Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil

Anbefalte innlegg

Trond HB skrev (52 minutter siden):

Får mye skryt Jabra men aldri hatt noe fra de. Ser at de nyeste Elite 10 Gen 2 bare støtter AAC og SBC. Det blir visstnok de siste fra Jabra. Skal bare satse på det profesjonelle marked heretter.

Ja stemmer bare sbc og aac.

Men Dac brikke og funksjoner over treffer nesten alltid aptx og ldac.

Sistnevnte hakker fælt om du streamer wifi på full oppløsning, altså 24/96 eller høyere, så er best å ha LDac på signal prioritert..

Lyden i Jabra er bedre enn Sonys dyreste trådløse, men nc er best på Sony.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Huff hadde mobilen i joggebukse når jeg skulle hente noe på kjøkkenet. Mobilen datt ut av lomma og rett på en bred stål-list som er mellom stua og gangen.

Skjerm glass beskyttelse knuste i tre deler, men heldigvis er skjermen uskadet, reddet og en test viste at alt funker som det skal.

Heretter skal jeg prøve å aldri ha mobiler i joggebukse lomme..

Byttet fra Sony deksel til Spigen Rugged armour og Spigen tempered glass to pack.

20241009_175615001.thumb.JPG.9315a2583e08d33c3e30b74e4651e9fa.JPG

PXL_20241009_155655984.RAW-01.COVER.thumb.jpg.197ce3f4181cd3778b92e60e069b4ece.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Neste gang skal jeg ha forsikring.. pleier ikke kjøpe det.

Godt den berget. Har du sjekket at ikke forsikring inngår i innboforsikring? Er vel en del mobiloperatører som tilbyr det også, selv om det er noe dyrere...

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Gouldfan said:

Neste gang skal jeg ha forsikring.. pleier ikke kjøpe det.

Måtte bytte skjermbeskytter for ei ukes tid siden etter et lite fall på pukksteiner på gårdsplassen. Bruker Spigen Rugged Armor deksel. Hadde Panzer Glass skjermbeskytter som sprakk i to deler. Ingen skader ellers. Har nå Spigen glass. Veldig enkelt å montere med malen/ramma som følger med. 

Flere som har prøvd å ta bilder av nordlys? Ble ganske bra. Kunne sikkert blitt enda bedre med en GorillaPod.

460130106_10159554287861895_2572372840072371678_n.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (2 timer siden):

Godt den berget. Har du sjekket at ikke forsikring inngår i innboforsikring? Er vel en del mobiloperatører som tilbyr det også, selv om det er noe dyrere...

Nei tror ikke innboforsikring dekker skjermen. Men skal ha forsikring fra Telia om jeg kjøper ny derfra neste gang.

Denne telefonen virker mye mer solid enn gamle Xperia 1III som fikk feil bare ved å dette hardt ned fra et bord.

Jeg er veldig forsiktig med mobiler da, Min 1III var på service et par ganger hos Telia men fikk 1500kr i pant for den av Telia.

Uheldig kan alle være, så forsikring spesielt på dyre mobiltelefoner anbefales.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
ilpostino skrev (29 minutter siden):

Har 5 i og 5 III. Sistnevnte er hovedtelefon.

Jeg hadde 5 og 1III i lilla og nå 1VI i kakhi grønt.

1VI er bedre på lydkvalitet, på Camera ganske fantastisk brukervennlig samtidig som den har makro zoom AI prosessering uten at det er overdrevet og samtidig full manuell for de som liker dette.

Skjermen er lyssterk som de beste og den har markedets kanskje beste batteri.

Samt den er mer solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...