Julian R Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) Jeg har en Mazda 3, hvor jeg prøvde å lokalisere morkna rør. Jeg har hatt problemer hvor bilens akselerasjon er elendig fram til 3500rpm. Slangen som har røket ser det ut som går fra diesel partikkelfilteret, inn i en form for måler. og tilbake til diesel partikkelfilter. Se vedlagt video. Er disse rørene til DPF sensor? Og kan dette ha noe med dårlig ytelse fram til 3500rpm og dårlig fuel economy? Takk på forhånd! IMG_1366.mov Endret 14. mai 2023 av Julian R Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) Julian R skrev (30 minutter siden): Slangen som har røket ser det ut som går fra diesel partikkelfilteret, inn i en form for måler. og tilbake til diesel partikkelfilter. Se vedlagt video. Er disse rørene til DPF sensor? Jeg har ikke sett videoen, men det du beskriver er slangene til sensoren som måler trykkforskjellen over dpf. Bytt slangene hvis de ikke holder tett og se om det kommer feilkoder. Endret 14. mai 2023 av mobile999 Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 14. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2023 (endret) mobile999 skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke sett videoen, men det du beskriver er slangene til sensoren som måler trykkforskjellen over dpf. Bytt slangene hvis de ikke holder tett og se om det kommer feilkoder. Ja, den ene slange har røket helt av. Sier det noe mer? Og er dette noe som kan påvirke motoren såpass kraftig? Endret 14. mai 2023 av Julian R Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 Julian R skrev (2 minutter siden): Ja, den ene slange har røket helt av. Sier det noe mer? Og er dette noe som kan påvirke motoren såpass kraftig? Hvilken slange har røket? Foran/etter dpf? Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 14. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2023 mobile999 skrev (20 minutter siden): Hvilken slange har røket? Foran/etter dpf? Foran 😀 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai 2023 Del Skrevet 14. mai 2023 Det kan være et symptom på tett dpf. Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 14. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2023 mobile999 skrev (26 minutter siden): Det kan være et symptom på tett dpf. Da blir det å rense dpf’en? Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 14. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2023 mobile999 skrev (49 minutter siden): Det kan være et symptom på tett dpf. Men det er rart jeg ikke får noen lys på dashbordet eller feilkoder. Fikk montert nytt rør, men samme gamle. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. mai 2023 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) Da ville jeg målt trykket i slangen som kommer fra punktet foran dpf mens motoren går på tomgang. Endret 15. mai 2023 av mobile999 Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 15. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2023 mobile999 skrev (5 timer siden): Da ville jeg målt trykket i slangen som kommer fra punktet foran dpf mens motoren går på tomgang. Hva skal man forvente? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Det ser ut som at jeg har mistet notatene mine på dette og husker heller ikke. Har du målt? Kan diagnoseapparatet ditt lese av trykksensoren til dpf? Endret 16. mai 2023 av mobile999 Lenke til kommentar
Julian R Skrevet 16. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) mobile999 skrev (5 timer siden): Det ser ut som at jeg har mistet notatene mine på dette og husker heller ikke. Har du målt? Kan diagnoseapparatet ditt lese av trykksensoren til dpf? Nei, jeg tror enten bilen er for gammel, eller så kan intrumentet ikke gjøre det. Så får ikke det dessverre. Men jeg tenkte jeg skulle nevne at hvis jeg kobler i fra MAF sensoren så går den mye bedre om jeg gasser på tomgang. Burde jeg prøve å kjøre den med den koblet ifra for å se hva som skjer? Endret 16. mai 2023 av Julian R Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. mai 2023 Del Skrevet 16. mai 2023 Hvilket diagnoseapparat har du? Har du en kompresjonstester? Ved å koble fra MAF vil motorstyringen på denne bilen bruke en kalkulert verdi og sette feilkode på maf. Så vidt jeg forstår kan du teste å kjøre den med maf koblet ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå