BOBAH1 Skrevet 7. mai 2023 Del Skrevet 7. mai 2023 Hallo. Jeg er fra Tasjkent. Jeg vil lære norsk. Det er et spørsmål: Jeg vet at det finnes to varianter av norsk. Nynorsk og bokmål. Hva brukes i dette forumet? Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 7. mai 2023 Del Skrevet 7. mai 2023 Begge deler, mens mest bokmål siden det er formen som majoriteten av befolkningen skriver på. Så har man noen som skriver på dialekter da, men det er ikke så veldig mange og det er heller ikke noen anerkjent målform. 3 Lenke til kommentar
BOBAH1 Skrevet 8. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2023 21 hours ago, Morromann said: mens mest bokmål De. kanskje en person skriver på nunorsk og en annen svarer ham på bokmål? Kan dette være? Og hvordan kan du raskt skille nynoshk fra bokmål på forumet? Er det noen spesialtegn? 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. mai 2023 Del Skrevet 8. mai 2023 BOBAH1 skrev (26 minutter siden): De. kanskje en person skriver på nunorsk og en annen svarer ham på bokmål? Kan dette være? Og hvordan kan du raskt skille nynoshk fra bokmål på forumet? Er det noen spesialtegn? Ja, ikke uvanlig at en skriver på ny-norsk og en annen skriver tilbake på bokmål. Bokmål og ny-norsk er begge bare to måter å skrive samme språket. Ja, er noen forskjeller. De mest markante er nok Jeg=eg Ikke=ikkje Hvorfor = kvifor osv. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå