Pstereo Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 Hei. Min samboer reklamerte på sin drøyt et år gamle macbook på Eplehuset da skjermen sluttet å virke. Maskinen har i dens levetid vært borte fra skrivebordet hjemme totalt fem ganger - da fraktet til og fra studiested hvor min samboer tar en etterutdanning. Da PCen ble lagt i en sekk sammen med noen bøker, båret opp en etasje og bli tatt ut igjen av sekken, fikk den så lilla og grønne vertikale striper nederst og til venstre på skjermbildet. 2 timer senere var skjermen helt svart. Dagen etter ble maskinen tatt med til Eplehuset, hvor den ble kjøpt, og hun ønsket å reklamere på produktet da hun mener den er forsiktig brukt og på en slik måte som produktet er ment å brukes. Maskinen ser ut som ny og har ingen visuelle bruksmerker eller slitasje forøvrig. Tilbakemelding fra service limt inn under: Hei (navn). Jeg er ferdig med å feilsøke maskinen din, men dessverre får jeg ikke dekket reparasjonen på garanti eller reklamasjon ettersom feilen du opplever er et resultat av at maskinen er slagskadet. For å sette den i samme stand som før skaden behøver den bytte av skjerm til totalt 8 299,- inkl mva. Jeg tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå senere som følge av skaden den har vært utsatt for, men vil selvsagt teste maskinen meget godt etter reparasjon. Fra du aksepterer prisoverslaget tar det ca 5 dager før din Mac kan hentes. Merk at du må betale for feilsøkingen selv om du ikke ønsker reparasjonen gjennomført. Ønsker du bare å avslutte servicen uten å hente ut maskinen trenger jeg da en tilbakemelding på om vi kan få benytte oss av eventuelle fungerende deler fra maskinen eller om den skal kasseres i sin helhet som elektronisk avfall. Merk at du da uansett må betale for feilsøkingen (900,- inkl mva). Ønsker du ikke reparasjon gir verdikoden (fjernet tekst) deg 500 kr i rabatt på en ny Mac på eplehuset.no eller i butikk (verdikoden kan ikke kombineres med andre tilbud). På eplehuset.no får du gratis hjemlevering eller kan velge å hente i butikk. Vil du utsette betalingen eller betale litt av gangen? Les mer om Handlekonto på eplehuset.no/handlekonto. Jeg vil anbefale at du forhører deg om f. eks. innbo- eller reiseforsikring kan dekke dette. Jeg har lagt ved en skaderapport som du kan levere til ditt forsikringsselskap. Jeg behøver tilbakemelding på om du ønsker å gjennomføre servicen eller ikke innen 17.05. Har du spørsmål rundt dette når du meg ved å svare på denne eposten. Har min samboer noen sak her? Hun opplever at maskinen ikke har tålt noenting. Den har ikke blitt utsatt for slag eller kraftig klemskade. Og hvis hun har noen sak, hvordan burde hun gå fram? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 Hvis ikke vesken er polstret så kan det være nok at hun setter ifra seg vesken middels hardt på gulvet. Mac'en ligger da med kanten rett ned mot gulvet den blir satt på og kan da få en slagskade. Svært tvilsomt at du har en sak. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 Jeg ville kanskje benytte meg av reiseforsikring eller lignende om dere har det? Mulig de kan dekke dette? Da fysisk skade på maskinen er utenfor garanti eller reklamasjon. Men når man hører med forsikringen, så er de ofte veldig flinke til å avslå forespørsel om skader, om man sier "Jeg vet ikke hvordan dette skjedde" "Det var ikke min feil". De trenger som regel ett konkret hendelseforløp på hvordan skaden oppstod. Så man kan fort falle mellom to stoler her.. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Har de noen indikasjon på slagskade? En bulk eller lignende? Isåfall har du nok(edit:kanskje) tapt saken. Om det ikke er noen synlige skader utover vanlig bruksslitasje (riper og lignende), så ville jeg kranglet på dette. Be om dokumentasjon på hvorfor de mener det er en slagskade. Endret 11. mai 2023 av Axefjord Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Pstereo skrev (18 timer siden): Maskinen har i dens levetid vært borte fra skrivebordet hjemme totalt fem ganger - da fraktet til og fra studiested hvor min samboer tar en etterutdanning. Antall ganger har ingenting å si, én gang kan være nok. Lenke til kommentar
eintotre Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Det er riktig som @Axefjord sier her. Selger må faktisk dokumentere at problemet med maskinen har oppstått som følge av en slagskade. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. mai 2023 Del Skrevet 13. mai 2023 Minn de på at dette er en bærbar datamaskin og det dermed ligger implisitt i produktbeskrivelsen at den skal kunne transporteres. Dersom det har oppstått en slagsskade uten at det er synlige og tydelige merker på dette, så tåler jo heller ikke produktet å bli bært slik det er ment for å kunne. Pass også på denne: Jeg tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå senere som følge av skaden den har vært utsatt for, men vil selvsagt teste maskinen meget godt etter reparasjon Blir slagsskade stående uansett årsak, risikere dere at de prøver å vri seg unna feil også i framtiden 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå