xrays Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 Er det normalt å ha en sprekk i betongen på 1 cm? Da tenker jeg på sokkel mot bakkeplan. Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 jeg er ikke noe betongmennseske, men ett bilde vil kanskje bidra til at noen kan gi ett svar? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 xrays skrev (3 timer siden): Er det normalt å ha en sprekk i betongen på 1 cm? Da tenker jeg på sokkel mot bakkeplan. Tenker du 1 cm bred og x cm lang? Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 Det er vel som regel armeringsjern støpt inn i betongen, så da spiller det liten rolle om det er en liten sprekk her og der. 1 cm hørtes litt mye ut hvis det er i bredden det er snakk om. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 3 hours ago, xrays said: Er det normalt å ha en sprekk i betongen på 1 cm? Da tenker jeg på sokkel mot bakkeplan. Vil ikke kalle det normalt men det er heller ikke et problem. Sikkert lurt å tette sprekken uansett så det ikke kommer mer vann inn der og sprekker opp mer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 Det er ikke uvanlig at nyere bygg setter seg litt de første åra. Om det er et eldre bygg og/eller det oppstår flere større sprekker så kan det være grunn til bekymring. Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 30. april 2023 Rapporter Del Skrevet 30. april 2023 2 minutes ago, scuderia said: Vil ikke kalle det normalt men det er heller ikke et problem. Sikkert lurt å tette sprekken uansett så det ikke kommer mer vann inn der og sprekker opp mer. enig der, kommer vann inn og "vandrer" langs armeringen slik at den ruster og ekspanderer, slik at betongen sprekker i flere retninger så har man etter hvert en aldri så liten hodepine. Lenke til kommentar
xrays Skrevet 2. mai 2023 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2023 Gjest Baardsen skrev (På 30.4.2023 den 19.20): Det er vel som regel armeringsjern støpt inn i betongen, så da spiller det liten rolle om det er en liten sprekk her og der. 1 cm hørtes litt mye ut hvis det er i bredden det er snakk om. Det ble fortalt meg at det hadde vært en sprekk under en vegg , veggen ble fjernet og utover dette vet jeg ikke mer og det er i 1 etg 4 etg lavblokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå