Killer Queen Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 (endret) Har gjort noen små endringer på systemet for å få opp FPS, men ikke lykkes. Jeg spiller hovedsaklig DOTA 2 og fps ligger på 80-90. Jeg ønsker å få den stabilt over 100. System Intel i7-7700 @ 3.6 GHz 16 GB DDR 4 minne WD 512 GB NVMe GeForce GTX 1080 CoolerMaster 500 Watt PSU Asus Z170-P Samsung LC34J791WTUXEN @ 100 Hz Jeg har opp Preformance tabben i Task manager når jeg spiller og observerer at Prosessor, minne og Grafikkkort ligger på 50 % belastning. Ikke noe særlig varmt i maskinen, så virker ikke som den jobber veldig hart. Noen tips til å få pisket maskinen i gang? Burde den ikke yte bedre? Endret 8. mai 2023 av Killer Queen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mai 2023 Del Skrevet 9. mai 2023 Du kjører høy oppløsning for en 1080 å være. Kjører du full oppløsning? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 Primært vil det være endringer på grafikken i spillet som gir deg store ytelsesforbedringer. Vi kan likevel kikke på enkelte innstillinger i Windows som kan bidra positivt. 1. Gå inn i kontrollpanel -> Strømalternativer -> velg Høy ytelse 2. Høyreklikk på skrivebordet -> velg Nvidia Control Panel -> Manage 3D settings -> Power management mode -> Prefer maximum performance 3. Høyreklikk på skrivebordet -> velg Nvidia Control Panel -> Vertical Sync -> Off (denne gir skjermkortet friere tøyler og gjør at du ikke er bundet til skjermens frekvens) Ellers er det rett og slett overklokking av prosessor, skjermkort og å sette XMP profiler på minnet ditt som kan gi en viss økning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå