Tåkelys Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har planer om å bytte ut mine gamle IDE disker med en S-ATA disk. Er det noen som kan forklare hvordan man gjør det, og hvor jeg skal sette kabelen? Prøvde å lese i manualen, men ble ikke så klok av det. Tenkte etterhvert å kjøpe en til S-ATA disk, slik at jeg får to. Men har ingen planer om noe raid opplegg. Hovedkortet er: ASUS P4C800-E Deluxe. Er det uansett hvor jeg setter disken i de 4 forskjellige portene? Er også usikker på hvilke drivere som eventuelt skal brukes til. Mvh Cola-boks Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Logisk sett ville eg satt SATA disk nr 1 på "SATA1" og Sata disk nr2 på SATA2. Siden det står SATA_RAid1\2 så er det sikkert berre for Raid. Plugg den eine disken i SATA1 og den andre i SATA2 og husk å sett SATA disk jumperen som "Enabled" dersom du har ein. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Asus handbok Side 4-10 og utover........... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Takker for svar. Har nå montert den. Var ingen problemer overhode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå