tigerdyr Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 15 minutes ago, RRhoads said: Kan det ikke tenkes at denne liker sex? Alkoholiker: Kan det ikke tenkes jeg bare liker øl? 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 tigerdyr skrev (2 minutter siden): Alkoholiker: Kan det ikke tenkes jeg bare liker øl? Jo, og så lenge du nyter en øl uten at det går ut over familieliv, jobb eller lignende, så ser jeg ikke problemet. Vi mennesker har mange rare avhengigheter. Og det er ikke problematisk før det får deg til å gjøre irrasjonelle valg. Sitter man på mobilen og spille Candy Crush i stedet for å gå på studier/jobb, vil jeg si mobil-avhengigheten har gått for langt. Sitter man derimot kun å spiller Candy Crush på bussen, hver dag, men klarer å fungere på jobb/skole, har man ikke samme problem. Så bare nyt deg en øl! Eller et deilig ligg! Absolutt! Det er virkelig ikke noe galt i å nye sex! Men pass på at det ikke ødelegger for de rundt deg. Er du i et forhold med en person som forventer monogami, så .. nei! Da kan du ikke lenger ligge rundt. Så enkelt er det faktisk. 2 Lenke til kommentar
Gjest 99122...9e5 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 21 minutes ago, qualbeen said: Det finnes flust av menn som har vært utro. Absolutt. Også finnes det flust av kvinner som har vært utro. Jada. Men ... samtidig finnes det plenty av menn og kvinner som IKKE har vært utro. Ja. Det finnes! Og det er mange av de. Husk på det! Det er vanvittig mye lettere for en kvinne å være utro. Hadde det vært horehus og det ikke var noe stigma mot horebukker, så skal eg love deg at menn hadde vært enda mer utro enn kvinnfolk. Eller, det er min oppfatning. Nå er det både kriminelt inkl. en stor stigma mot å gjøre sånt i Norge. Men tror likevel det finnes endel menn som er utro på denne måten. Enig at det finnes mange trofaste, og kan godt hende de aller fleste er det. Vi snakker om en frykt menn har, og om den bare er oppspinn, eller om det kanskje ligger noe i det. Eg personlig, hadde ikke ønsket en bodycount kvinne med godt over 100. Anonymous poster hash: 99122...9e5 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 itgrevelin skrev (2 minutter siden): Dette er litt interresant, for når en kvinne er utro, er det noe som har gått galt i forholdet, man minimerer gjerne utroskapet litt mer enn om en mann kjøpte seg thaimassasje (eller bare en hore) for de samme grunnene. Stigmaet mot menn som er utro på denne måten står sinnsykt langt fra om kvinnen er utro. Då er han er real taper på så mange måter som det kan tenkes. Utroskap er ikke greit uavhengig av kjønn. Respekten min daler for mennesker som er utro, da også kvinner. Gjør det heller slutt. De emosjonelle sårene man får av utroskap gror kanskje aldri. qualbeen skrev (1 minutt siden): Spørreundersøkelser, ja. Hva folk sier, stemmer sjeldent overens med hva de gjør. De tallene er på ingen måte betryggende. La meg ta et eksempel: hadde det vært en nasjonal spørreundersøkelse hvor menn ble spurt om de har mottatt "happy ending" når de fikk thaimassasje, så hadde nok tallene vært lave. Hadde du spurt de som jobbet på disse massasjestedene, om hvor mange menn som ønsket og mottok "happy ending", så hadde tallene vært høye. Hvem lyver? Det er selvsagt de som tok imot. De tallene tar heller ikke høyde for mennene som prøver å være utro, men som ikke får det til. Det vil si, de prøver å få sex med kvinner, men blir avvist på grunn av at de ikke er attraktive nok eller fordi de ikke finner kvinner de liker som har lyst til å være en del av utroskapet hans. Jeg tror absolutt at enkelte menn ønsker å være tro, men de klarer det ikke. Unge kvinners skjønnhet og lysten på sex er større enn ønsket om å være tro. Det er ikke noe nytt at begjær er større enn kjærligheten. Fornekter man dette tenker jeg at man lever i en naiv boble, men tro meg, skulle ønske jeg levde i den boblen jeg også. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 99122...9e5 skrev (10 minutter siden): Det er vanvittig mye lettere for en kvinne å være utro. Hadde det vært horehus og det ikke var noe stigma mot horebukker, så skal eg love deg at menn hadde vært enda mer utro enn kvinnfolk. Eller, det er min oppfatning. Nå er det både kriminelt inkl. en stor stigma mot å gjøre sånt i Norge. Men tror likevel det finnes endel menn som er utro på denne måten. Enig at det finnes mange trofaste, og kan godt hende de aller fleste er det. Vi snakker om en frykt menn har, og om den bare er oppspinn, eller om det kanskje ligger noe i det. Eg personlig, hadde ikke ønsket en bodycount kvinne med godt over 100. Anonymous poster hash: 99122...9e5 Menn er jo mer utro enn kvinner. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 7 minutes ago, Guest 30e4e...994 said: Menn er jo mer utro enn kvinner. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lite trolig. Det er nok bare at kvinnerne lyver om det i større grad. 1 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (14 minutter siden): Jeg tror absolutt at enkelte menn ønsker å være tro, men de klarer det ikke. Men du tror ikke på at enkelte menn ønsker å være tro, og også klarer det? Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 tigerdyr skrev (Akkurat nå): Lite trolig. Det er nok bare at kvinnerne lyver om det i større grad. Haha. Ikke sant... Hvem er det som kjøper sex? Hvem er det som er stamkunder hos thaimassasjesalonger? Hvem er det som klarer å ha sex med et annet menneske uten å faktisk bry seg om dette mennesket, men som gjør det utelukkende av begjær og lyst? Hvem er det som "ikke vil være i et forhold med en kvinne som har ligget med 100, men som gjerne ligger med henne"? Jo, det er visst menn. Kvinner og menn sin seksualitet er ganske forskjellig, og det er ingen tvil i at menn er mer utro enn kvinner. Hvordan har menn behandlet kvinner gjennom historien? Var kvinner noen gang et menneske i menn sine øyner? Absolutt ikke. En seksuell vare, en som oppdro barn, tok vare på hjemmet. Hvem er kvinnen for mannen i dagens samfunn? Vare-stempelet er der fortsatt, men likestilling stikker kjepper i hjula for mennene her. Neste gang jeg er seksuelt frustrert skal jeg lese denne tråden... Det hjelper. 😛 Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 qualbeen skrev (Akkurat nå): Men du tror ikke på at enkelte menn ønsker å være tro, og også klarer det? Noen klarer det sikkert. Man må være attraktiv for å få sex gratis, og er man ikke det så blir det vanskelig. Da er det ganske enkelt å ikke være utro. Sexkjøp og thaimassasje er dog et alternativ, men det er risky, noen tar kanskje ikke den risken. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (15 minutter siden): Spørreundersøkelser, ja. Hva folk sier, stemmer sjeldent overens med hva de gjør. De tallene er på ingen måte betryggende. La meg ta et eksempel: hadde det vært en nasjonal spørreundersøkelse hvor menn ble spurt om de har mottatt "happy ending" når de fikk thaimassasje, så hadde nok tallene vært lave. Hadde du spurt de som jobbet på disse massasjestedene, om hvor mange menn som ønsket og mottok "happy ending", så hadde tallene vært høye. Det er absolutt en svakhet i at vi ikke vet om personene lyver eller ei. Jeg vet heller ikke noe om hvorvidt intervjuobjektene følte sin anonymitet godt ivaretatt eller ei. Skal man ha ærlige svar, er det svært viktig at intervjuobjektet har både lyst og opplevd trygget til at de tør å være nettopp ærlige. Derfor bør vi ikke støtte oss på én undersøkelse alene. Vi får gjøre litt fler. Og gjøre spørsmål så ufarlige som mulig. Dersom man spør om hvor mange som var utro i et tidligere forhold, så vil man jo få en pekepinn. Man kan også spørre folk om de vet hvorvidt bestevennen har vært utro eller ei. Spør man mange nok, går det an å lage statistikker som nærmer seg sannheten. (Noe usikkerhet vil det nok alltid være.) Apropos thaimassasje, så har man også undersøkelser på hvor mange som kjøper sex. Jeg mener å huske at ca 10-12% av mennene oppga at dette hadde de gjort. Hvor høye mørketall vi må legge til, aner jeg ikke. Men det var altså ikke slik at 0% svarte at de hadde kjøpt sex. Så alle lyver nå hvertfall ikke. 😉 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (5 minutter siden): Noen klarer det sikkert. Man må være attraktiv for å få sex gratis, og er man ikke det så blir det vanskelig. Da er det ganske enkelt å ikke være utro. Sexkjøp og thaimassasje er dog et alternativ, men det er risky, noen tar kanskje ikke den risken. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Huh? Kan man ikke ha sex med partneren sin innimellom i stedet da? Jeg forstår ikke helt tankegodset ditt ... ... Med mindre: Dersom en mann eller kvinne befinner seg i et sykt sex-nekt-forhold, hvor partner kun kan ha seks hvert skuddår, så forstår jeg at det blir utroskap. Eller; egentlig skulle jeg ønske det ble slutt mellom partene. Slik går det jo ikke an å leve! Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 qualbeen skrev (Akkurat nå): Det er absolutt en svakhet i at vi ikke vet om personene lyver eller ei. Jeg vet heller ikke noe om hvorvidt intervjuobjektene følte sin anonymitet godt ivaretatt eller ei. Skal man ha ærlige svar, er det svært viktig at intervjuobjektet har både lyst og opplevd trygget til at de tør å være nettopp ærlige. Derfor bør vi ikke støtte oss på én undersøkelse alene. Vi får gjøre litt fler. Og gjøre spørsmål så ufarlige som mulig. Dersom man spør om hvor mange som var utro i et tidligere forhold, så vil man jo få en pekepinn. Man kan også spørre folk om de vet hvorvidt bestevennen har vært utro eller ei. Spør man mange nok, går det an å lage statistikker som nærmer seg sannheten. (Noe usikkerhet vil det nok alltid være.) Apropos thaimassasje, så har man også undersøkelser på hvor mange som kjøper sex. Jeg mener å huske at ca 10-12% av mennene oppga at dette hadde de gjort. Hvor høye mørketall vi må legge til, aner jeg ikke. Men det var altså ikke slik at 0% svarte at de hadde kjøpt sex. Så alle lyver nå hvertfall ikke. 😉 Jaja. Hadde bare vært fint om disse mennene kunne holdt seg single og ikke lure kvinner inn i et forhold. Pul i vei alt du vil, men for faen, ikke gå inn et monogamt forhold.... Er det så mye å be om. Så viktig som sex og sex med mange kvinner er for menn, kan dere ikke bare holde dere single eller i et forhold med noen som syns det er ok? qualbeen skrev (Akkurat nå): Huh? Kan man ikke ha sex med partneren sin innimellom i stedet da? Jeg forstår ikke helt tankegodset ditt ... ... Med mindre: Dersom en mann eller kvinne befinner seg i et sykt sex-nekt-forhold, hvor partner kun kan ha seks hvert skuddår, så forstår jeg at det blir utroskap. Eller; egentlig skulle jeg ønske det ble slutt mellom partene. Slik går det jo ikke an å leve! Nettopp. Da... gjør.. man... det... SLUTT! Men menn sin logikk er mer: "jeg er utro mot dama slik at hun blir såret og får det fælt, og splitter familien, for om hun tar valget om å gjøre det slutt og splitte familien er det hennes feil og ikke min". Logikken er latterlig og lite empatisk. Man kan ha sex med partneren sin innimellom, men menn har behov for spenning og nye kvinner. Da blir sex med samme kvinne kjedelig etter en liten stund. Som igjen gjør at jeg ikke forstår hvorfor menn går inn i langvarige forhold.... Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Konklusjonen min er uansett at kvinner med høy bodycount har mer "makt" over mennene og det er også disse kvinnene mennene vil ha sex med. En liten knippe menn ønsker et forhold med en kvinne som har lav bodycount, men han hadde ofret sin relasjon til denne kvinnen lett ved å ha sex med en kvinne som har høy bodycount. De fleste menn i dag maser mest om at de ikke får sex, og da er jo nettopp en kvinne som ligger med mange, en kvinne mannen vil ha. Når det snakkes om ufrivillig single menn tror jeg mange av oss antar de ønsker forhold, men ofte er det sex som snakkes om og det er lite snakk om en betydningsfull relasjon. Da er det for meg et mysterium at menn snakker så "ned" om kvinner som har ligget med mange, da det er disse kvinnene mennene veldig tydelig vil ha innpass hos. Det er også veldig dobbelmoralsk av en mann med en bodycount på 50+ å "kreve" at kvinnen bare har ligget med noen få. Det er tydelig hvilke intensjoner han har: eie en kvinne, men ligge med andre på si. Dette kunne jeg eksperimentert med selv, faktisk. Jeg kunne ordnet en profil på tinder hvor jeg utga meg for å være en snerten, lekker dame som ønsket sex. Jeg ville fått oppmerksomhet fra majoriteten av mennene på tinder, også de som ønsker forhold. Så kunne jeg laget en seriøs datingprofil, hvor jeg ønsket et forhold - hvor jeg også ville fått oppmerksomhet - fra de samme mennene! De samme mennene som bare ønsker sex, men som plutselig også ønsker forhold. Eller, ønsker de bare sex, men prøver å finne den som det er lettes å få det hos.... Ikke godt å si. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 qualbeen skrev (3 minutter siden): Det er absolutt en svakhet i at vi ikke vet om personene lyver eller ei. Jeg vet heller ikke noe om hvorvidt intervjuobjektene følte sin anonymitet godt ivaretatt eller ei. Skal man ha ærlige svar, er det svært viktig at intervjuobjektet har både lyst og opplevd trygget til at de tør å være nettopp ærlige. Ei anna svakheit er at grensa for kva utroskap er flytande, så med mindre det er heilt klart definert i spørsmålet så må vi ta høgde for at folk kan ha rapportert ulikt sjølv om dei har opplevd den same situasjonen. Utroskap har i alle fall to viktige parameter. Det fyrste punktet er det reint objektive og fysiske heriblant kvar grensa mellom utroskap og roting går (eller om grensa er passert lenge før ein kjem så langt som å rote med nokon andre). Det andre punktet er kva rammer som er avtalt med partneren. Her er det særleg aktuelt kvar partane forstår at grensa går, går grensa alt ved flørting og oppmerksomheit, eller er det fyrst ved kjønnsorgan mot kjønnsorgan? Det er også aktuelt å sjå på når ein reknar seg som i eit forhold som det går ann å være utro mot. Er det f.eks. utroskap når ein har krangla og slått opp i fylla? Er det utroskap når ein berre har vært separert i eit halvt år? Osv. Folk er forskjellige, og mange er kanskje spesielt flinke til å rasjonalisere seg vekk frå tanken om at ein var utro fordi ditten og datten, medan andre får dårleg samvittigheit berre ved å ha tenkt tanken på utroskap. Så alt etter korleis ein velger å tolke spørsmålet så kan ein få veldig ulike svar. Kva veg dette forskyver resultatet er ikkje så godt å seie. Men det er nok kanskje fristande å anta at menn kan ha lettare til å skryte på seg utroskap medan kvinner i større grad kanskje vil avvise eller underdrive sitt svar. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 itgrevelin skrev (1 time siden): Og når den samme sexen i forholdet ikke lever helt opp til det man vanligvis ikke får når man blir sjekket opp med en fremmed? Det er spenning, validering og et veldig godt forspill med en som har lang erfaring med sånt. Tror denne utryggheten ligger og ulmer hos menn når han vet/tror damen har 150bodycount og det plutselig minker litt på sexen etterhvert. Er vel like kjapt for en dame å få seg noe gratis, som en mann som finner seg en hore. Utroskap blir som eg skrev over, litt minimert når kvinner gjør det, fra samfunnets side. Det er mitt inntrykk, kanskje eg tar feil. Tror ikke det blir minimert. Jeg tror de er like ofte utro, men av forskjellige grunner. Menn pga at de vil ha sex med mange forskjellige og kanskje pga mangel på sex i forholdet. Kvinner pga mangel på intimitet, både seksuell og ikke seksuell, og kanskje de føler seg oversett av partneren. Det er mitt inntrykk. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 tigerdyr skrev (1 time siden): Alkoholiker: Kan det ikke tenkes jeg bare liker øl? Er man alkoholiker hvis man tar seg en fest annenhver måned da? Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 RRhoads skrev (3 minutter siden): Tror ikke det blir minimert. Jeg tror de er like ofte utro, men av forskjellige grunner. Menn pga at de vil ha sex med mange forskjellige og kanskje pga mangel på sex i forholdet. Kvinner pga mangel på intimitet, både seksuell og ikke seksuell, og kanskje de føler seg oversett av partneren. Det er mitt inntrykk. Og en verdig løsning på begge problemstillinger ville være å gjøre det slutt. Kvinner ønsker å føle seg sett og verdsatt, være viktig for partneren sin. Menn ønsker sex med andre kvinner. Det er ikke rart utroskap er så vanlig og at forhold ikke fungerer. Kvinner ønsker noe de ikke kan få, menn vil ligge rundt. Da er det heller ikke rart at flere kvinner i dag ligger rundt og kjører casual sex uten å binde seg. Men da er det rart mennene sitter og klager over dette.... For et paradoks. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 Gjest 30e4e...994 skrev (1 minutt siden): Og en verdig løsning på begge problemstillinger ville være å gjøre det slutt. Kvinner ønsker å føle seg sett og verdsatt, være viktig for partneren sin. Menn ønsker sex med andre kvinner. Det er ikke rart utroskap er så vanlig og at forhold ikke fungerer. Kvinner ønsker noe de ikke kan få, menn vil ligge rundt. Da er det heller ikke rart at flere kvinner i dag ligger rundt og kjører casual sex uten å binde seg. Men da er det rart mennene sitter og klager over dette.... For et paradoks. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Det første man bør forsøke er den eldgamle kunsten "å kommunisere". Virker som om msnge har glemt det. Kanskje man eventuelt kan ha et åpent forhold. Det fungerer for mange, eventuelt kan de ha sex med fler sammen. Hvis sexen er kjedelig, altså. For menn som ønsker at dama skal bli mer interessert i sex, vis interesse også når du ikke forsøker å komme ned i buksa på henne. 1 Lenke til kommentar
Gjest 30e4e...994 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 RRhoads skrev (3 minutter siden): Det første man bør forsøke er den eldgamle kunsten "å kommunisere". Virker som om msnge har glemt det. Kanskje man eventuelt kan ha et åpent forhold. Det fungerer for mange, eventuelt kan de ha sex med fler sammen. Hvis sexen er kjedelig, altså. For menn som ønsker at dama skal bli mer interessert i sex, vis interesse også når du ikke forsøker å komme ned i buksa på henne. Jeg er kvinne altså og vet at om en mann stiller spørsmål eller viser interesse for meg som ikke handler om sex, så er det bare noe han gjør for å nettopp få sex. Han kunne ikke brydd seg mindre om meg som menneske, så jeg er ikke så dum at jeg går på sånt. Selvsagt er åpent forhold den eneste muligheten, monogami kan man ikke få i et forhold med en mann dessverre. Viktig at kvinner blir bevisst på dette. Flere i dag er det, er nok derfor en del kvinner liker å ligge rundt. Jeg håper jeg klarer det en dag også. Anonymous poster hash: 30e4e...994 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 qualbeen skrev (4 timer siden): Hovedårsaken var at folk var tvunget til å holde ut i dysfunksjonelle forhold tidligere. Det var hverken sosialt eller økonomisk spillerom for skilsmisse. En del religioner prøver sågar å forby konseptet. Var man misfornøyd med partner, hadde man ikke noe valg. Utrolig mange triste skjebner og historier fra disse tider. Jeg vil ikke tilbake til et slikt samfunn. Oppfører jeg meg som en skikkelig dritt ovenfor min kone, får jeg heller ta konsekvensen av det, og klare meg alene. Blankofullmakt til å gjøre som jeg vil ovenfor partner som er tvinget til å bli værende, fører ingenting godt med seg! Jeg er enig i store deler av det forrige innlegget ditt, og jeg er enig i at muligheten til å gå ut av genuint dårlige forhold er en viktig grunn til at folk skiller lag. Jeg tror at det er andre årsaker også. Vi har mindre fokus på pliktfølelse enn våre besteforeldre. Bare fordi partneren din mister jobben, blir deprimert eller feit så er det ikke gitt at man skal begynne å se seg om etter neste erobring. I alle fall ikke uten å ha gjort et ærlig forsøk. -k 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå