rikardo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei, Har pr.d.d en AMD K6-2 333mhz prosessor på et Aopen AX59PRO hovedkort med litt ram osv og 2 nic og skjermkort. Har fått i hus et Abit BP6 hovedkort med 2 466 Celeron prosessorer. Hvordan blir Slackware å takle denne endringen? Alt av hardware jeg bruker krever ingen driver-installasjon så den biten burde jo gå greit. Men det jeg lurer litt på er om ikke kernelen bør gjennomgå en større operasjon for å ta ibruk begge cpu'ene? Og må det spesielle utgaver av linux-programmene til for å dra nytte av dual-cpu? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har fått i hus et Abit BP6 hovedkort med [bOLD]2[/bOLD] 466 Celeron prosessorer. Når det gjelder å ta i bruk de to prosessorene, er det bare å slå på SMP-støtte i kernelen. Utenom det, bør det ikke være noe som trengs å gjøres. Kanskje du vil tweake programmer som Apache litt, og få dem til å kjøre med (flere) threads, slik at du bedre kan utnytte de to prosessorene. Lykke til. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Bare pass på å få en kernel med smp-støtte så bør det gå greit Og pass på å få satt harddiskene i likt som på første maskinen Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har SMP støtte i min kernel på boksen, men den har ikke dual-CPU Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Takker for svar :-) Skal nå se hvor mye jeg tørr å herje med kernelen.. hehe, vært litt feig på det området. Skal finne meg en kort guide. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 ellerså finnes det ferdige kerneler på slack cd'en med smp-støtte.. btw. www.swaret.org hvis du ikke vet om den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå