Gå til innhold

Et nytt politisk parti - folkestyret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sa: Og en ting til: er tanken på at korrupsjon, tilbakeholding av informasjon, forvrenging av statistikk, maktmisbruk og konspirasjoner foregår i maktens korroderer og næringslivet helt utenkelig for dere?

Du sa: Hvor er bevisene for korrupsjon, eller er dette mer en eskalering i ordbruk fordi ingen biter på?

Definisjonen av korrupsjon:

Korrupsjonsbegrepet i strafferetten omfatter det å bestikke eller ta imot bestikkelser i form av penger, gaver eller tjenester. Det er ikke et entydig begrep, og omfatter i sin vide forstand også det å påvirke andre til å utføre arbeidet sitt på en bestemt måte, såkalt påvirkningshandel.

Jeg har gitt deg 1000 eksempler på dette. Det er DU som heletiden forandrer grunnlaget for diskusjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg etterspør beviser på anklagene dine, og du svarer med definisjoner og tilfeldige nyhetsartikler, som om det på magiskt vis skulle gi en kobling.

Det er fortsatt ingen som er uenig i definisjonen av korrupsjon.

Men la meg spørre igjen, dersom Bill og Hillary tjener 180 millioner, hva beviser det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Korrupsjon forutsetter både ytelse og motytelse. Det er et krav at minst en av delene er noe yteren kan gjøre i kraft av sin stilling/verv.

1. "Her er 1 MNOK til deg. Du er jo så god og grei i Næringslivsrådet, så da håper jeg søknaden min om etablering og drift av kvikksølvgruven går gjennom på et blunk! Men hysj hysj..." - er korrupsjon.
  2. "Her er 1 MNOK til deg. Jeg deler dine politiske visjoner, og ønsker å gi deg backing for at du fortsetter det gode arbeidet du er i gang med!" - er støtte, ikke korrupsjon.
  3. "Her er 1 MNOK til deg. Bare fordi du fortjener det og har bursdag i dag!" - er en gave, ikke korrupsjon. 

At noen gir en annen person penger er ikke automatisk korrupsjon, heller ikke om en/begge er politikere.

Burde vel hatt noen jurister her - har sett at @krikkert har gode avklaringer i jus-tråder?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at traadstyrer, fokuserer paa Arbeiderpartiet og at det gaar i korrupsjon her.

Aa sette opp maalestasjoner paa Hurum, som viser feil, for aa faa gjennom Gardermoen som hovedflyplass, det er korrupsjon det.

Og han sivilingenioeren som holdt paa aa avsloere dem, paa dette, ble funnet doed i Koebenhavn????

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (13 minutter siden):

Så bra, da kan vi sette en strek over anklagelsene over de 180 millionene Bill og Hillary har mottatt for sine taler

$153 million in Bill and Hillary Clinton speaking fees, documented

In total, the two gave 729 speeches from February 2001 until May, receiving an average payday of $210,795 for each address. The two also reported at least $7.7 million for at least 39 speeches to big banks, including Goldman Sachs and UBS, with Hillary Clinton, the Democratic 2016 front-runner, collecting at least $1.8 million for at least eight speeches to big banks.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Lite kreativt navn said:

In total, the two gave 729 speeches from February 2001 until May, receiving an average payday of $210,795 for each address. The two also reported at least $7.7 million for at least 39 speeches to big banks, including Goldman Sachs and UBS, with Hillary Clinton, the Democratic 2016 front-runner, collecting at least $1.8 million for at least eight speeches to big banks.

Eneste problemet jeg ser er fraværet av beviser for korrupsjon. Hva tror du Økokrim kommer til å si dersom du ringer de og sier at Bill og Hillary Clinton tjente 153 millioner dollar? Tror du de tar deg seriøst? Eller er Økokrim plutselig korrupte nå også?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Feynman skrev (På 29.4.2023 den 20.43):

Ser at nummer en på Oslo-listen er redaktør i Steigan.no og nummer 3 er bidragsyter til samme nettsted. Så de får neppe min stemme til tross for alle fagre ord om frihet osv.

Såvidt jeg vet er nevnte person eneste (eller var det et par såkalte maoister til i det følget fra Norge den gangen kanskje?, tror faktisk  det) nordmann som i sin tid dro i ens ærend for å hilse på og ha samtaler med gromgutten  Pol Pot.  Sier vel sitt...  (Massedrapsmannen Pot måtte vel være i et ekstra godt lune i det møtet da, for bortsett fra han selv, så gikk hans ekstreme politikk den gang i Kambodsja bl.a. ut på at alle som bar briller, de skulle avrettes tvert...  (De så for vestlige og "intellektuelle ut" visstnok)  Ovennevnte kom seg tydeligvis trygt hjem etter "studiene" av situasjonen der i kommunistdiktaturet, som fikk mye skryt..., og i tillegg til å få beholde livet  fikk han visst sågar med seg brillene også...  Ikke verst gitt.  Så dette partiet blir nok saker...  Løp og stem.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (23 timer siden):

Ok, referer helt konkret til hennes «faktiske meninger og uttalelser» og hvilke «fakta og vitenskap» hun ser bort i fra. HELT konkret.

Hun livnærer seg på kvakksalveri.

Hun støtter Russland i krigen mot Ukraina.

Hun er motstander av vaksiner.

Osv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (22 timer siden):

Ok, her er kanskje din hverdag?

• Forbudt å dra til nabokommunen.
  • Forbudt å dra på hytta.
  • I praksis forbud mot å reise utenlands, selv ikke til Sverige. Etter hvert var det lov om man hadde passerseddel. Alle husker vel ståheien da et fly landet noen minutter etter karanteneregelen. Gode gud...
  • Maksimalt to gjester på besøk i ditt eget hjem på det verste (dette varierte litt opp og ned).
  • Krav om å sitte på to meters avstand og rope til hverandre.
  • Dersom din ektefelle testet positivt, men ikke du, og dere ikke kunne isoleres hver for seg i eget hjem, ble den ene tvangssendt på hotell.
  • Maksimalt 7 til 30, 50 personer i begravelser! Ikke nok med at man ikke fikk besøkt sine nærmeste på dødsleiet - mange fikk ikke en gang ta endelig farvel etterpå.
  • Registrering av alle som går på offentlige arrangementer, teater, restauranter, pub etc.
  • kjøpe en wiener-pølse for å gå i Grieg-hallen. Eller hvor som helst ellers for den saks skyld.
  • Forsøk på å stenge Vinmonopol. Idiotisk, og det innså de heldigvis kjapt.
  • Hjemmeskole av og på i månedsvis. Studenter fikk aldri møte sine klassekamerater i ny by. I praksis avlyst russefeiring i to år.
  • Hjemmekontor i uke etter uke, måned etter måned.
  • Politi som oppsøkte og bøtela alle mulige ansamlinger av folk som var et par for mye.
  • Folk som ble forbannet om noen gikk "motsatt retning" på stien i skogen.
  • Folk som ble forbannet på joggere som pustet for mye når de jogget forbi.

Men dette er jo helt normalt.

Til og med statsministeren sa i mars 2020 at det var de mest inngripende tiltakene siden 2. verdenskrig, men du påstår det ikke var inngripende tiltak?Greit nok at man velger å forsvare tiltakene fordi man ikke visste bedre da, men å late som de ikke eksisterte er bare forbannet sludder!

Ingenting av dette er "frihetsberøvelse". Det var nødvendige midlertidige virkemidler under en alvorlig pandemi.

Hva blir det neste, at ved krig i Norge så skal man ikke opprette militære vaktposter og lignende, og kunne ha portforbud når fienden angriper?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (21 timer siden):

Dette handler om taler mellom 2001-2016. Hva har det Covid-vaksiner å gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (4 timer siden):

Ingenting av dette er "frihetsberøvelse". Det var nødvendige midlertidige virkemidler under en alvorlig pandemi.

Hva blir det neste, at ved krig i Norge så skal man ikke opprette militære vaktposter og lignende, og kunne ha portforbud når fienden angriper?

En alvlorlig pandemi med lavere dødsfall en, tja, forskjølelse? En alvorlig pandemi med høyere median alder er høyere enn forventet leve alder, og 84-95% av avdøde hadde underliggende kroniske sykdommer? Og hvor flere døde i 2022 enn 2021 (nei, ikke av corona eller på grunn av vaksinen, men det viste at nedsteningen var farligere enn viruset)

og om @Markiiisine punkt (edit: ikke) er frihetsberøvelse og woke hysterityrani, hva er da frihetsberøvelse?

Endret av Lite kreativt navn
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (39 minutter siden):

En alvlorlig pandemi med lavere dødsfall en, tja, forskjølelse? En alvorlig pandemi med høyere median alder er høyere enn forventet leve alder, og 84-95% av avdøde hadde underliggende kroniske sykdommer? Og hvor flere døde i 2022 enn 2021 (nei, ikke av corona eller på grunn av vaksinen, men det viste at nedsteningen var farligere enn viruset)

Flere (halvveis) sammenligninger av epler og pærer? Du er en elendig statistiker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (4 timer siden):

Dette handler om taler mellom 2001-2016. Hva har det Covid-vaksiner å gjøre?

Dette har vi vært igjennom. Jeg sa, på generelt grunnlag, "er noen virkelig uenig i at korrupsjon "(og annet)" foregår i maktens korridorer?"

Han mr. german et eller annet sa: har du bevis på dette eller er det bare ville konspirasjoner elns.

Jeg viste til at norge (staten, altså, "folket") donerte utallige millioner til the Clinton foundation i 2016 (året hun stilte) og at denne sank betraktelig etter på.

Ifølge mr. german var dette veldighet.

Så sa han jeg måtte bevise korrupsjon blant mektige mennesker. Det hadde jeg jo forsåvidt gjort, men han var under forståelsen at man må være dømt for å ha a begått korrupsjon. Det stemmer selfølgelig ikke, men jeg viste han likevel dømte politkere bare for å bevise at det skjer. Så sa han plutselig at jeg måtte vise til noe som kunne være straffbart medtanke på vaksiner og korrupsjon. Da jeg gjorde det, hoppet han tilbake tilbake tilbake på at Clinton ikke var dømt av økomkrim (!), og sa "er rettsvesenet også korrupt når likson" elns. Jeg viste til statistikk om at 1 av 25% har bestikket offentlig tjenestemenn i Norge. Så hoppet han da tilbake igjen til Clinton.

• Liker 1
Lenke til kommentar
nightowl skrev (10 minutter siden):

Flere (halvveis) sammenligninger av epler og pærer? Du er en elendig statistiker.

Jeg har A i statistikk for økonomer og B i metode og statistikk  økomentri og har og hatt matematisk analyse. Er jeg ufeilbarlig eller et orakel? Nei. Men har jeg en bedre forståelse av metode enn gjennomsnitts nordmannen? Ja.

Endret av Lite kreativt navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...