Gjest 8b9d1...ee6 Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg er en 44 år gammel mann. Jeg har en jobb og folk respekterer meg, håper jeg. I 30+ år har jeg venter på at ting skal bli bedre. Men ting blir ikke bedre. Jeg har holdt ut i mange år. Er det greit at jeg gir opp nå? . Anonymous poster hash: 8b9d1...ee6 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Du kan gi opp jobben og finne noe annet. Ikke livet. 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 nightowl skrev (2 minutter siden): Du kan gi opp jobben og finne noe annet. Ikke livet. Dette her. Gi gjerne opp jobb og sånn men ikke livet. Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 i alle fall ikke på en lørdag, vente til mandag 3 1 1 Lenke til kommentar
Gjest acd1d...af4 Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 En ting jeg liker å tenke på når jeg er drittlei, er at om alt føles helt svart og man bare vil gjøre slutt på alt, så er det bedre å bare komme seg langt vekk fra det ståstedet du har i dag. Selg unna alt du eier og hopp på et fly, nyt noen dager på et fint sted du alltidhar drømt om å reise, vær god mot deg selv, få nye perspektiv, møt noen andre, ta forbrukslån om du må. (Anbefaler ingen å gjøre det, men det er bedre å ha litt gjeld enn å drepe seg selv, og det kan være verdt det om du får en forandring i livet ditt). Dessuten, om du virkelig har bestemt deg for å avslutte alt, så er det en fin avslutning å gjøre noe "sprøtt", og gjelden betyr ikke noe da. Jeg vet det er sært å tenke slik, og klarer selvfølgelig aldri tenke slik når jeg har vært på det jævligste og suicidal, men måtte bare dele det likevel. Anonymous poster hash: acd1d...af4 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Få hjelp. Det er lov å be om hjelp. Det blir ikke bedre før du håndterer det som er vanskelig. Glede og lykke finnes ikke bak neste sving, du må finne den der du er. Den er der, men du må finne den. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Du betyr mer enn du tror, det sier jeg selv uten å kjenne deg. Bare se over her på alle kommentarene av folk som ønsker deg godt. Vær så snill - søk hjelp om det er det som skal til. Jeg har så ønsker venner, inkludert meg selv, som har hatt nytte av psykologhjelp i tøffe perioder. "Livet er ikke for pyser", sies det...og det er jammen sant. Noen har det langt tøffere enn andre, og det er leit at det er slik. Men husk at de som kommer seg gjennom det, gjerne sitter igjen med en erfaring som gjør det de styrket som menneske. Jeg har trua på deg 🙌 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Gjest 8b9d1...ee6 skrev (1 time siden): I 30+ år har jeg venter på at ting skal bli bedre. Men ting blir ikke bedre. Leit å høre! Det må være tungt og vanskelig å stå i en dårlig situasjon i over tretti år! Jeg har ingen problemer med å forstå din fortvilelse. Allikevel ... Å gi opp vil nå hvertfall ikke fikse på noe. Jeg vet ikke eksakt hva du sliter med, så et spisset råd er vanskelig å gi. Men det finnes fagfolk, som innehar en helt annen faglig kompetanse enn oss tilfeldige forumfolk. Har du noe å tape på å ta kontakt med de? Jeg håper virkelig noen klarer å overbevise meg til å faktisk da denne telefonen, dersom jeg skulle havne i en tilsvarende situasjon! 116123: https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen (Finnes andre telefonnumre også, jeg tok bare et av de første jeg fant på google) --- Du sier forøvrig at du har ventet i 30 år på en løsning. Jeg vet ikke hva du legger i den formuleringen. Satt du passiv og kun ventet? Eller har du også gjort noe aktivt? Finnes det eventuelt noen grep som ennå ikke er forsøkt, men som kanskje kan bidra litt i riktig retning? (Hva vet jeg ... Jeg sitter jo bare her og gjetter ut fra en kort tekst, og utfra min egen tolkning.) Konklusjon: flott at du vil snakke med oss! Det er bra! Håper også du er villig til å snakke med hjelpetelefoner, etc. Den jeg oppga er forøvrig døgnåpen. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Ting blir ikke bedre av at msn bare venter på å bli bedre. Man må enten be om hjelp, eller gjøre noe selv. Finne noe som gir en selv glede. 1 Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 2 minutes ago, RRhoads said: Ting blir ikke bedre av at msn bare venter på å bli bedre. Man må enten be om hjelp, eller gjøre noe selv. Finne noe som gir en selv glede. f.eks. kjøpe hus som er noen tiår gammelt, blir bortimot aldri ferdig å fikse på det Lenke til kommentar
thatguy83 Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Gjest 8b9d1...ee6 skrev (1 time siden): Jeg er en 44 år gammel mann. Jeg har en jobb og folk respekterer meg, håper jeg. I 30+ år har jeg venter på at ting skal bli bedre. Men ting blir ikke bedre. Jeg har holdt ut i mange år. Er det greit at jeg gir opp nå? . Anonymous poster hash: 8b9d1...ee6 Du vil ikke gi opp livet innerst inne, da hadde du alt vært borte. Du vil gi opp hvordan ting i livet ditt er. Du anerkjenner herved at ting er ikke optimalt i livet ditt, og det er en jævla fin start. Av de få som har overlevd hopp fra Golden Gate bridge har de alle sagt at de angret det sekundet de hoppet men da er det gjerne for sent. Det er bare ikke verdt det. Hvis du kunne drømme livet ditt på nytt med en ny start, hva er innholdet der? Kunne du tenke deg å bosette deg i et land med trope setting? Ville du hatt en annen type jobb? Bodd et annet sted i landet? Startet på en ny hobby? Dønn seriøst, snakk med en psykolog med ærlighet fra dag 1. Og det finnes flere typer der, f.eks gestaultterapi. Jeg vet ikke om du har drukket i kveld, men styr unna alkoholen for en stund nå, det gjorde alt verre for meg og ledet til at jeg nesten tok livet mitt en kveld. En barndomskamerat av meg tok sitt liv, den familien ble aldri den samme igjen. Jeg er sikker på at mange der ute er glad i deg og trenger deg i deres liv. Gi deg selv tid og plei deg selv men kom i kontakt med noen som kan hjelpe over helgen. 2 Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 thatguy83 skrev (1 time siden): Du vil ikke gi opp livet innerst inne, da hadde du alt vært borte. Du vil gi opp hvordan ting i livet ditt er. Du anerkjenner herved at ting er ikke optimalt i livet ditt, og det er en jævla fin start. Av de få som har overlevd hopp fra Golden Gate bridge har de alle sagt at de angret det sekundet de hoppet men da er det gjerne for sent. Det er bare ikke verdt det. Hvis du kunne drømme livet ditt på nytt med en ny start, hva er innholdet der? Kunne du tenke deg å bosette deg i et land med trope setting? Ville du hatt en annen type jobb? Bodd et annet sted i landet? Startet på en ny hobby? Dønn seriøst, snakk med en psykolog med ærlighet fra dag 1. Og det finnes flere typer der, f.eks gestaultterapi. Jeg vet ikke om du har drukket i kveld, men styr unna alkoholen for en stund nå, det gjorde alt verre for meg og ledet til at jeg nesten tok livet mitt en kveld. En barndomskamerat av meg tok sitt liv, den familien ble aldri den samme igjen. Jeg er sikker på at mange der ute er glad i deg og trenger deg i deres liv. Gi deg selv tid og plei deg selv men kom i kontakt med noen som kan hjelpe over helgen. Dette. Jeg har også vært langt nede og ventet på at ting skulle snu. Så tenkte jeg, hvis jeg likevel skal gi opp, kjøp MC og kjør som en idiot, eller begynn med heroin. Men det tørte jeg ikke. Det måtte jo bety at jeg var redd for å miste noe? Det fantes håp innerst inne. Miljøskifte av noe slag, flytt, få ny jobb, finn en hobby. Ting skjer ikke av seg selv, det er blytungt å snu slik tankegang men det går an. Søk hjelp om nødvendig. I verste fall ring legevakten. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Hva er det som ikke blir bedre, TS? Ulike ting kan bli bedre, men det kan være man må ta noen tak selv. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord. Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette. Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS. Kriseinformasjon i nødstilfelle Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge : 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97) Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30 Akutt selvmordsfare? Ring 113 Legevakt: 116 117 Krisetelefon for barn og unge: 116 111 Giftinformasjon: 22 59 13 00 Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til Diskusjon.no, over personlig melding. 1 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg