germanwhip Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 2 minutes ago, Guest 12af8...dfa said: Hva er vitsen med å fortsette livet Kan man abstrahere spørsmålet, så gjelder det mange emner og gir mange forskjellige svar. Hva er vitsen med å samle frimerker Hva er vitsen med å drikke øl Hva er vitsen med å forstå hvor vi kommer fra Hva er vitsen med å søke etter liv andre steder enn jorden Om slike spørsmål er overførbart til det å være singel ,og familieliv og reproduktivitet, tja. 1 Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 germanwhip skrev (Akkurat nå): Kan man abstrahere spørsmålet, så gjelder det mange emner og gir mange forskjellige svar. Hva er vitsen med å samle frimerker - Underholdning Hva er vitsen med å drikke øl - Nytelse, eventuelt lidelse om man drikker for å fortrenge Hva er vitsen med å forstå hvor vi kommer fra - Nysgjerrighet og kunnskap Hva er vitsen med å søke etter liv andre steder enn jorden - Nysgjerrighet og kunnskap Om slike spørsmål er overførbart til det å være singel ,og familieliv og reproduktivitet, tja. Hva er vitsen med et forhold, få barn og lignende? Tja, kan liste opp ganske mye, men jeg må liste opp hva som ikke er vitsen med det. Det er ren og pur lidelse å stifte en familie, og ikke så fint som det ser ut til å være. Det er det jeg må fortelle meg selv, for å få ro. Jeg driter i om noen kan bli lykkelige. Det er ikke tilfellet for meg, så jeg må holde fast ved det negative - huske dette, og dermed få sjelefred som enslig. På sikt vil det fungere, det fungerer bra foreløpig. Anonymous poster hash: 12af8...dfa Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 Så egentlig, det positive med å være singel: - Ikke noe press rundt hvordan jeg ser ut, typ hvordan jeg kler meg, hvordan jeg sminker meg, hvordan jeg ser ut generelt - Kan gjøre som jeg vil, når jeg vil, noe så enkelt som å legge meg og stå opp når jeg vil og spise middagen jeg vil - Blir ikke utsatt for utroskap eller bedrag - Kan være den jeg er uten at jeg påfører noen skam som følge av det - Kan snakke med de jeg vil og tilbringe tid med de jeg måtte ønske (ikke at jeg har noen å tilbringe tid med, men) - Jobbe så mye jeg vil - Dekorere hjemmet mitt slik jeg vil - Alt jeg gjør, kan jeg gjøre for meg selv uten at noen syns det er et problem - God økonomi, for jeg har kun meg selv å bruke penger på - Trenger ikke legge lokk på følelser Så sånn sett er faktisk det å være singel fint. Anonymous poster hash: 12af8...dfa Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 -høre på musikken en vil Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 germanwhip skrev (3 minutter siden): -høre på musikken en vil Ikke minst! Se filmen jeg vil, klippe håret slik jeg vil, rote så fælt jeg vil i leiligheten og rydde og vaske når jeg vil og ikke være sinna fordi det er noen andre som roter og jeg som må rydde... Anonymous poster hash: 12af8...dfa Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 1 minute ago, Guest 12af8...dfa said: Ikke minst! Se filmen jeg vil, klippe håret slik jeg vil, rote så fælt jeg vil i leiligheten og rydde og vaske når jeg vil og ikke være sinna fordi det er noen andre som roter og jeg som må rydde... Anonymous poster hash: 12af8...dfa speaking of, burde jeg rydde vekk de siste julepyntene, eller er det innafor å la de fullføre "runden" til neste jul? ikke mye, men det er noen figurer som har bare blitt stående... 1 Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 germanwhip skrev (Akkurat nå): speaking of, burde jeg rydde vekk de siste julepyntene, eller er det innafor å la de fullføre "runden" til neste jul? ikke mye, men det er noen figurer som har bare blitt stående... Hva enn som passer for deg. Jeg liker å pynte i midten av november, og pynten ryker ut 1. januar hvert eneste år. Det er fint å gjøre forskjell på sesongene og høytidene, men vil du ha et par små nisser stående fremme - bare la de stå... Anonymous poster hash: 12af8...dfa Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 germanwhip skrev (2 timer siden): speaking of, burde jeg rydde vekk de siste julepyntene, eller er det innafor å la de fullføre "runden" til neste jul? pfft skader ikke med et par husnisser. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 17. juni 2023 Del Skrevet 17. juni 2023 TS: Veldig stereotypisk blikk på menn. Vi er litt mer nyanserte og er egentlig ikke vanlig å snakke om damene til hverandre - omtrent aldri vil jeg si. (Mulig det er et tema for usikre tenåringer osv, men ikke voksne). Tinder er et verktøy og kan brukes eller misbrukes. Aldri hørt om noen som har datet på Reddit. Men men mulig jeg har falt av... 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Rune_says skrev (8 timer siden): TS: Veldig stereotypisk blikk på menn. Vi er litt mer nyanserte Uff ja, hadde en mann generalisert på den måten hadde de fleste kalt han et rasshøl tror jeg, virkelig horrible generaliseringer om menn her. Verste er at fordommene ofte blir møtt med sympati. 1 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 (endret) Gjest 12af8...dfa skrev (På 7.5.2023 den 13.29): For en del år siden gikk jeg gjennom et samlivsbrudd. Han jeg var sammen med var utro. Jeg hadde allerede vansker med dårlig selvtillit og depresjon. Har ikke vært i mange forhold, men jeg trodde at jeg den gangen klarte å velge en mann som ikke ville gjøre noe sånt mot meg. Vi snakket om det i begynnelsen av forholdet og jeg var tydelig på at om han var utro, så ønsket jeg veldig gjerne at han var ærlig om det slik at vi kunne jobbe med det, eventuelt at han bare gjorde det slutt før det gikk så langt. Dessverre måtte jeg finne det ut selv og konfrontere han. Endte med brudd etter hvert, jeg klarte ikke bygge opp tillit til han igjen. Etter dette har jeg visnet fullstendig. Jeg har lest om dating på nettet, da på forumer som reddit, diskusjon, kvinneguiden og har også vært innom appen jodel. Spurt om råd her og der, lest hva menn tenker og mener. Når han der Andrew Tate ble en greie begynte jeg å lytte til han også. Fulgt med i debatten om markedsverdi. Skal være dønn ærlig. Jeg gråter hver eneste dag. Det er så tydelig for meg at jeg ikke vil oppleve et forhold igjen. Jeg er ikke 20 år lenger, og det som var mine beste år i følge menn, kastet jeg bort på to lengre forhold hvor jeg ikke visste at jeg var en forbruksvare. Det er som om virkeligheten har slått meg skikkelig hardt i ansiktet og jeg strever med å komme meg over dette. Har prøvd å snakke med psykolog, men har bare hatt kvinnelige psykologer og syns det er vanskelig å snakke om dette til en kvinne som er 40 eller 50 selv. Jeg vil ikke gå til en mannlig psykolog, for jeg er redd for sannheten. Han sier nok ting som det er og det hadde vært jævla tøft å fått slengt i trynet, men som dere ser vet jeg jo allerede hvordan det fungerer. Skulle ønske jeg levde i den naive, godtroende boblen min som jeg var i for litt under 10 år siden. Nå klarer jeg ikke tanken på dating. Jeg drømmer om forhold, sex, å være nær noen og ha en mann i livet mitt hver eneste dag, men jeg kan ikke få det. Jeg er ikke vakker nok, feminin nok, glad nok, bra nok. Om du lurer på hvilke krav jeg har til en mann, jeg har ikke noen, for det er ikke slik at jeg kan velge en mann inn i livet mitt. Jeg leser hva mennene vil ha, de vil ha mye sex, med mange kvinner, de vil ha nydelige og vakre kvinner. Noe jeg ikke kan være. Før brukte jeg å smile til fremmede, jeg var ikke "redd" for menn og så på de som helt vanlige mennesker. Nå blir jeg nervøs hver gang jeg får blikkontakt for jeg orker ikke tanken på hvor mye de dømmer meg eller tenker negativt om meg. Å laste ned tinder og vite at de sveiper meg til høyre fordi de tenker jeg bare er godt nok for et knull er jævlig vondt. Denne sorgen er så tung å bære at jeg snart ikke orker mer. Det er ingen grunn til å bli ensom og gammel alene. Jeg har ingenting å leve for, det er lett å si "lev for deg selv" men hvorfor skal jeg det? Jeg har ikke barn, jeg vil aldri få barn. Jeg vil gjerne spørre om hjelp til å takle dette, men jeg aner ikke hvem jeg skal spør og jeg skal innrømme at jeg holder på å bli gal. Jeg er så lei meg. Anonymous poster hash: 12af8...dfa En Psykolog hadde nok Ikke sagt det du frykter, utdannelsen deres er så langt unna Andrew Tate som det er mulig å komme. Har du noen venner du kan snakke med dette om? Tate er jo en taper da? Ble ikke han både Islamist og dømt/siktet for trafficking eller noe? Du kan ikke dømme folk pga folk som Tate. Hadde alle vært som han ville jo ikke verden overlevd. Det finnes såklart noen menn som bare er interessert i en ting, et ligg. Men jenter er som regel flinke til å finne ut sånt, og gutter er utrolig dårlig til å juge, eksen din ble jo fersket lenge før det kom fram. Endret 18. juni 2023 av Gouldfan 2 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 (endret) Gjest 12af8...dfa skrev (18 timer siden): Men tenker du at det er så rart? Er det ikke litt selvsagt at jeg ikke kan beundres på samme måte som en veldig attraktiv og bra kvinne vil bli beundret? Jeg klarer ikke bli kvitt den usikkerheten. Jeg vet at når som helst kan noen som er penere forføre mannen min, og da er det gjort. Du sier ikke nei takk til biff og fløtegratinerte poteter når du bare har McDonalds hjemme. Det vil alltid finnes noen som er penere enn meg og deg. Hvis du vil bli kvitt den usikkerheten som ligger i at partneren din kan tenkes å bytte deg ut med noen som er penere enn deg så er den enkle løsningen å finne verdens mest uattraktive partner. En som ingen andre vil ha. Da kan du være relativt trygg på at han blir ved din side. De fleste av oss ønsker ikke en uattraktiv partner. Vi ønsker en som er ok både på utsiden og innsiden. Da er det en risiko forbundet ved å være i et forhold - det kan jo tenkes at partneren vår får et «bedre tilbud». På den andre siden så blir de fleste fornuftige mennesker glad i partneren og investering i hverandre er noe man helst ikke vil kaste på båten - få vil vel egentlig bytte samboer hver 6. måned? Å snakke med hverandre, investere i forholdet og samtidig beholde selvrespekten er kanskje den beste måten å være i et forhold. -k Endret 18. juni 2023 av knutinh Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Nei utseende og preferanser er veldig varierende. Jeg kjente en tynn veltrent fyr som bare datet store damer. Jeg kjenner en overvektig skallet gutt som mener han fortjener en tynn ung dame på 18-20 , og takker nei til en vakker dame som kun er to år eldre enn ham og er forelsket i ham. Jeg er lykkelig gift, men jeg husker broren min var fan av Pamela Anderson, jeg synes ikke sånne damer er attraktive I det hele tatt. Jeg vet jeg har en greie for damer med mørkere hårfarge, aner ikke hvorfor? Er vel genetisk eller noe? Også er det mange som har komplekser, jeg har det selv fordi jeg har kløft, hakk i haka, det bryr meg faktisk, men de damene jeg har kjent og kona mi sier de elsker det. Jeg kan ikke forstå det. Er vel genetisk preferanse det også? Man er nok mest opphengt i slike ting selv og det er sikkert noen som ikke liker slike detaljer i utseendet også. De trenger man vel ikke bry seg om, er nok at en bryr seg nok selv. 1 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Så mange stygge meldinger ufortjent til trådstarter. Trådstarter har komplekser. Mange damer har det. Trådstarter har sikkert noe hun har komplekser for, som mange av oss andre og har blitt såret før. Folk liker å tro det de vil, folk liker å hate og sammenligne med egne skuffelser. 1 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Gouldfan skrev (20 minutter siden): Så mange stygge meldinger ufortjent til trådstarter. Om du sikter til meg ? Ufortjent ? Nei, en må tåle reaksjoner når enn generaliserer å viser så stygge fordommer. Jeg synes ikke sånt skal stå uimotsagt, bare fordi det er en kvinne som har hatt en dårlig opplevelse, noen av de tingene TS har skrevet er stygt, og ikke på noe punkt har hun trukket dem tilbake eller prøvd å se saken fra et annet perspektiv enn sitt eget, det insisteres fremdeles at en mann i bunn og grunn ikke greier å kontrollere seg, å at de er kronisk kjipe så fort de får muligheten. Gouldfan skrev (21 minutter siden): Trådstarter har komplekser. Mange damer har det. Mange har komplekser mange kvinner, mange menn, det er ingen unnskyldning for den type oppførsel. Gouldfan skrev (25 minutter siden): Folk liker å tro det de vil Jeg trenger ikke tro noe som helst, det står skrevet av TS, svart på hvitt. 3 1 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Vet ikke om det siktes til meg heller. Mange som sliter på datingfronten elsker å skylde på ting de ikke har råderett over og ting som ikke er mulig å forandre, som f.eks genetikk. Helt sikkert lettest å ta null ansvar. Er enig med @skaftetryne32 Trådstarter har en del fordommer, og det er et problem hun må ta tak i. Ikke er det attraktivt heller. 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 (endret) Løsninga er like simpel som den er vanskelig. Det meste man tenker om det som er nå er basert på hva man har hørt gjentatte ganger eller tidligere opplevelser og erfaringer. Nå er det "dyrtid" og den som har hatt det tøft (økonomisk) før, kan lett tenke "Nå er det på den igjen, jeg trodde jeg skulle få en pause, men nei. Det vil aldri gå noe bedre for meg." Løsninga er at man må leve nå, ikke mentalt i fortid eller fremtid. Det er destruktivt å dra fortid inn i det som er nå eller tolke det som er nå basert på fortid. Man kan lære seg å verdsette det som er det man har og ta mulighetene som er nå. Det er svært vanskelig å få til noe i dag hvis man tar dritt fra skitbøtta i fortida og smører inn alt som er nå med den. Jeg skal på et arrangement om noen uker. Da har jeg to muligheter for mindset. "Arrangementene for 30 år var 10 ganger bedre og det drittet som er nå er nesten ikke verdt å dra på." eller "Dette har jeg gledet meg til lenge, jeg skal møte nye folk, likesinnede og benytte denne muligheten til det maksimale." At det var bedre før hindrer en ikke i å ha det fantastisk nå og hvis man tenker og handler etter tanken om at det var bedre før og det kan ikke bli like bra eller bedre nå, blir dette en selvoppfyllende profeti. Jeg tror at jeg praktiserte det med å leve nå ved tilfeldighet og uten å tenke over det. For noen tiår siden da jeg startet mine første virksomheter så ble jeg så travel med kundeoppdrag og organisering at jeg ikke hadde noe tid til å tenke på gammel møkk fra barndomen og skolegang. Jeg fokuserte på det som var akkurat da, for det var oppgaver som måtte løses fra morgen til kveld. Mater man hjernen med møkk, kommer det møkk ut. Enten kan man tenke dårlige tanker selv, eller man kan ringe en bekjent som kan fortelle om hvor dritt alt er eller man kan skru på ekkokammeret på NRK som kan fortelle om den ene vanskeligheten etter den andre. Livet er muligheter og vanskeligheter. Hvis man kun ser vanskeligheten og dømmer seg til et dårlig resultat, da blir det slik. Forsida til Dagbladet i går var rett og slett gifttig. Her tar de frem gammel dritt og sørger for at folk får satt i gang ei tankerekke som kverner og går. Mennesker flest har nok med å konsentrere seg om det konstruktive de skal gjøre selv. La de som har med krigen å gjøre ta seg av krigen. Verden er liten i dag. Man kan få inn hendelser fra hele verden og man kan sette eget liv på pause og sitte og se på elendighet fra morgen til kveld. Dette er en distraksjon som får folk helt ute av kurs eller som et tog som sporer av. Poenget er at man må slutte å oppsøke egen og andres elendighet og jobbe med de mulighetene som er akkurat nå. Hvis man absolutt skal se nyheter og bli fylt med negativitet så gjør det ved dagens slutt når alt som skal gjøres er gjort. Skal du absolutt ringe bekjente som ikke har noe trivelig å si, så gjør det sjelden og når du ikke er påvirkelig av deres budskap. Når tankene om gammel elendighet trenger seg på, ta tak i noen håndfast som er her og nå. Man ser ikke hva som er rundt neste sving eller når man går i livets stige/trapp og kommer opp en etasje. Hvis man tenker godt om det som er og beveger seg fremover/oppover så blir det stort sett bedre enn hvis man stanser bilen og setter seg til å stirre i bakspeilet (man kommer ikke gjennom svingen på den måten) eller hvis man setter seg midt mellom to etasjer og blar i minnenes album om gammel faenskap (kommer ikke til neste etasje hvor det er nye folk og nye muligheter med både det ene og andre, men blir stående alene i en trappeoppgang av elendighet.). De elendige man gjorde i går er ikke oppskrifta for det vidunderlige man skal gjøre/oppleve i dag. De vellykkede er de som er for opptatt med å være konstruktiv og takknemmelig til å høre om dyrtid og vanskeligheter som ikke vil ta slutt. Her er en del bra om at man har muligheter og er mer enn en kropp. https://foredrag.se/foredrag-600/lasse-gustavsson-/dina-tankar,-dina-mojligheter-del-3/ Det finnes en god del materiale fra Lasse Gustavson om å se muligheter når alt ser ut til å ha blitt borte. Endret 18. juni 2023 av BadCat Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 skaftetryne32 skrev (3 timer siden): Om du sikter til meg ? Ufortjent ? Nei, en må tåle reaksjoner når enn generaliserer å viser så stygge fordommer. Jeg synes ikke sånt skal stå uimotsagt, bare fordi det er en kvinne som har hatt en dårlig opplevelse, noen av de tingene TS har skrevet er stygt, og ikke på noe punkt har hun trukket dem tilbake eller prøvd å se saken fra et annet perspektiv enn sitt eget, det insisteres fremdeles at en mann i bunn og grunn ikke greier å kontrollere seg, å at de er kronisk kjipe så fort de får muligheten. Mange har komplekser mange kvinner, mange menn, det er ingen unnskyldning for den type oppførsel. Jeg trenger ikke tro noe som helst, det står skrevet av TS, svart på hvitt. Jeg tenkte ikke spesielt på deg nei, det var mer en generell beskrivelse fra meg etter å ha lest igjennom en del sider. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 (endret) RRhoads skrev (2 timer siden): Vet ikke om det siktes til meg heller. Mange som sliter på datingfronten elsker å skylde på ting de ikke har råderett over og ting som ikke er mulig å forandre, som f.eks genetikk. Helt sikkert lettest å ta null ansvar. Er enig med @skaftetryne32 Trådstarter har en del fordommer, og det er et problem hun må ta tak i. Ikke er det attraktivt heller. Jeg tar jo også tak i noen av fordommene, men jeg gjør det på en saklig og forståelsesfull måte... Hun har blitt sviktet på tilliten og er nok litt preget av dette og av wannabe kjendiser som Tate på nett som hyler rundt seg om hvor fæle damene er, selvom han vil ha de allikevel. Det er ikke nødvendig å være drittsekk bare fordi du er "anonym" bak et Nick på nett. Jeg elsker at det er rimelig fritt for ytring på diskusjon.no, men jeg synes ikke alle er like flinke til å oppføre seg. Bruker folk samme sjargong privat ovenfor venniner eller tilfeldige kjente på privaten i det offentlige? Sosialt suicide isåfall. Endret 18. juni 2023 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Gouldfan skrev (4 minutter siden): Bruker folk samme sjargong privat ovenfor venniner eller tilfeldige kjente på privaten i det offentlige? Sosialt suicide isåfall. Jeg aner ikke hva slags sjargong hun bruker ellers. Men hvis hun bruker samme sjargong som her, så forklarer det jo litt av problemet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg