skaftetryne32 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 tigerdyr skrev (1 time siden): Alkoholiker: Kan det ikke tenkes jeg bare liker øl? Nå er jo faktisk alkohol et vanedannende narkotisk stoff, sex er ikke det. Liker du øl så fins det alkoholfritt, liker du alkohol så liker man drikke som inneholder alkohol. 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) Gjest 30e4e...994 skrev (8 minutter siden): Jeg er kvinne altså og vet at om en mann stiller spørsmål eller viser interesse for meg som ikke handler om sex, så er det bare noe han gjør for å nettopp få sex. Han kunne ikke brydd seg mindre om meg som menneske, så jeg er ikke så dum at jeg går på sånt. Jeg underslår ikke at det finnes mange slike. Jeg tror at det er feil å hevde at det gjelder alle, og jeg tror at det ikke er bra for deg å tro noe slikt om alle menn (eller kvinner). Jeg har møtt noen mennesker som tror på det gode i andre. En kyniker vil kanskje si at de er godtroende drømmere. Det slår meg at de ofte later til å leve gode liv og ha gode relasjoner - ofte bedre enn kynikerne. -k Endret 15. mai 2023 av knutinh 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (8 minutter siden): Jeg er kvinne altså og vet at om en mann stiller spørsmål eller viser interesse for meg som ikke handler om sex, så er det bare noe han gjør for å nettopp få sex. Han kunne ikke brydd seg mindre om meg som menneske, så jeg er ikke så dum at jeg går på sånt. Selvsagt er åpent forhold den eneste muligheten, monogami kan man ikke få i et forhold med en mann dessverre. Viktig at kvinner blir bevisst på dette. Flere i dag er det, er nok derfor en del kvinner liker å ligge rundt. Jeg håper jeg klarer det en dag også. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Høres ut som at du har noen dårlige erfaringer som har ført til at du har mistet selvsikkerhet. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (1 time siden): Haha. Ikke sant... Hvem er det som kjøper sex? Hvem er det som er stamkunder hos thaimassasjesalonger? Hvem er det som klarer å ha sex med et annet menneske uten å faktisk bry seg om dette mennesket, men som gjør det utelukkende av begjær og lyst? Hvem er det som "ikke vil være i et forhold med en kvinne som har ligget med 100, men som gjerne ligger med henne"? Jo, det er visst menn. Kvinner og menn sin seksualitet er ganske forskjellig, og det er ingen tvil i at menn er mer utro enn kvinner. Hvordan har menn behandlet kvinner gjennom historien? Var kvinner noen gang et menneske i menn sine øyner? Absolutt ikke. En seksuell vare, en som oppdro barn, tok vare på hjemmet. Hvem er kvinnen for mannen i dagens samfunn? Vare-stempelet er der fortsatt, men likestilling stikker kjepper i hjula for mennene her. Neste gang jeg er seksuelt frustrert skal jeg lese denne tråden... Det hjelper. 😛 Du projiserer, at du tenker sånn trenger ikke bety at alle andre gjør det, holdningene dine er er kort og godt misandriske. 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (51 minutter siden): Man kan ha sex med partneren sin innimellom, men menn har behov for spenning og nye kvinner. Da blir sex med samme kvinne kjedelig etter en liten stund. Som igjen gjør at jeg ikke forstår hvorfor menn går inn i langvarige forhold.... Anonymous poster hash: 30e4e...994 Djizzes .. føler jeg kommuniserer med en vegg her. Jaja. For n-te gang: du har ikke definisjonsmakt til å bestemme hvordan samtlige menn ter og oppfører seg. Ja: slike menn du omtaler finnes. Absolutt! Dessverre. Nei: De er (heldigvis) ikke i majoritet. Majoriteten av menn lever faktisk ikke slik du fremstiller de. De fleste menn som er i stabile forhold, trenger ikke å ha sex med helt nye kvinner. De finner nok glede av den kvinne (eller mann) de har. Du har et ødelagt mannssyn, og det er trist at du ikke gidder å reflektere litt over dette. Jeg anerkjenner riktignok at dette ødelagte synet på menn, er skapt av et knippe dårlige menn. Det er ikke din feil. Du har ikke gjort noe galt, og jeg ønsker ikke å kritisere deg og dine opplevelser. Jeg skulle tvert om ønsket at du ikke hadde opplevd slike menn. Ingen fortjener å være sammen med folk som dolker en i ryggen. Etter noen poster på forumet i dag, innser jeg at jeg ikke aner hvordan jeg kan reparere tilliten din til menn. Og dersom tallene fra tidligere stemmer sånn noen-lunde, så har du god grunn til å være mistroisk ovenfor oss menn: ca 25% anga jo selv at de hadde vært utro en eller flere ganger i løpet av livet! Samtidig ønsker jeg at de menn som faktisk klarer å te seg, også skal få oppleve gode og trygge forhold. For det fortjener de. Og det fortjener du! Jeg tror det hadde vært i din fordel om du (på en eller annen måte – jeg aner ikke hvordan) klarte å legge disse vonde opplevelsene bak deg, og at du fant en måte å reparere tilliten til alle de andre mennene. Du vet .. de ~75% av hannfolka som aldri ville gjort noe slikt mot deg!! Du fortjener bedre! ❤️ 2 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 skaftetryne32 skrev (16 minutter siden): Nå er jo faktisk alkohol et vanedannende narkotisk stoff, sex er ikke det. Liker du øl så fins det alkoholfritt, liker du alkohol så liker man drikke som inneholder alkohol. Sex er ikke et narkotisk stoff – korrekt. Alkohol er heller ikke et narkotisk stoff. Det er et rusmiddel, ja! Men ikke narkotika, ihht definisjonen. Utover å være et rusmiddel, har alkohol absolutt vanedannende sier. Enig. Sex: Kroppen slipper ut større eller mindre doser endorfiner under sex. Guess what: endorfiner er absolutt avhengighetsskapende! Heldigvis blir ikke folk flest avhengig av sex. Selv om vi digger endorfinene, så klarer vi oss uten også. Samtidig vet vi at folk flest som nyter alkohol, ei heller er alkoholikere. De fleste klarer helt fint å la være å drikke – dersom de må. Eget eksempel: jeg nyter svært gjerne et glass vin fredag og lørdag kveld. Har jeg et ærend og skal ut med bil den kvelden, koster det meg nix nada å la være å drikke. Null problem. Har jeg derimot ingen konkrete planer som står i veien, foretrekker jeg å ta det glasset. Avhengig? Nei. Foretrekker jeg det fremfor vann eller <ingenting>? Ja! (Men ikke hver eneste kveld igjen, det orker jeg ikke. Så jeg er ikke veldig redd for å gå på en større alko-smell, uansett) Forskjellene vedr. avhengiget mellom sex og alkohol er kanskje ikke så store som du skal ha det til? 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 qualbeen skrev (2 minutter siden): Alkohol er heller ikke et narkotisk stoff. Det er et rusmiddel, ja! Men ikke narkotika, ihht definisjonen. I følge definisjonen så er det et narkotisk stoff, narkotika sløver, bedøver og er søvndyssende, alkohol glir rett inn i den definisjonen, det er ikke narkotika i følge narkotikalovgivninga, men i følge definisjonen på narkotika så er alkohol helt klart narkotisk. Tenk på ord som narkose eller narkolepsi, eller andre typer rusmidler, f.eks alkohol er ingen stimulant, og det er heller ikke et hallusinogen. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 13 minutes ago, skaftetryne32 said: I følge definisjonen så er det et narkotisk stoff, narkotika sløver, bedøver og er søvndyssende, alkohol glir rett inn i den definisjonen, det er ikke narkotika i følge narkotikalovgivninga, men i følge definisjonen på narkotika så er alkohol helt klart narkotisk. Tenk på ord som narkose eller narkolepsi, eller andre typer rusmidler, f.eks alkohol er ingen stimulant, og det er heller ikke et hallusinogen. Ting er narkotika gjennom å være ulovlige, at de befinner seg på den såkalte narkotikalisten, oversikten over forbudte substanser. Alkohol er et rusmiddel, som kan defineres under den opprinnelige betydningen hvor man brukte betegnelsen narkosis om stoffer som kunne gi sløvende effekt, men denne betydningen er så kapret av narkotika som betegnelse på legaliteten i et stoff at man må spesifisere at det er snakk om den tidligere betydningen for at det skal kommunisere godt. 3 1 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 skaftetryne32 skrev (40 minutter siden): Du projiserer, at du tenker sånn trenger ikke bety at alle andre gjør det, holdningene dine er er kort og godt misandriske. Så typisk å si at man har misandriske holdninger når man ikke vil ligge med menn (lenger) eller være i et forhold med de. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 qualbeen skrev (53 minutter siden): Djizzes .. føler jeg kommuniserer med en vegg her. Jaja. For n-te gang: du har ikke definisjonsmakt til å bestemme hvordan samtlige menn ter og oppfører seg. Ja: slike menn du omtaler finnes. Absolutt! Dessverre. Nei: De er (heldigvis) ikke i majoritet. Majoriteten av menn lever faktisk ikke slik du fremstiller de. De fleste menn som er i stabile forhold, trenger ikke å ha sex med helt nye kvinner. De finner nok glede av den kvinne (eller mann) de har. Du har et ødelagt mannssyn, og det er trist at du ikke gidder å reflektere litt over dette. Jeg anerkjenner riktignok at dette ødelagte synet på menn, er skapt av et knippe dårlige menn. Det er ikke din feil. Du har ikke gjort noe galt, og jeg ønsker ikke å kritisere deg og dine opplevelser. Jeg skulle tvert om ønsket at du ikke hadde opplevd slike menn. Ingen fortjener å være sammen med folk som dolker en i ryggen. Etter noen poster på forumet i dag, innser jeg at jeg ikke aner hvordan jeg kan reparere tilliten din til menn. Og dersom tallene fra tidligere stemmer sånn noen-lunde, så har du god grunn til å være mistroisk ovenfor oss menn: ca 25% anga jo selv at de hadde vært utro en eller flere ganger i løpet av livet! Samtidig ønsker jeg at de menn som faktisk klarer å te seg, også skal få oppleve gode og trygge forhold. For det fortjener de. Og det fortjener du! Jeg tror det hadde vært i din fordel om du (på en eller annen måte – jeg aner ikke hvordan) klarte å legge disse vonde opplevelsene bak deg, og at du fant en måte å reparere tilliten til alle de andre mennene. Du vet .. de ~75% av hannfolka som aldri ville gjort noe slikt mot deg!! Du fortjener bedre! ❤️ Nei. Jeg ser verden for hvordan den er og jeg ser mennesker for hvordan de også er. Du skulle fått lånt hodet mitt og sett verden gjennom mine øyne så hadde du sett alt. Du ville ikke vært her du heller. Ha det fint i bobla di. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
Gjest 5f874...98a Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg orker ikke være sammen med ei med mange sexpartnere, tenker at hun har vært med mange som er mye kjekkere eller bedre enn meg på ulike måter og det gidder jeg ikke. Anonymous poster hash: 5f874...98a Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (25 minutter siden): Så typisk å si at man har misandriske holdninger når man ikke vil ligge med menn (lenger) eller være i et forhold med de. Hvis det var det du sa, så hadde jeg ikke svart sånn, nei jeg snakker om at du drar alle over samme kam, noe du gjør, og nå lyver du for å dekke over dine misandriske holdninger, du er ikke det spor bedre enn de du prøver å kritisere og du skjønner det ikke selv engang. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Atib Azzad skrev (41 minutter siden): Ting er narkotika gjennom å være ulovlige, at de befinner seg på den såkalte narkotikalisten, oversikten over forbudte substanser. Alkohol er et rusmiddel, som kan defineres under den opprinnelige betydningen hvor man brukte betegnelsen narkosis om stoffer som kunne gi sløvende effekt, men denne betydningen er så kapret av narkotika som betegnelse på legaliteten i et stoff at man må spesifisere at det er snakk om den tidligere betydningen for at det skal kommunisere godt. Virkningen er fremdeles narkotisk og det er fremdeles sånn narkotiske stoffer defineres, lovlighet alene gjør ikke et narkotisk stoff til et ikke narkotisk stoff, om vi en gang i fremtiden skulle få legalisert f.eks cannabis er det da ikke lenger et narkotisk stoff ? Jeg forstår ikke hvordan det skulle funke. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Just now, skaftetryne32 said: Virkningen er fremdeles narkotisk og det er fremdeles sånn narkotiske stoffer defineres, lovlighet alene gjør ikke et narkotisk stoff til et ikke narkotisk stoff, om vi en gang i fremtiden skulle få legalisert f.eks cannabis er det da ikke lenger et narkotisk stoff ? Jeg forstår ikke hvordan det skulle funke. Med forbehold om at jeg ikke har fullstendig misforstått er det min forståelse, det er så banalt som at dersom legen din skriver ut et resept får du motta et legemiddel, men dersom du kjøper det samme på gaten har du kjøpt narkotika. Narkotisk effekt betyr såvidt jeg forstår fremdeles søvdyssende/sløvende/bedøvende, ikke følelsen av å være kriminell eller illegal (som igjen betyr at ikke all narkotika gir narkotisk effekt). Det er ikke noen god språklig løsning, da ordet har en opprinnelig betydning som ikke harmonerer så godt med den nyere mer arbitrære definisjonen. [...] Narkotika er et fellesnavn for ulovlige rusgivende substanser, også kalt illegale rusmidler. Hvilke rusmidler som er illegale reguleres i Norge gjennom Legemiddelverkets narkotikaliste. Listen omfatter tradisjonelle rusmidler som heroin og cannabis, men inneholder også en rekke rusgivende legemidler. Disse legemidlene er lovlige dersom tar de tas i medisinsk hensikt som foreskrevet av lege, men blir ulovlige dersom de ikke tas som foreskrevet av lege. 3 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (2 timer siden): Nei. Jeg ser verden for hvordan den er og jeg ser mennesker for hvordan de også er. Du skulle fått lånt hodet mitt og sett verden gjennom mine øyne så hadde du sett alt. Du ville ikke vært her du heller. Ha det fint i bobla di. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Du ser ikke verden på samme måte som jeg ser verden. Der er vi enig. Det kan godt være jeg lever litt i en lys boble innimellom, men samtidig levner det liten tvil om at du har malt deg inne i en mørk dyster boble. Det må være mulig å påpeke at ikke alle mennesker oppfører seg slik du skildrer. Jeg kjenner mange menn som setter familie og samhold høyere enn tilfeldig sex. Flere av de har mottatt tilbud fra andre kvinner, men så helt uproblematisk har avslått dette. Så finnes det noen menn som gjør det motsatte - for all del. Men ikke alle! Du skal få lov til å slutte å omgås menn, hvis du tror det er best løsning for deg. Men slutt med den forutinntatte holdningen om at alle menn er konsekvent utro. Virkeligheten er litt mer kompleks og forskjellig. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) Det er vel nok av voksne mennesker som lever i platoniske parforhold. Samleie må til for å avle fram barn, men så etterpå er vel kjønnsdriften stort sett havnet i hvilemodus. Sex er ikke det samme som å avle fram barn, Sex dreier seg om nytelse, gjerne året rundt om man er så heldig men har ingenting med å lage barn å gjøre, viktig å skille dette her. Endret 15. mai 2023 av Gjest Baardsen Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) 6 hours ago, Guest 30e4e...994 said: Nei. Jeg ser verden for hvordan den er og jeg ser mennesker for hvordan de også er. Du skulle fått lånt hodet mitt og sett verden gjennom mine øyne så hadde du sett alt. Du ville ikke vært her du heller. Ha det fint i bobla di. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Du ser aldeles ikke verden som den er: Klarer du ikke å forstå at om det er omkring 25% av menn som noen gang har vært utro, så er det TRE GANGER SÅ MANGE SOM IKKE HAR VÆRT UTRO?! Det du gjør er IKKE å se verden som den er, men at du har laget deg ditt eget vrengebilde om hvordan verden IKKE er, men som du tviholder på samme hvor mange som sier deg at du tar feil! Ta av deg skylappene dine og forstå at du beviselig tar feil!, og at det er DU som er i en boble Ut i fra den forkvaklede logikken din så tilsier vel det at 17-18% av alle kvinner har vært utro at ALLE kvinner er utro... Og med forbehold om at jeg blander sammen: Hvis det er du som også har skrevet at du har som mål å ligge rundt uten å føle noe for partnerene som du ligger rundt med, så er jeg også der HELT uenig med deg og at det IKKE er dobbelt så bra med dobbeltmoralen din enn ingen moral...! Endret 15. mai 2023 av Gjest MKII 1 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest MKII skrev (13 minutter siden): Og med forbehold om at jeg blander sammen: Hvis det er du som også har skrevet at du har som mål å ligge rundt uten å føle noe for partnerene som du ligger rundt med, så er jeg også der HELT uenig med deg og at det IKKE er dobbelt så bra med dobbeltmoralen din enn ingen moral...! Dette gjør menn hele tiden og hver dag. Laster jeg ned tinder og sveiper alle mennene til høyre finner jeg sikkert 50 menn i nærområdet mitt som er klar til å bruke og kaste meg. Det er ok, de er "bare drittsekker", men når jeg gjør det er det ingen moral? Rart det der. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 6 minutes ago, Guest 30e4e...994 said: Dette gjør menn hele tiden og hver dag. Laster jeg ned tinder og sveiper alle mennene til høyre finner jeg sikkert 50 menn i nærområdet mitt som er klar til å bruke og kaste meg. Det er ok, de er "bare drittsekker", men når jeg gjør det er det ingen moral? Rart det der. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Jeg skrev ikke at det er "ingen moral", jeg skrev at det er dobbeltmoralskt av deg hvis du har som mål å gjøre mot andre det du selv klager over at er gjort mot deg. Og det du FORTSATT ikke forstår er at det du omtaler som at "alle" menn gjør, bare blir gjort av 25%, som er alt for mange, men fortsatt LANGT I FRA alle selv om du feilaktig fortsetter og fortsetter og fortsetter og... gjenta det!!! Og jeg kan ikke si å ha sett at det er en eneste i denne tråden som har påstått at det er greit at menn utnytter kvinner!!! 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 skaftetryne32 skrev (6 timer siden): Virkningen er fremdeles narkotisk og det er fremdeles sånn narkotiske stoffer defineres, lovlighet alene gjør ikke et narkotisk stoff til et ikke narkotisk stoff, om vi en gang i fremtiden skulle få legalisert f.eks cannabis er det da ikke lenger et narkotisk stoff ? Jeg forstår ikke hvordan det skulle funke. Jeg forstår ikke hvordan det er så vanskelig for deg. Hvis det er ulovlig så er det narkotika. Hvis det er lovlig så er det et rusmiddel. (U-)lovligheten er en del av definisjonen for termen narkotika. »Hva betegnelsen narkotika skal omfatte har endret seg over tid og kan være ulik i ulike land og miljøer (Westin et al. 2011). I Norge i dag brukes det som regel om alle ulovlige og reseptbelagte rusgivende substanser. En alternativ betegnelse er dermed illegale rusmidler. Hvilke rusmidler som er illegale reguleres gjennom Legemiddelverkets narkotikaliste (Legemiddelverket 2018). Et illegalt rusmiddel kan samtidig være et legalt legemiddel om det forskrives av en lege. Et eksempel er morfin som kan brukes legalt om det forskrives av en lege, mens det anses som et illegalt rusmiddel om det brukes uten forskrivning og med den hensikt å oppnå en ruseffekt.»https://www.fhi.no/nettpub/narkotikainorge/beskrivelse-av-rapporten/hva-er-narkotika/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå