to-vid Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni larris skrev (På 20.6.2024 den 3:13 PM): Ingenting her enda 🤔 Registre på nettsiden fredag for en uke siden, fikk melding i dag fra posten om pakke registrert på meg Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni Forfatter Del Skrevet 23. juni Noen som skjønner noe av 48mp funksjon, og hvordan ta nytte av det? Finner den bare i mer menyen til Basic camera. Lenke til kommentar
larris Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni Den er til å ta bilder i full oppløsning, noe som gir svært detaljerte bilder. En beholder og flere detaljer om en beskjærer bildet sammenlignet med beskjæring av 12 mp. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni 24 minutes ago, Gouldfan said: Noen som skjønner noe av 48mp funksjon, og hvordan ta nytte av det? Finner den bare i mer menyen til Basic camera. Fant dette: Taking photos in high resolution (48 MP) https://helpguide.sony.net/mobile/xperia-1m6/v1/en/contents/take_photo_high_resolution_48_mp.html Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni Del Skrevet 23. juni Noe ala Pixel shift på Pentax done kameraer? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juli Forfatter Del Skrevet 4. juli Lader min mobil 1VI annenhver dag jeg. Er på 88% ikke brukt mobilen så mye idag, men ofte lader jeg annenhver dag og på dagen istedenfor på natten som jeg gjorde før. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 5. juli Del Skrevet 5. juli 19 hours ago, Gouldfan said: Lader min mobil 1VI annenhver dag jeg. Er på 88% ikke brukt mobilen så mye idag, men ofte lader jeg annenhver dag og på dagen istedenfor på natten som jeg gjorde før. To til fire dager holder min. Kommer litt an på bruken. Merker ikke så stor forskjell fra 1 V men der hadde jeg slått av 120 Hz og satt den på litt lavere lysstyrke. Sammenlignet 1 VI og V i sterkt sollys i dag. Ikke så stor forskjell. Har satt batteripleie på alltid. Lader opp til 90%. Lader opp til 100% en gang i blant. Gjorde det samme på 1 V. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august https://eisa.eu/awards/sony-xperia-1-vi/ 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august (endret) Trond HB skrev (På 5.7.2024 den 8:16 PM): To til fire dager holder min. Kommer litt an på bruken. Merker ikke så stor forskjell fra 1 V men der hadde jeg slått av 120 Hz og satt den på litt lavere lysstyrke. Sammenlignet 1 VI og V i sterkt sollys i dag. Ikke så stor forskjell. Har satt batteripleie på alltid. Lader opp til 90%. Lader opp til 100% en gang i blant. Gjorde det samme på 1 V. Jeg bruker mobilen litt mer utpå dagen enn andre, sikkert pga jeg er trygda og har mye screen time her i Sverige.... Men mye batteri på kvelden, er på 90% nå med mye bruk, og begynner å bli kveld. Bruker camera lite for tiden, bruker surf mye og musikk mye, dvs jack eller blåtann. Endret 16. august av Gouldfan Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september On 16.8.2024 at 6:18 PM, Gouldfan said: Jeg bruker mobilen litt mer utpå dagen enn andre, sikkert pga jeg er trygda og har mye screen time her i Sverige.... Men mye batteri på kvelden, er på 90% nå med mye bruk, og begynner å bli kveld. Bruker camera lite for tiden, bruker surf mye og musikk mye, dvs jack eller blåtann. Streamer du musikk fra Spotify og lignende eller musikk du har lagret? Jeg spiller kun musikk jeg har lagret i flac på en NAS og mp3 filler lagret på minnekort (1.5 TB). Bruker appen USB Audio Player Pro til avspilling. Har prøvd både Tidal og Spotify men har vært misfornøyd med kvaliteten på en del som ligger der. Har de siste par ukene kjøpt to nye trådløse ørepropper. Sennheiser Momentum TW 4 og Bowers & Wilkins Pi8. Fantastisk bra lyd i begge. Uten tvil ei oppgradering lydmessig fra Sony WF-1000XM5 (ikke dårlig den heller altså!). Spesielt med Momentum TW 4, men også hos noen med Pi8 har det vært problemer med dropouts i lyden. På Xperia 1 VI har jeg null problemer og tilkoblinga har vært dønn stabil. Kjører aptX Adaptive (96 kHz). Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september Forfatter Del Skrevet 4. september Trond HB skrev (1 time siden): Streamer du musikk fra Spotify og lignende eller musikk du har lagret? Jeg spiller kun musikk jeg har lagret i flac på en NAS og mp3 filler lagret på minnekort (1.5 TB). Bruker appen USB Audio Player Pro til avspilling. Har prøvd både Tidal og Spotify men har vært misfornøyd med kvaliteten på en del som ligger der. Har de siste par ukene kjøpt to nye trådløse ørepropper. Sennheiser Momentum TW 4 og Bowers & Wilkins Pi8. Fantastisk bra lyd i begge. Uten tvil ei oppgradering lydmessig fra Sony WF-1000XM5 (ikke dårlig den heller altså!). Spesielt med Momentum TW 4, men også hos noen med Pi8 har det vært problemer med dropouts i lyden. På Xperia 1 VI har jeg null problemer og tilkoblinga har vært dønn stabil. Kjører aptX Adaptive (96 kHz). Jeg har også den usb Audio Pro appen. Men skal jeg være ærlig så synes jeg lyden i den er dårligere. Jeg liker mye bedre lyden rett fra Tidal til jack eller til eventuell Dac. Jeg har masse musikk på minnekortet, men jeg må innrømme at jeg lytter mest til Tidal og Spotify når jeg bruker mobilen. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 4. september Del Skrevet 4. september Høres litt rart ut. Har aldri prøvd Tidal appen på telefonen. USB Audio Player Pro henter jo ut de digitale signalene uten å gå gjennom Android. Gjelder i hvert fall når du kobler til en ekstern DAC. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. september Forfatter Del Skrevet 4. september (endret) Trond HB skrev (2 timer siden): Høres litt rart ut. Har aldri prøvd Tidal appen på telefonen. USB Audio Player Pro henter jo ut de digitale signalene uten å gå gjennom Android. Gjelder i hvert fall når du kobler til en ekstern DAC. Jeg foretrekker å bruke Sonys egen app Sony Music Center som faktisk er ganske bra, og har alle Dac settings jeg trenger eller Winamp. Tidal og Spotify foretrekker jeg å bruke native appen. Jeg synes de har bedre lydkvalitet enn Audio Player Pro. Iallefall av det jeg bruker av hodetelefoner og propper, som er ulike Sony og Sennheiser hodetelefoner og propper. Anbefaler deg iallefall å teste ut forskjellene, for min del iallefall og dacene mine er optimert for Tidal så lyder native appen best. Endret 4. september av Gouldfan Lenke til kommentar
larris Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Bruker TW4 selv og er meget fornøyd. I tillegg til glimrende lyd så har de meget god anti-vind funksjon. Dette gjør at de passer utmerket til feks sykling. Ellers har jeg og Huawei Freebuds Pro 2 som sitter behagelig i ørene og har utmerket lyd. Lytter via Tidal og Deezer. 1 Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september 1 hour ago, larris said: Bruker TW4 selv og er meget fornøyd. I tillegg til glimrende lyd så har de meget god anti-vind funksjon. Dette gjør at de passer utmerket til feks sykling. Ellers har jeg og Huawei Freebuds Pro 2 som sitter behagelig i ørene og har utmerket lyd. Lytter via Tidal og Deezer. Ja, veldig bra lyd i Momentum TW 4. Eneste jeg er litt skeptisk til er kvaliteten. Virker som det er mange av både TW 3 og TW 4 som har sluttet å virke etter ei stund. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. september Forfatter Del Skrevet 5. september Trond HB skrev (8 minutter siden): Ja, veldig bra lyd i Momentum TW 4. Eneste jeg er litt skeptisk til er kvaliteten. Virker som det er mange av både TW 3 og TW 4 som har sluttet å virke etter ei stund. Jeg er veldig fornøyd med Jabra 85T som var deres beste trådløse in ears. Meget god lyd og støydemping, og enkel å bruke. Har litt personlig skam for at jeg ikke bruker kablede mer, men er så praktisk med trådløs. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september 12 minutes ago, Gouldfan said: Jeg er veldig fornøyd med Jabra 85T som var deres beste trådløse in ears. Meget god lyd og støydemping, og enkel å bruke. Har litt personlig skam for at jeg ikke bruker kablede mer, men er så praktisk med trådløs. Får mye skryt Jabra men aldri hatt noe fra de. Ser at de nyeste Elite 10 Gen 2 bare støtter AAC og SBC. Det blir visstnok de siste fra Jabra. Skal bare satse på det profesjonelle marked heretter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september Del Skrevet 5. september Trond HB skrev (41 minutter siden): Får mye skryt Jabra men aldri hatt noe fra de. Jeg har vært skikkelig fanboy av Jaybird, men det har ikke vært lansert et eneste produkt derfra etter at de ble kjøpt opp av Logitech foe et par år siden. Litt synd, for jeg elsket lydkvaliteten. Kjøpte meg Jabra Elite 10 på forsommeren og ble egentlig positivt overrasket over lydkvaliteten på de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå