Gå til innhold

Sony Xperia 1 V ny mobil

Anbefalte innlegg

Kjøpte begge, men usikker på glass jeg bestilte som har bezels.

Kan noen anbefale bra beskyttelse glass? Må være behagelig å bruke og klar og ha god respons... Og ikke ta fingeravtrykk skitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom nettopp hjem fra reise der det eneste kamerautstyret jeg tok med var en iphone 15 Pro og Samsung Galaxy S24 Ultra. Var først veldig imponert over kameraet på Samsung, men når jeg kom hjem og fikk sett bildene i skikkelig lys, så er utrolig mange av bildene totalt overmettet av farger. Iphone tar mye bedre bilder, men batteritiden er jo helt på tryne.

Så nå er jeg veldig nysgjerrig på Sony Xperia 1 VI. Husker fargene fra kameraene deres som mer naturlig, og i tillegg har den jo langt bedre batteritid enn iphone, samt støtte for minnekort.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg synes 21:9 på de tidligere modellene var kult å se på, men det var mye nerver med at den kom i klem når en knøt skoa og den hadde fare for å dette ut av korte lommer pga den lange smale høyden.

Apropos formfaktor, jeg elsker Pixel 6a etter at jeg fikk ny på garanti.

Den er så kompakt og lett å ha med i lomma, og store appikon.

Minner kanskje litt om Sonys kompakte?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Trond HB skrev (52 minutter siden):

Får mye skryt Jabra men aldri hatt noe fra de. Ser at de nyeste Elite 10 Gen 2 bare støtter AAC og SBC. Det blir visstnok de siste fra Jabra. Skal bare satse på det profesjonelle marked heretter.

Ja stemmer bare sbc og aac.

Men Dac brikke og funksjoner over treffer nesten alltid aptx og ldac.

Sistnevnte hakker fælt om du streamer wifi på full oppløsning, altså 24/96 eller høyere, så er best å ha LDac på signal prioritert..

Lyden i Jabra er bedre enn Sonys dyreste trådløse, men nc er best på Sony.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Sjørøver skrev (På 19.11.2024 den 12:47 PM):

Er dere fornøyd med kamerat på 1 V? jeg har 5 V og synes ikke det er noe særlig i auto. Irriterende når en må bytte mellom basic og auto.

Jeg likte kamera på 1III men dette var vanskelig å lære seg, og auto funksjon var ikke bra til mobilbruk dvs pek og skyt man måtte 

Jeg kan ikke snakke for 1V men 1VI er mye enklere å bruke, med god auto pek og skyt men uten den værste prosessering ala Samsung.

Prosessering i 1VI gjør det den skal, uten å overdrive.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...