Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den lader heldigvis trådløst i Sony dekselet, da venter jeg på ladere, kabler og Spigen deksel samt glass, håper det er bra glass, hadde ikke Spigen igjen på lager.

Herdet heldekkende glass, skulle vist være bra og var ikke gratis/billig.

Sony dekselet ble ikke så dyrt, fikk rabatt på 15 prosent når jeg handlet litt varer. Tror det kom på overkant over 280kr eller noe sånt.

Edit det var Spigen det og glass, på webhallen der jeg fant Sony deksel og minnekort, så kom dekselet på 399. Men den er veldig fint designet da.

Ser ut som en gadget fra militæret... Dvs kakhi grønn.

1718186802462298276055310804546.thumb.jpg.fe2ba9ab73dbf66d7a6d32b0291c344e.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom nettopp hjem fra reise der det eneste kamerautstyret jeg tok med var en iphone 15 Pro og Samsung Galaxy S24 Ultra. Var først veldig imponert over kameraet på Samsung, men når jeg kom hjem og fikk sett bildene i skikkelig lys, så er utrolig mange av bildene totalt overmettet av farger. Iphone tar mye bedre bilder, men batteritiden er jo helt på tryne.

Så nå er jeg veldig nysgjerrig på Sony Xperia 1 VI. Husker fargene fra kameraene deres som mer naturlig, og i tillegg har den jo langt bedre batteritid enn iphone, samt støtte for minnekort.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg synes 21:9 på de tidligere modellene var kult å se på, men det var mye nerver med at den kom i klem når en knøt skoa og den hadde fare for å dette ut av korte lommer pga den lange smale høyden.

Apropos formfaktor, jeg elsker Pixel 6a etter at jeg fikk ny på garanti.

Den er så kompakt og lett å ha med i lomma, og store appikon.

Minner kanskje litt om Sonys kompakte?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fikk min i dag. Meget godt førsteinntrykk. Er fornøyd med det nye skjerformatet og skjermen ellers. Klar med naturlig fargegjengivelse. Nye kameraappen er velkommen. Flotte og naturlige bilder fra kaneraet. Macromodus, ny bokehmodus og høyoppløsning er en flott oppgradering fra IV. Lyden via minijack er utmerket således via streaming og de innebygde høytalerne.

Er det noen som har link til hvor en registrerer seg for hesdsettet ? Finner den ikke igjen etter at kampanjen ble avsluttet.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
larris skrev (11 minutter siden):

Fikk min i dag. Meget godt førsteinntrykk. Er fornøyd med det nye skjerformatet og skjermen ellers. Klar med naturlig fargegjengivelse. Nye kameraappen er velkommen. Flotte og naturlige bilder fra kaneraet. Macromodus, ny bokehmodus og høyoppløsning er en flott oppgradering fra IV. Lyden via minijack er utmerket således via streaming og de innebygde høytalerne.

Er det noen som har link til hvor en registrerer seg for hesdsettet ? Finner den ikke igjen etter at kampanjen ble avsluttet.

Prøv litt, jeg slet også, løste seg når jeg skrev alt med små bokstaver inklusive 1 vi

kriteriet er at du bestilte før 9 eller 10 og at du skriver navn adresse og imei kode samt tar bilde av kvittering eller kjøpsbevis .

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Prøv litt, jeg slet også, løste seg når jeg skrev alt med små bokstaver inklusive 1 vi

kriteriet er at du bestilte før 9 eller 10 og at du skriver navn adresse og emei kode samt tar bilde av kvittering eller kjøpsbevis .

Jeg bestilte da tlf ble annonsert men mangler linken hvor jeg registrerer kjøpet.

Lenke til kommentar
larris skrev (12 minutter siden):

Jeg bestilte da tlf ble annonsert men mangler linken hvor jeg registrerer kjøpet.

Det står inne på annonsen det du kjøpte.

Jeg tror det er samme for hele Skandinavia, men Telia skrev feil med store bokstaver i 1VI.

Jeg kan maile deg nettadressen til Sony budee om du vil? Jeg tror det er samme i hele Skandinavia, er noen dansker som driver det.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Du har mail larris, tror det går å bestille hodetelefoner helt til slutten av juni, men ikke arrester meg om jeg har feil, mener å ha lest det der jeg bestilte.

Men kriteriene er at du forbestilte mobil før 9 eller 10 juni. Tror det var 9.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Du har mail larris, tror det går å bestille hodetelefoner helt til slutten av juni, men ikke arrester meg om jeg har feil, mener å ha lest det der jeg bestilte.

Men kriteriene er at du forbestilte mobil før 9 eller 10 juni. Tror det var 9.

Sendte deg en pm

Lenke til kommentar
4 hours ago, larris said:

https://www.msbno.borrowee.com/shop.php?campaign=xperia1vi

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Har fått prøvd Jack 3,5 med Sennheiser IE200 idag som er beste IEM jeg har som er litt vanskelig å drive, men ikke relativt sett..

De er 18ohm om jeg husker korrekt og 119db følsomhet..

Sony Xperia 1VI har teller jeg 30 knappetrykk med volumkontroll.

En ting jeg ikke likte med Xperia 1iii var at lokale musikkfiler ikke hadde så bra lydkvalitet uansett hva jeg brukte.

Dette synes jeg som førsteinntrykk er bedre på 1VI. 

På Tidal varierer lydkvalitet veldig på enkelte sanger.

Rolling Stones-Gimme Shelter hørtes ikke bra ut på 1VI uansett hva jeg gjorde med volumkontroll. Men alt annet rock, pop og klassisk høres bra ut.. og har også litt mer omph i IE200.

Det jeg er usikker på er om jeg orker å dra med ledninger ut, istedenfor blåtann hodetelefoner.

En Dac dongle som Dragonfly eller andre dingser, vil nok fortsatt ha bedre millwatt som er viktig for bra lydkvalitet på hodetelefoner..

På IE200 lå jeg på 20-25 knepp avhengig av låt... På Tidal 25 er kanskje ikke bra for hørselen.

Unntaket gjelder for Gimme Shelter, den hørtes ikke bra ut i forhold til i Stereoanlegg.

Heldigvis var det ikke andre slike opplevelser, lurer på hva det er, skal være hi Rez og alt...

Nå har jeg ikke 1iii lenger, har levert den til pant/bruktsalg. Men jeg er ganske sikker på at jeg nå har mer watt til IE200 med 1VI, og lyden er også litt mer hifi ish.

Men bare førsteinntrykk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Kompass og GPS virker bedre og mer nøyaktig på 1VI enn mine tidligere Sony mobiler 5 og 1III.

1III viste ikke Satelitter i hus (GPS), mens 1VI viser satellitter innendørs og kompass er mer stabilt/nøyaktig.

Vil forresten tipse om en app jeg er glad i til kompass og GPS.

Checkout this great app
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

Da er hodetelefoner på vei. 

De kommer fra MSBranding i Danmark, MSB altså.

Så om dere får melding om pakke fra de med Schenker, så vet dere hva det er.

Da jeg fikk hodetelefoner til 1 V fikk jeg de med Posten fra Modino, samme som jeg fikk telefonen fra nå.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Trond HB skrev (1 time siden):

Da jeg fikk hodetelefoner til 1 V fikk jeg de med Posten fra Modino, samme som jeg fikk telefonen fra nå.

Mulig det er annorledes for Norge, jeg fikk av de jeg nevnte... Kan ha noe med EU og skatt å gjøre. MSB er en gavelevering firma for merkevarer som feks Sony.

Har lekt meg litt med Camera, denne gangen virker det som Sony har mer prosessering tilgjengelig i foto, litt AI.,.

Det er/virker enklere å ta bilder i farta nå, og spesielt av ansikter/focus.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...