Andrea T Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Hei! Vi er et ungt par som har en leilighet med glippe mellom gips og betongvegg (i hjørnet). Glippen er 2-3 cm bred og 2 cm dyp fra gulv til tak. Jeg fikk anbefalt av Byggern å bruke casco multiseal byggfug for å tette dette for så å sparkle over da det allerede var en gammel fug der fra før. Tenkte da i tillegg å legge over en strierems av glassfiber så fugen går i ett med veggen. Mitt spørsmål er; vil sparkelen sprekke da fugen er elastisk og krymper med tiden og vil det i hele tatt feste seg på den gummilignende overflaten til fugen? Sprekken er ferdigfuget nå og lurer på om det lar seg gjøre å sparkle på en strierems, kan det feks være bedre å lime på en strierems? Eller er det best å bare male over fugen slik det er nå? Håper på svar, Vennlig hilsen Andrea Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Kan du bruke en list for å skjule dette i stedet? En list spikret og eventuelt limt på hver sin side vil forhindre om noe skulle forskyve seg å vise i fremtiden Lenke til kommentar
-Mort3n Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) 1: Sparkle på strimlebånd/sparkelbånd flatt slik at sprekken dekkes. 2: Sparkle over sparkelbåndet med vanlig sparkel dagen etterpå. 3: puss over med slipepapir og mal over 1 strøk maling. 4: fug over med casco paintflex(syns den er bedre enn multiseal) 5: Neste dag,Mal over 1 evnt 2 strøk avhengig av hvor bra malingen dekker 👍 Endret 9. mai 2023 av -Mort3n Lenke til kommentar
Andrea T Skrevet 28. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2023 Hei, Takk for svar! Jeg fuget med casco multiseal, teipet på glassfibertape, tok så sparkel over, pusset og malte to strøk. Her er resultatet, håper det holder seg pent:) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 Små bilder, men det ser bra ut ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå