Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

nektet å "hvile meg" under sykemelding

Tømrer

Anbefalte innlegg

hei,

for noen år siden våknet jeg med de sterkeste smertene jeg har hatt i rygg, nakke og arm. jeg ble sykemeldt 100% og fikk foreskrevet sterke smertelindrende medisiner. daglig leder og prosjektleder i firma jeg jobbet i nermest eksploderte når jeg kom med sykemeldingen, og krevde at jeg gjorde ferdig prosjektet så kunne jeg "legge meg hjemme å hvile" beklagelig vis hadde jeg ikke mot til å stå imot dette og spiste smertestillende så jeg var helt svimmel og gjorde ferdig prosjektet, det vil si at jeg arbeidet 100% mens jeg var 100% sykemeldt. jeg mottok sykepenger fra firma i arb. giv perioden og fra NAV etter. Arbeidet ca en mnd før jeg var ferdig med prosjektet. smertene viste seg senere å være en prolaps i nakken, som jeg måtte operere. i ettertid viser det seg at jeg har fått permanente skader på nerver og ryggmarg og går mest sannsynlig en fremtid som delvis ufør i møte. arbedisgiver sa jeg hadde helsepluss forsikring, noe som viste seg å bare gjelde for daglig leder. jobbet som tømrer, og sluttet naturligvis i nevnte firma en tid etter. hadde dette skjedd i USA kunne jeg vell saksøkt firma, men hva kan og bør man gjøre i en sånn sak i Norge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 hours ago, panzerwolf said:

Ta det opp med NAV. Du er på en måte skyldig i ha gitt falske opplysninger, men bedre med mulig tilgivelse der enn at du blir tatt seinere.

Nav? Tilgivelse? 🤣

Nope, hvis du tilstår eller dette blir oppdaget, så blir det en smell og tilbakebetaling uansett.

Du har bæsja på leggen. Å jobbe under sykemelding er ulovlig på flere måter. 

Om du har skriftlig at du skulle hatt bedre sykeforsikring, så har du kanskje en sak der? Om du har tapt penger eller helse på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...