iknutis Skrevet 2. mai 2023 Del Skrevet 2. mai 2023 snqmann95 skrev (6 timer siden): Bytter man dyser må man kode, samme med LMM. Er veldig variabelt hva som må kodes inn og ikke av deler, varierer fra modell til modell. Konkrete eksempler: ABS-pumpe på Jeep Patriot feks må kodes inn, men ikke i en VW Touran. Dysene på 2006 Toyota Land Cruiser med 3.0 og 166hk må kodes inn, men på en Land Rover Discovery 3 2.7 TDV6 må de ikke kodes inn. LMM er i de fleste tilfeller bare en tråd eller en film som det går strøm gjennom, og så kjøler luften den ned når motoren går og slik skjønner den hvor mye luft motoren trekker. Dette er en del som på ingen motorer jeg har byttet den på, må kodes inn. Men sett bort i fra dette er jeg absolutt enig i poenget ditt. Folk er jo forskjellig, det finnes flinke folk i alle aldersgrupper og alder er ingen forutsetning for verken det ene eller det andre. Men jeg er også enig med kremt i at det hos mange verksteder i dag handler om å bytte deler på mistanke. Ofte kan det være hensiktsmessig da timeprisen på mekaniker overgår deleprisen. Jeg er glad jeg kan skru på mine egne biler, å sette biler på verksted med dagens priser har jeg rett og slett ikke råd til. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mai 2023 Del Skrevet 2. mai 2023 7 minutes ago, iknutis said: Men jeg er også enig med kremt i at det hos mange verksteder i dag handler om å bytte deler på mistanke. Spoiler 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå