Tim Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har et problem som låter følgende: Jeg sitter her med et 1 år gammel KT3 Ultra hovedkort. Dette kortet har ikke tilkobling for S-ATA enheter. Jeg vil ha en Western Raptor disk som systemdisk, men denne finnes KUN i S-ATA. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg bruke både IDE enheter og S-ATA samtidig? Finnes det en adapter som konverterer fra "S-ATA til IDE", isåfalt hvor får jeg kjøpt denne? Ville det være lurere å kjøpe et ntt hovedkort og så 4 adaptere til mine nåværende IDE disker? Mitt nåværende system: MSI KT3 Ultra2 2 X Western Digital 120gig IDE disker 1X IDE 30 gig systemdisk 1X CD brenner 1X DVD spiller 768MB DDRAM XP2500+ (Jeg klokker) Håper på noen gode svar, trenger ikke "er ikke sikker" svar... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 det er ikke noe problem å kjøre s-ata og p-ata (det du kaller IDE) samtidig, så du trenger ikke adaptere, hvis du kjøper nytt hk. Jeg vet ikke om du får sata-pata converter (vet du får andre veien), men da vil du ikke få full utnyttelse av raptor disken du vil ha, så gå for et nytt hk!! Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Kanskje en S-ATA kontroller er løsningen, f.eks: HighPoint Rocket 1520. Det går fint å bruke IDE enheter og S-ATA enheter samtidig. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Kanskje en S-ATA kontroller er løsningen, f.eks: HighPoint Rocket 1520.Det går fint å bruke IDE enheter og S-ATA enheter samtidig. herregud... hvorfor tenkte ikke JEG på det.. *bankehardtihodet* Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Kanskje en S-ATA kontroller er løsningen, f.eks: Det går fint å bruke IDE enheter og S-ATA enheter samtidig. herregud... hvorfor tenkte ikke JEG på det.. *bankehardtihodet* I sted for å bruke ca 400kr til et psi kontroller s-ata kort, ville eg heller byttet til nytt hovedkort med s-ata kontroller, ca pris 1000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå