Trond HB Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Mye skryt til å være fra Tek.no https://www.tek.no/test/i/jQBeVL/vi-har-testet-sony-xperia-1-vi-som-byr-paa-raa-kameraytelse Fikk deksel og skjermbeskytter i dag. Da er det bare å vente på telefonen. Får håpe den blir sendt før helga. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. juni Forfatter Del Skrevet 6. juni (endret) Trond HB skrev (På 6.6.2024 den 10:06 AM): Mye skryt til å være fra Tek.no https://www.tek.no/test/i/jQBeVL/vi-har-testet-sony-xperia-1-vi-som-byr-paa-raa-kameraytelse Fikk deksel og skjermbeskytter i dag. Da er det bare å vente på telefonen. Får håpe den blir sendt før helga. Ja venter jeg også, Sony har iallefall blitt mye bedre på å levere like etter lanseringen. Samt at man nå får 4 års uppdatering. Batteriet skal vist være best av alle mobiler nå. Jeg har fortsatt Xperia 1iii som jeg har norske sim på. Den har sluttet å få oppdateringer på annet enn apper. Skriver dette på Pixel 6a som jeg har svenske sim på. (Den Pixel har hatt seriøse kamera problemer frys og crash reboot, fikk ny mobil på garanti faktisk av Google ikke Telia). Jeg velger nok ikke Pixel igjen, selv de dyrere 7 hadde samme issue etter Android 14 update. Jeg som er litt hifi nerd er spent på Jack 3.5, på Sony Xperia 1VI, håper jeg kan bruke de på Sennheiser IE 200 og Sony mdr. Endret 7. juni av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. juni Forfatter Del Skrevet 6. juni Spigen Rugged armour var helt utsolgt, så er tydeligvis noen flere som har kjøpt Sony. Tror de er Skandinavisk butikk, den som var nevnt for litt siden. Så jeg må vente litt på deksel, virker som jeg får minnekort først. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni Trond HB skrev (4 timer siden): Mye skryt til å være fra Tek.no https://www.tek.no/test/i/jQBeVL/vi-har-testet-sony-xperia-1-vi-som-byr-paa-raa-kameraytelse Fikk deksel og skjermbeskytter i dag. Da er det bare å vente på telefonen. Får håpe den blir sendt før helga. Har ikke Sony sine xperia 1 modeller fått gode tester opp gjennom årene da? Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 6. juni Del Skrevet 6. juni 3 hours ago, bbios said: Har ikke Sony sine xperia 1 modeller fått gode tester opp gjennom årene da? Jo, men Tek.no har ofte vært litt negative til Sony. 1 Serien har bl.a. flere ganger blitt kåret til årets multimedia telefon i What Hi-Fi pluss 1 V vant en EISA pris. 4 hours ago, Gouldfan said: Spigen Rugged armour var helt utsolgt, så er tydeligvis noen flere som har kjøpt Sony. Tror de er Skandinavisk butikk, den som var nevnt for litt siden. Så jeg må vente litt på deksel, virker som jeg får minnekort først. Hvis det er PhoneLife du tenkte på så er den svensk (Sollentuna). Alltid fri frakt og priser inkl. toll/MVA. De må ha solgt en del for de fleste Glass skjermbeskytterne er utsolgt også. PanzerGlass var utsolgt da jeg bestilte og er nå utsolgt igjen. Lenke til kommentar
larris Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni Noen som har bestilt fra Telia ? Venter fremdeles på leveringsinfo. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. juni Forfatter Del Skrevet 7. juni (endret) larris skrev (1 time siden): Noen som har bestilt fra Telia ? Venter fremdeles på leveringsinfo. Min i Telia Sverige står skal være klar på lageret å sendes 10.juni tror det ca er samme i Norge. Det skal stå i Telia ordren, mulig appene er litt forskjellig, jeg fant min info under bestillinger i Telia også klikket jeg inn for det som gjaldt telefonen, tror det var telefonen og abonnemang å velge mellom. Endret 7. juni av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. juni Forfatter Del Skrevet 7. juni Første del levering fra Web hallen til Xperia 1VI SanDisk Extreme 512gb Kjekt å ha film bilder og lokal musikk flacs, mp3 og hi Rez her. Slik at det er enkelt å ta ut og dele fram og tilbake med pc. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 7. juni Del Skrevet 7. juni (endret) Flott at Sony beholder minnekortet. Merkelig at de fleste har kuttet det ut. Har et 1 TB SanDisk med over 10 000 album i bra mp4 kvalitet. Begynner å bli fullt så det blir vel et 1.5 TB kort etter hvert. Bowers & Wilkins PX8 låter helt nydelig sammen med 1 V. Endret 8. juni av Trond HB 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juni Forfatter Del Skrevet 8. juni (endret) Første salgstall jeg fant fra Taiwan, de var lucky og fikk også rød og over 500gb. Også er salget litt tidligere der enn i Europa, opp 50% preorder I forhold til 1V. https://m.gsmarena.com/sony_xperia_1_vi_preorders_in_taiwan_are_50_up_compared_to_the_xperia_1_v_preorders_last_year-news-63013.php Spent på om mobilen kommer 10.Juni slik det står på Telia. Endret 8. juni av Gouldfan Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni 1 hour ago, Gouldfan said: Nå står det 12.juni Står at den er på Lager hos Telenor nå så da håper jeg at den blir sendt i dag eller i morgen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. juni Forfatter Del Skrevet 10. juni Trond HB skrev (16 minutter siden): Står at den er på Lager hos Telenor nå så da håper jeg at den blir sendt i dag eller i morgen. Her står det på lager imorgen. Spent på hvem som får først, tror jeg bestilte først. Lenke til kommentar
larris Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni (endret) Da har jeg fått beskjed om at tlf er på vei 🥳 Håper å få den i morra. Endret 10. juni av larris Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. juni Forfatter Del Skrevet 10. juni Da har jeg fått beskjed og sporing og, får håpe det ikke er sim kort, hadde vært bummer. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. juni Forfatter Del Skrevet 11. juni Da har jeg fått min i Sverige, har desverre ikke fått deksel enda men det er på vei. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. juni Forfatter Del Skrevet 11. juni (endret) Ganske imponert, men håper det kommer mer originale bakgrunns bilder. Bare første inntrykk ennå, bra lyd i høytalere, enklere å bruke kamera, med pro om man vil det, veldig imponerende med skjermen, endel mye nye innstillinger som vi kanskje kan hjelpe hverandre med mtp skjerm og lyd bla. Har ikke testet lyd på hodetelefonene ennå, men må ta det sakte og rolig. Telefonen er innstallert med det meste nå, og kommer til å hvile mens jeg venter på deksel og glass. Jeg har kakhi grønn, veldig subtil farge, iforhold til min gamle lilla som går i pant. Å gå bort fra 21:9 er ikke så big deal, det er ikke så mye forskjell og begge deler har fordeler og ulemper, litt mer fordelaktig med nye formatet kanskje? Spent på skjermen i sola, men tør ikke før dekselet er på. Endret 11. juni av Gouldfan Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 12. juni Del Skrevet 12. juni 8 hours ago, Gouldfan said: Å gå bort fra 21:9 er ikke så big deal, det er ikke så mye forskjell og begge deler har fordeler og ulemper, litt mer fordelaktig med nye formatet kanskje? Spent på skjermen i sola, men tør ikke før dekselet er på. Ikke fått telefonen enda men etter å ha sammenlignet størrelsen på Spigen dekslene så er det bare noen mm forskjell på bredde og høyde. 21:9 har vært helt greit for meg men ser det er mange som har klaget. 4K var vel egentlig unødvendig på en såpass liten skjerm. Regner med å få telefonen i ettermiddag. Pakka registrert hos Telenor i går kl. 16.45. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. juni Forfatter Del Skrevet 12. juni (endret) Trond HB skrev (1 time siden): Ikke fått telefonen enda men etter å ha sammenlignet størrelsen på Spigen dekslene så er det bare noen mm forskjell på bredde og høyde. 21:9 har vært helt greit for meg men ser det er mange som har klaget. 4K var vel egentlig unødvendig på en såpass liten skjerm. Regner med å få telefonen i ettermiddag. Pakka registrert hos Telenor i går kl. 16.45. Typisk at laderen klikket når jeg fikk startet opp telefonen igår da. Brukte usb til å føre over fra gamle mobilen Xperia 1iii og når jeg monterte tilbake til laderen så klikket laderen helt on off på både Sony og Pixel. Stikket er ikke helt rett, så mulig det er der feilen skjedde dvs slitasje. Jeg har prøvd å lirke den rett igår, mulig er det jeg ikke skulle gjort. Var redd nye mobilen hadde feil, men var vist laderen som klikket.. Laderen til iPad funket fint tror det er 20watt. Har bestilt flere ladere til Sony og en iPad lader, og kabler på phonelife. Så nå får det holde for en stund, fikk usb port stasjon av Moreshop.se, den var genial, med Lan port, tror tre Usb, og noen C samt SD kort og et annet kort plass.. Så igår kopierte jeg all musikk fra gamle kortet til nye kortet, samt endel nye album fra laptop. Fikk godkjent bestillingen på Sony hodetelefoner i 5 serien også, så da kan kona få mine gamle 3 serie, hun har allerede slitt ut sine blå tror 900 serien som hun fikk til Xperia 5. Endret 12. juni av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. juni Forfatter Del Skrevet 12. juni Da kom Sony dekselet i kakhi grønt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå