leedsunited Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Hei, Min mor skal ha ny mobiltelefon og trenger tips. Det viktigste kriteriet er kameraet som bør være så bra som mulig og ikke unødvendig komplisert å bruke. Utover dette er det sms, ringing og facebook-appen som blir brukt. Hun har erfaring med android. Har lest gode ting om Oneplus Nord 2, men tar gjerne imot litt eksperthjelp. Budsjettet er +-4000 kroner. Har forumet noen gode tips? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 https://www.prisjakt.no/product.php?p=7004518 Google pixel 6a er blant de best optimaliserte på kamerafronten i denne prisgruppen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Tviler på at TS finner noe bedre enn den til max 4000. Telefonen scorer høyt både teknisk og subjektivt i de testene den har deltatt i, så de har gjort en veldig god jobb med kameraet. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 9. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2023 Takk for tips! Etter det jeg skjønner har Google Pixel 6a et litt annet menysystem uten tilbaketast f.eks. Det kan nok by på problemer for min mor som dessverre ikke er veldig teknisk kyndig. Finnes det noen alternativer med mer tradisjonelt android-operativsystem? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Jeg ville trodd Pixel har den mest "tradisjonelle Android" som finnes, siden det kommer rett fra Google? Det er vel heller de andre produsentene som legger på diverse skall og funksjoner. Tilbakeknapp kan fikses: https://www.pcguide.com/android/how-to/pixel-6-back-button/ 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 (endret) leedsunited skrev (6 timer siden): Etter det jeg skjønner har Google Pixel 6a et litt annet menysystem uten tilbaketast f.eks. Det kan nok by på problemer for min mor som dessverre ikke er veldig teknisk kyndig. Finnes det noen alternativer med mer tradisjonelt android-operativsystem? Dette gjelder alle Androidversjoner som støtter sveiping, men kan (på de fleste (alle?) mobiler) slås av. På min er valget under Innstillinger/System/Begelser/Systemnavigasjon, hvor jeg kan velge mellom "Navigasjon med bevegelse" eller "Navigasjon med tre knapper". Med knapper blir det som å bruke en eldre Androidversjon, men man mister litt av skjermarealet til knappene. Basert på egen erfaring både med iPhone og Android er sveiping noe man blir raskt vant til, det sitter i fingrene etter noen minutter. Endret 10. mai 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mai 2023 Del Skrevet 10. mai 2023 OC-Freak skrev (13 timer siden): Google pixel 6a er blant de best optimaliserte på kamerafronten i denne prisgruppen. Pixel 6a har i flere perioder vært solgt for 2990 hos Elkjøp, og for den prisen er den et meget godt alterantiv. Vær obs på at den ikke har ansiktsgjenkjenning for opplåsing, og at fingeravtrykksleseren ikke er den beste. Men i denne prisklassen er det alltid kompromisser. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Pixel støtter vel ikke 4G tale og vil bli ubrukelig i 2025. Den står ikke på de utdaterte listene til operatørene (bortsett fra ICE). Det kan jo hende telefonen støtter operatøren man bruker likevel, så verdt å sjekke på forhånd, og man bør ikke gå i fella å kjøpe et sted uten returrett. I Norge fungerer det vel stort sett best om man kjøper over nett slik at returretten støttes i lovverket. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 Pixel 6a og 7Pro støtter VoLTE hos både Telia og ICE. Fingeravtrykksleseren på disse to funker helt ok, bare du legger fingeren flatt nedpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. mai 2023 Del Skrevet 11. mai 2023 (endret) Nå er Pixel 7a lansert, med bedre kamera, bedre fingeravtrykksleser, ansiktsgjenkjenning og trådløs lading. Litt over budsjett, men et godt alternativ. Og du får med et sett med Google Pixel Buds A-series på kjøpet! Endret 11. mai 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå