Gå til innhold

Verneombud

Gjest 5cbfc...69f

Anbefalte innlegg

Gjest 5cbfc...69f

Trenger råd ved henvendelse til verneombud. 

Hva kan verneombud bidra med?

Hva gjøre når leder over deg blir et problem?

Kontakte bedriftshelsetjenesten?

Og samtidig jobbe med å bytte arbeidsforhold? 

Anonymous poster hash: 5cbfc...69f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hovedverneombud i en bedrift med 85 ansatte innen bygg og anlegg, men jeg skjønner ikke helt hva du spør om.

Det høres kanskje ut som om det er tillitsvalgt du burde snakke med, men det skader ikke å snakke med verneombud, de vil kunne vise deg videre til tillitsvalgt om det er det som er det riktige.

Jeg vet ikke hvordan det er i andre bedrifter, men verken jeg eller ledelsen har noen problemer om jeg tar opp saker (også hvor arbeidstaker er anonym) som ikke er direkte knyttet til vernetjenesten. 

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Gjest 5cbfc...69f
Dr. Brodsky skrev (17 minutter siden):

Jeg er hovedverneombud i en bedrift med 85 ansatte innen bygg og anlegg, men jeg skjønner ikke helt hva du spør om.

Det høres kanskje ut som om det er tillitsvalgt du burde snakke med, men det skader ikke å snakke med verneombud, de vil kunne vise deg videre til tillitsvalgt om det er det som er det riktige.

Jeg vet ikke hvordan det er i andre bedrifter, men verken jeg eller ledelsen har noen problemer om jeg tar opp saker (også hvor arbeidstaker er anonym) som ikke er direkte knyttet til vernetjenesten. 

hvem ivaretar meg som ansatt i bedriften når du er utsatt som ansatt i bedriften fra leder i bedriften?

Anonymous poster hash: 5cbfc...69f

Lenke til kommentar

hms og sikkerhet -> Verneombud 

Arbeidsforhold og lønn -> Tilitsvalgt / fagforening 

Jeg skjønner ikke hva du mener med utsatt, på hvilken måte er leder et problem , er det mobbing, trakasering, generelt vansklig, uretferdig behandlet ?  du kan eventuelt ha et møte med både VO og Tilitsvalgt om du er usikker, de har begge taushetsplikt.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...