Tangent Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 Sitter og bygger ny PC for n'te gang. HK er et Asus Prime Z790-P Wifi og har dytta inn 2 stk Kingston Fury Renegade i M2.1 og M2.2 slotene. Fått startet opp maskina og gått rett i Bios og oppdatert Bios til siste ver 1002. Har kun koblet til 2 stk M.2 disker og skjermkort på maskina og ingenting annet foruten det innlysende man må ha. Problemet er når jeg skal installere Windows, så finnes ikke diskene i BIOS... Hva kan ha skjedd? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 (endret) Klarer ikke laste ned manual, men er M.2.1 den porten under kjøleribba ovenfor skjermkortet? Endret 12. mai 2023 av RRhoads Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 12. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2023 Dette er 2. gang på 4 år jeg kødder med BIOS for å "aktiverere" M.2. Valgte disker er 1TB til OS etc og nr 2 er en 2TB til lagring/spill. 1TB er gjemt under den laaange kjøleribba over skjermkortet og 2TB'en ligger rett under slotten til skjermkortet. https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1700/PRIME_Z790-P_WIFI/E20425_PRIME_Z790-P_WIFI_UM_WEB.pdf Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 12. mai 2023 Del Skrevet 12. mai 2023 Husker har hatt en lignede problem, da løste det seg for meg å deaktivere den INTEL RAPID start et eller noe som står på startsiden på BIOSen. Husker desverre ikke helt i detjail her, men kan prøve å se om noe ligner på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå