sedsberg Skrevet 4. mai 2023 Del Skrevet 4. mai 2023 Har en IBM M5015 med 4 stk. 4TB WD RED-harddisker tilkoblet. Veldig ofte går link-hastigheten til én av diskene (tilfeldig hvilken) ned fra 6Gbps til 3Gbps. Hva kan forårsake dette? Kabelen jeg bruker er en standard billig SAS-4xSATA som man får hos bl.a. Komplett og diverse nettbutikker. Spoiler Fra MegaRAID Storage Manager: Spoiler Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mai 2023 Del Skrevet 4. mai 2023 Min første tanke er kabelen, den er ofte problemet når det er snakk om slike ting. Jeg ville ha testet med en ny kabel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2023 Du vet ikke om noen relativt rimelige som skal være gode? De jeg finner er som regel enten eller. Mistenkelig billige, mistenkelig like eBay-kablene eller grisedyre (nesten 2000kr). Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mai 2023 Del Skrevet 4. mai 2023 Nei, dessverre, har ingen gode tips. Vet ikke om problemet ditt skyldes inkompatibilitet med raid kortet eller om kabelen er defekt. Sistnevnte kunne du ha testet med å kjøpe en til og teste og eventuelt brukt angrerett hvis problemet fremdeles er gjeldende. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juni 2023 Del Skrevet 14. juni 2023 Er ikke sikkert det er kabelen, kan godt være buggy firmware. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2023 Har kjøpt ny kabel av (forhåpentligvis) kurant merke. Har ikke hatt noen problemer etter det. Spoiler Men jeg har ikke byttet kabelen enda da. 😛 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå