratis på Opera sin hjemmeside. Der kan du surfe HTML også ja, det er også en innebygd HTML leser som funker helt greit. Nå har jeg selv lastet ned en freeware RSS nyhets leser!

Er en helt geial telefon, kan ikke tenke meg å bruke noe annet etter ett år med P800, og nå litt over en måned med P900, en annen ting som er verdt å nevne er at du kan oppgradere software/firmware på P900 hjemme over internett, slipper å levere den inn til service! :thumbup:

Ble en lang post, håper du fikk svar på det du lurte på!

:thumbs: TUUUUUUSEN TAKK for hjelp [GDI]Raptor sånne som deg skulle vi hatt flere av, snilt av deg og ta deg tid til mitt innlegg. Takker så mye for hjelp og sier til dere andre gutten/mannen er en kjernekar :green:

Lenke til kommentar
Støtter p900 mmc kort?

Jeg skal trolig til London i vinterferien, er det noe smart å kjøpe telfonen der?

Nei, den støtter ikke MMC, bruker Sony sine Memory Stick DUO. Får de til 128Mb nå. Går sikkert helt greit å gjøe i England, men pass på å få en telefon som ikke er låst til noen engelsk opperatør! :)

Lenke til kommentar

Noen her skrev at vi kan oppdatere firmwaren selv over internett. Gjelder det T9-ordliste også? Har hørt så mye om hva som går og ikke går angående dette. Må jeg betale 375 kr til Mobilfikseren for å skifte fra engelsk ordliste til norsk, eller kan jeg laste det ned og installere selv fra internett?

Lenke til kommentar

Heisann igjen noen som vet hvor mange sms,er man kan lagre på SE-P900. Min Nokia 6600 som forøvrig er tilsalgs, men ikke her på forur :no:

Nå har jeg på min 6600 nærmere 1200 meldinger. Ikke det att jeg har behov får så mye, men derfor lurte jeg på somsagt hvordan det er med SE-P900? Og om man kan lage egne mapper slik som på nokia til å finne sms,er lettere

Ha en God helg :cry:

Lenke til kommentar
Heisann igjen noen som vet hvor mange sms,er man kan lagre på SE-P900. Min Nokia 6600 som forøvrig er tilsalgs, men ikke her på forur :no:

Nå har jeg på min 6600 nærmere 1200 meldinger. Ikke det att jeg har behov får så mye, men derfor lurte jeg på somsagt hvordan det er med SE-P900? Og om man kan lage egne mapper slik som på nokia til å finne sms,er lettere

Ha en God helg :cry:

Her handler det jo bare om plass :o) Du kan fylle på så mye du vil, helt til det er fullstappa på minnekortet :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...