Storefot Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 Det kommer noen små larver hver gang det regner , ikke sikker hvor de kommer i fra eller hvilke type larver de er , men de kan komme i hundre talls opp på inngangs partiet , virker som om de leter etter et vei ut eller tilbake men ikke finner veien og de ender opp med å dø / krølle seg sammen og tørke ut når det slutter å regne... noen som vet hvilke type larver dette er , har tatt bilde av hva de har gjort denne sesongen, nå ligger de bare tett oppå hverandre i et hjørne og dør ut regner jeg med , tror de har gitt opp å finne veien hvor de skal... noen som vet hva som skaper detter problemet for dem og meg ? trod de kommer fra høyre side hvor det er skog og planter og går rett in på betongen min bilder : Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 ser ut som mark for min del... tenker en runde med mørtel/murpuss kan sette en stopper for de. Lenke til kommentar
Storefot Skrevet 12. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2023 (endret) Så det er vanlig beitemark som egentlig leiter etter plenen og jorda ? aka. nyttedyr ? da burde jeg vel flytte de manuellt til plenen eller ? Endret 12. mai 2023 av Storefot 2 Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 jeg er ingen biolog, så å ta mine ord for god fisk... men ja, for meg ser de ut som beitemark. En tanke er vel å hjelpe de over til jord der de kan gjøre nytte nå som de har dukket opp, og tette igjen med mørtel når det har vært tørt en stund. 1 Lenke til kommentar
Storefot Skrevet 12. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2023 Ok så du regner med de kommer ut i fra muren på høyre side i sprekker etc ? Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 Om jeg skal tippe, så virker det som at det er jordlag under plattingen hvor beitemarkene trives, altså ikke i muren/veggen. Men uten å ha undersøkt, så blir det jo bare ren gjetning hva status er Lenke til kommentar
Storefot Skrevet 12. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2023 Ok skyller dem bort med vann til plenen , regner med de ikke drukner 1 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 Definitivt meitemark som har forvillet seg til feil sted og flykter opp for ikke å drukne 😅 2 Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 God proteinkilde det der nå som maten har blitt så dyr 2 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Blir mye fisking med dupp framover ser jeg👍 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå