Ny i gamet Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har et lite prosjekt på gang, skal prøve å få brent noen av mine utallige divx-filmer\serier (ikke skyt meg...!) over på vcd. Forsøkte å følge denne oppskriften, men jeg tror jeg overså noe, så nero måtte encode filmene (det var friends-episoder det var snakk om) på nytt, en prosess som for øvrig tok en halvtime og vel så det! Når jeg så skulle putte vcd'en i dvd-spilleren, fikk jeg kun beskjed om "disc error", og nå ser det ikke ut som om cd-brenneren min vil gjenkjenne den heller! Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Oppskriften som står der skal fungere fint den (jeg har aldri trengt å bruke divfix). Rip lyden til wav-fil i virtualdub, bruk avi-fila og wav-fila i tmpgenc, velg riktig VCD template (sjekk fps på avi-fila, om det er ntsc, ntsc-film eller pal) og konverter. IKKE bruk Nero til å brenne VCD. last heller ned VCDeasy og lag en image (.bin/.cue filer) som du så kan brenne med Nero. VCDeasy vil også gi deg nyttig informasjon om mpeg-fila di. En ting til, sjekk at soften block noise er skrudd på i tmpgenc for å unngå blokker i bildet. Og brenn på RW først for å sjekke at det funker. Forøvrig blir aldri bildekvaliteten på VCD veldig bra, bildet blir litt "slitsom" å se på, blasse farger og litt uskarpt, særlig hvis du har en stor TV og er vant til DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå