Gå til innhold

Kongsberg Politivold

Melding lagt til av Uderzo,

Navn og annen identifiserende informasjon er fjernet. Det er ikke aktuelt med "doxxing" her.
Enn så lenge er ikke navn på de involverte, utover de fornærmede, offentliggjort.
Videre forsøk på å dele navn og annen informasjon som leder til identifisering, vil bli premiert med en advarsel.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sk0yern skrev (39 minutter siden):

Hva forteller det oss egentlig?
At drapstrusselen aldri skjedde?

Det er en mulighet, eller kanskje ikke slik han sa. Vi vet ikke hvorfor han ble avskjediget, men jeg vil tro det var en god grunn og ikke for moro skyld.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stusser litt på at han ikke ble dømt, men lurer samtidig på om det kan være for å unngå presedens hvis noe lignende skulle skje i fremtiden.

Forklaringen gitt på NRK var grei nok ift det med intuisjon og at man må handle raskt, men jeg vil alikevel påstå at det er en gråsone her.

Lenke til kommentar
6 hours ago, sk0yern said:

Du glemte å ta med at de som Simensen leier leilighet av, blir trakkasert av politiet i Kongsberg...bare fordi de leier ut til ham. Skikkelig oppegående politifolk der altså.

Ang. Markiii, så er det bare å gi opp. Han lever i sin egen verden, og er immun mot alt av informasjon. Jeg har satt ham i ignore-lista for lenge siden.

Og jeg har sett på X/Twitter at politifolk feiret seieren i høyesterett med alkohol - og med "the thin blue line", som betyr noe ala "dem mot oss", at det er politiet mot resten av verden. Hva slags holdning er det til å være politi? Jeg ser det er mer og mer som ikke er bra med norsk politi.

Politidirektoratet, eller hvem det nå var, gikk for en tid tilbake inn for å IKKE opprette et system for varslere i politiet. Og de som faktisk varsler, de mister jobben og blir uføre pga all driten etaten utsetter dem for.

Endret av Ratleto
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I en tid der menneskeheten lar sine verste impulser ta over og regelrett heier på de mest avskyelige skurkene planeten har vært utsatt for på en god stund, må jeg innrømme at jeg får litt håp tilbake da jeg ser mange her inne fordømme både politivolden og frikjenningen. Ser også at mange her taler imot å bruke Simensen's bakgrunnshistorie som et påskudd for å gi politietaten friere tøyler. Og det liker jeg.

Men likevel; utfallet av dette er ikke bra. For min del har jeg sluttet å se på politiet som rockestjerner og tøffe actionhelter, og mer som potensielle skrekkfilm-skurker. Mindre John MacClane og mer Freddy Krueger, altså. Ikke at politifolk ikke kan være gode mennesker. Men det må et betydelig rammeverk til. Med pluralisme, balansert maktfordeling, og et tydelig ansvarsforpliktelse for tjenestefolk og betjenter som må innføres i lovverket.

Men vet ikke hvor lett det kommer til å bli når det er immigrant derangement syndrome som driver enhver valgkamp nå...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Veldig godt fornøgd med at kriminelle og voldelige idioter, som ikkje vil etterkomme politiets anmodning, mista fribilletten til å utøve vold mot politiet. Vil heller ha eit politi som er verna mot slike kriminelle som Simonsen enn alternativet. Så går vanlige folk, som innehar sunn fornuft og oppfører seg i samfunnet, ein tryggar kvardag i møte. 

Lenke til kommentar
Maabren skrev (11 minutter siden):

Veldig godt fornøgd med at kriminelle og voldelige idioter, som ikkje vil etterkomme politiets anmodning, mista fribilletten til å utøve vold mot politiet. Vil heller ha eit politi som er verna mot slike kriminelle som Simonsen enn alternativet. Så går vanlige folk, som innehar sunn fornuft og oppfører seg i samfunnet, ein tryggar kvardag i møte. 

Det blir en mye ryddigere diskusjon om du ser overvåkningsfilmen før du skriver. 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Poelse said:

Det blir en mye ryddigere diskusjon om du ser overvåkningsfilmen før du skriver. 

Har sett den. Simonsen etterkommer ikkje politiet på noko vis og er typisk konfronterande i sin oppførsel. Simonsens rulleblad antyder at han er ein fare for samfunnet og seg sjølv. Burde vore innesperra. Men i Norge er di kriminelle offer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...