Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sveising

Valmeth

Anbefalte innlegg

Jeg har mast en del på en kamerat om hjelp til diverse sveising over flere år. Nå har han tydeligvis fått nok og i dag stod det 2 stk sveiseapparat på tunet mitt med en lapp der det sto "SLUTT Å GNÅL".. 

Er det noen har som kan anbefale meg noe fornuftig lesestoff / gi råd om hvordan man lærer seg å sveise? Skulle nok klart å dra en halvdårlig streng men begynner egentlig på null. Synes jeg har mer igjen for å slå opp i ei bok skrevet av fagfolk enn å se på youtube om "how to sveising".

Fikk både MIG og pinneapparat, eldgamle men visstnok i god stand.

Gjerne flytt tråden om den er feilplassert, men er mest for hobbybruk dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Valmeth skrev (1 time siden):

Jeg har mast en del på en kamerat om hjelp til diverse sveising over flere år. Nå har han tydeligvis fått nok og i dag stod det 2 stk sveiseapparat på tunet mitt med en lapp der det sto "SLUTT Å GNÅL".. 

Om dere har en slik tone, hvor det er takhøyde for å gjøre noe slikt, helt konge! 👌

Ellers, kan ikke hjelpe deg med sveising, men hva med å spørre kompisen din om opplæring? 😏

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 8.5.2023 den 22.19):

This Old Tony er flink på sveising

For utenom det så vil jeg bare rote frem noe skrapmetall og prøve deg frem til du føler deg trygg nok.

Takk! Interessant kanal.

Ja, blir nok litt forskning på skrap før jeg begynner å sveise finere gods, som bil f.eks.

Bugle skrev (På 8.5.2023 den 22.39):

Om dere har en slik tone, hvor det er takhøyde for å gjøre noe slikt, helt konge! 👌

Ellers, kan ikke hjelpe deg med sveising, men hva med å spørre kompisen din om opplæring? 😏

Hehe, skarp tone som høres fæl ut for folk som ikke kjenner oss  :D   Skal nok få en innføring i innstilling av mig-apparatet hvertfall. Hvor mye strøm/trådmating/gassmengde (og blanding) til forskjellige ting må jeg ha hjelp til. Pinneapparatet finner jeg nok ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...