Labelle Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Hei, Noen som vet hvilken insekt dette er? Har sett de noen ganger i hus. Er ikke spesielt raske. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Kortvinge? https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/biller/kortvinger/ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Jeg vil benytte anledningen til å tipse alle om en app som heter Artsorakel. Ta bilde med mobilkamera, så sier den hva det er. Fungerer overraskende bra. Gratis. 1 Lenke til kommentar
process Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Prøvde artsorakelet, som jeg benytter med vekslende hell selv. Den foreslår spretthaler som er en relativt vanlig plante-plager. Hopper den når du kommer borti? Har du planter hjemme? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Noen ganger er den på bærtur. Men jeg tror utfordringen er å få et godt og skarpt bilde. Jeg har for eksempel forsøkt bilder som slett ikke inneholder noe levende dyr, som ei hånd eller kneet på buksa, så zoomet inn at det var uskarpt. Det ble identifisert som en sopp. Bare tull. Jeg lar meg stadig imponere over at den identifiserer skapninger jeg ikke hadde hørt om. Ville planter, blomster og insekter. Da kan du eventuelt google arten, og få opp flere bilder. Artsorakel er ikke ufeilbarlig. Ikke bruk det til å identifisere spiselige planter. Det står at den ikke identifiserer husdyr og stueplanter. Jeg får den ikke til å identifisere en katt, for eksempel. Endret 11. mai 2023 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå