Gå til innhold

Kongsberg Politivold

Melding lagt til av Uderzo,

Navn og annen identifiserende informasjon er fjernet. Det er ikke aktuelt med "doxxing" her.
Enn så lenge er ikke navn på de involverte, utover de fornærmede, offentliggjort.
Videre forsøk på å dele navn og annen informasjon som leder til identifisering, vil bli premiert med en advarsel.

Anbefalte innlegg

Maabren skrev (7 minutter siden):

I forhold til det eg svarer på, så må ikkje politiet forklare deg at di pågriper deg viss du eskalerer ein situasjon. Da pågriper di deg og forklarer det etterpå.

I forhold til hendelsen var Simensen aggressiv og konfliktsøkande samt antatt rusa. Det var utgangspunktet for politimannen idet kontaktposisjon(ta tak i underarmen) var nytta for å roe ned situasjonen. Simensen trakk seg unna med stor kraft noko som førte til nedleggelse med kontroll og pågripelse.

Han skulle ikke pågripe han. Dette har politimannen selv sagt. Resten viser videoen veldig godt. 

Du må se videoen noen ganger til. Det er ingenting som skjer med stor kraft før politimannen går til angrep med dødelig makt. 

Endret av minim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 minutes ago, minim said:

De er opplært til å eskalere ihht maktpyramiden noe vi ikke så et snev av her. Voldsmannen vi her har på video gikk rett til topps i pyramiden. Det er vel heller du som har sett mye film om du ikke tror at ekstremt kraftige slag mot hodet med knyttet neve og våpen er dødelig. 

Nope, politimannen hadde kanskje eit håp om å roe ned Simensen idet kontaktposisjon vart nytta, men pga Simensens eskalering vart nedleggelse og kontroll nytta der stor motstand fra Simensen førte til eskalering ihht maktpyramiden. Maktpyramiden er dog ikkje noko man følger slavisk men heller ei rettesnor når ting går rolig for seg, Her eskalerte alt fort og dermed vart makt brukt ut fra situasjonen. Politimannen gjekk heller ikkje rett til topps i maktpyramiden. Stort sett gjekk politimannen trinnvis oppover og faktisk ikkje til topps da det er å nytte skytevåpen. Korleis kjem du fram til at slaga var ekstremt kraftige eller forsåvidt dødelige? Er det kunnskap du sitter inne med eller noko du synser om?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nope, politimannen hadde kanskje eit håp om å roe ned Simensen idet kontaktposisjon vart nytta, men pga Simensens eskalering vart nedleggelse og kontroll nytta der stor motstand fra Simensen førte til eskalering ihht maktpyramiden. Maktpyramiden er dog ikkje noko man følger slavisk men heller ei rettesnor når ting går rolig for seg, Her eskalerte alt fort og dermed vart makt brukt ut fra situasjonen. Politimannen gjekk heller ikkje rett til topps i maktpyramiden. Stort sett gjekk politimannen trinnvis oppover og faktisk ikkje til topps da det er å nytte skytevåpen. Korleis kjem du fram til at slaga var ekstremt kraftige eller forsåvidt dødelige? Er det kunnskap du sitter inne med eller noko du synser om?

Dødelige slag med knyttet neve og slagvåpen er så nære til topps som man kan komme. Eskaleringen her står politimannen for ene og alene. 

Det ser vel alle. Politimannen som selv slo har i vitneforklaringen også sagt at han slo med full kraft med batong. Jeg siterte han også på at han var fullt klar over hvor farlige disse slagene var. Dette er altså voldsmannens egne ord og ikke mine. Jeg er helt enig med han riktignok, men min vurdering veier ikke like tungt. 

"– Jeg slår alltid med full kraft. Dette er første gang jeg bruker batong. Jeg slår med full kraft for å få effekt med en gang" 

Endret av minim
  • Liker 4
Lenke til kommentar
minim skrev (27 minutter siden):

Dødelige slag med knyttet neve og slagvåpen er så nære til topps som man kan komme. Eskaleringen her står politimannen for ene og alene. 

Det ser vel alle. Politimannen som selv slo har i vitneforklaringen også sagt at han slo med full kraft med batong. Jeg siterte han også på at han var fullt klar over hvor farlige disse slagene var. Dette er altså voldsmannens egne ord og ikke mine. Jeg er helt enig med han riktignok, men min vurdering veier ikke like tungt. 

"– Jeg slår alltid med full kraft. Dette er første gang jeg bruker batong. Jeg slår med full kraft for å få effekt med en gang" 

Simensen ble tidligere på kvelden kastet ut fra et utested hvor dørvakten etter sigende ble drapstruet, hvoretter han med venner gikk over til en bensinstasjon og lagde mer bråk som førte til at politiet ble tilkalt.

Nå ønsker Simensen oppreisning fordi han har oppført seg som en drittsekk? Ikke først gangen det skjer, men heldigvis har han nå fått en endelig dom mot seg for oppførselen sin av Høyesterett som antagelig har mer kunnskap om hva som faktisk skjedde enn det vi besitter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

00:47: Simensen står med henda i lomma

image.png.1efbe87705c7c41ab07e03ef17070dc8.png

00:48 Simensen går rolig bakover, fortsatt med henda i lomma:

image.png.86dd9027937a262a0762b594a3181d4f.png

00:50 Voldsmannen i uniform tar judogrep og kaster Simensen i bakken. Simensen har fortsatt henda i lomma

image.png.23bd767101141d897f128969149bfac6.png

00:51: Simensen er i bakken

image.png.8ca2280764dd7f99e516b8cffd84e992.png

00:57: Simensen blir holdt nede av to stykker:

image.png.9060d99ae735e574790e0eb89f8aeec4.png

00:57 Fire-fem kjappe slag mot hodet til Simensen

image.png.074516b9a569a880add977b04da6ca0c.png

01:04: Tre mann holder Simensen nede

image.png.d7d6699876c79a10e25bd002b5109a0b.png

01:06: Ytterligere tre slag mot hodet til Simensen

image.png.ce58605bab437c113383829439aee839.png

01:26: Simensen blir fortsatt holdt nede, Voldsmannen i uniform kaster seg inn:

image.png.fd9489bccfc4699c02a4dfc96dd34bdb.png

02:00 Simensen fortsatt holdt nede mens voldsmannen i uniform denger løs enda 5-6 slag:

image.png.895d18dec980e2af1fd795ebe30aaa69.png

02:02: Voldsmannen i uniform trekker batong:

image.png.d8202914810fa903388bf2926175f279.png

02:04 Det første av mange to-hånds batongslag treffer

image.png.0395f3519a688ac932f8d7691297abd5.png

Den eskaleringa her var det ene og alene voldsmannen i uniform som forårsaka.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (31 minutter siden):

Nå ønsker Simensen oppreisning fordi han har oppført seg som en drittsekk? Ikke først gangen det skjer, men heldigvis har han nå fått en endelig dom mot seg for oppførselen sin av Høyesterett som antagelig har mer kunnskap om hva som faktisk skjedde enn det vi besitter.

Nå roter du fælt. Han ønsket voldsmannen i uniform dømt. Simensen har ikke vært siktet i saken høysterett behandlet. 2 av høysterett dommerne mente politimannen skulle dømmes. Han ble også dømt i forrige rettsinstans. Det er egentlig en skandale at han ikke ble dømt i høysterett også, men de passer på sine egne så det var heller ikke forventet at dette fikk et korrekt utfall. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (39 minutter siden):

00:47: Simensen står med henda i lomma

image.png.1efbe87705c7c41ab07e03ef17070dc8.png

00:48 Simensen går rolig bakover, fortsatt med henda i lomma:

image.png.86dd9027937a262a0762b594a3181d4f.png

00:50 Voldsmannen i uniform tar judogrep og kaster Simensen i bakken. Simensen har fortsatt henda i lomma

image.png.23bd767101141d897f128969149bfac6.png

00:51: Simensen er i bakken

image.png.8ca2280764dd7f99e516b8cffd84e992.png

00:57: Simensen blir holdt nede av to stykker:

image.png.9060d99ae735e574790e0eb89f8aeec4.png

00:57 Fire-fem kjappe slag mot hodet til Simensen

image.png.074516b9a569a880add977b04da6ca0c.png

01:04: Tre mann holder Simensen nede

image.png.d7d6699876c79a10e25bd002b5109a0b.png

01:06: Ytterligere tre slag mot hodet til Simensen

image.png.ce58605bab437c113383829439aee839.png

01:26: Simensen blir fortsatt holdt nede, Voldsmannen i uniform kaster seg inn:

image.png.fd9489bccfc4699c02a4dfc96dd34bdb.png

02:00 Simensen fortsatt holdt nede mens voldsmannen i uniform denger løs enda 5-6 slag:

image.png.895d18dec980e2af1fd795ebe30aaa69.png

02:02: Voldsmannen i uniform trekker batong:

image.png.d8202914810fa903388bf2926175f279.png

02:04 Det første av mange to-hånds batongslag treffer

image.png.0395f3519a688ac932f8d7691297abd5.png

Den eskaleringa her var det ene og alene voldsmannen i uniform som forårsaka.

La meg korrigere ihht @Maabren sin situasjonsforståelse. 

00:48 Simensen går rolig bakover MED VOLDSOM KRAFT, fortsatt med henda i lomma: 

:D

Endret av minim
korrigerte feilsitat
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
minim skrev (Akkurat nå):

Nå roter du fælt. Han ønsket voldsmannen i uniform dømt. Simensen har ikke vært siktet i saken høysterett behandlet. 2 av høysterett dommerne mente politimannen skulle dømmes. Han ble også dømt i forrige rettsinstans. Det er egentlig en skandale at han ikke ble dømt i høysterett også, men de passer på sine egne så det var heller ikke forventet at dette fikk et korrekt utfall. 

Nå fikk du meg til å tenke seriøst! Kan noen nominere Simensen til frdsprisen 2025? ❤️

Lenke til kommentar
trn100 skrev (5 minutter siden):

Nå fikk du meg til å tenke seriøst! Kan noen nominere Simensen til frdsprisen 2025? ❤️

Tror ikke jeg skjønner helt hvor du vil. Ønsker du et system der politiet straffer folk på direkten med grov vold i dødelig kraft besluttet på et par sekunder? Jeg ønsker at politiet eskalerer ihht maktpyramiden, arresterer og at vi kjører rettsak i rettsvesenet der straff tildeles etter loven. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Maabren skrev (1 time siden):

I forhold til det eg svarer på, så må ikkje politiet forklare deg at di pågriper deg viss du eskalerer ein situasjon. Da pågriper di deg og forklarer det etterpå.

I forhold til hendelsen var Simensen aggressiv og konfliktsøkande samt antatt rusa. Det var utgangspunktet for politimannen idet kontaktposisjon(ta tak i underarmen) var nytta for å roe ned situasjonen. Simensen trakk seg unna med stor kraft noko som førte til nedleggelse med kontroll og pågripelse.

Så du var kritisk lengre oppe til at jeg påstod at det er mye synsing fra deg. 

Ren løgn er vel ord som ville vært mer riktig av meg å bruke. Men når jeg ser hvor mange som prøver å forklare deg virkeligheten, mens du fortsetter å påstå at du ser noe kun du ser blir det mer og mer tydelig at du lever i en litt alternativ virkelighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (Akkurat nå):

Tror ikke jeg skjønner helt hvor du vil. Ønsker du et system der politiet straffer folk på direkten med grov vold i dødelig kraft besluttet på et par sekunder? Jeg ønsker at politiet eskalerer ihht maktpyramiden, arresterer og at vi kjører rettsak i rettsvesenet der straff tildeles etter loven. 

Jeg ønsker meg et samfunn uten pøbler først og fremst, uansett hvilke unnskyldninger de måtte ha. Jeg har mange ganger opplevd slike som Simensen og vet godt hvor ubehagelige den typen kan være. Og så skal de ha oppreisning og erstatning på toppen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker meg et samfunn uten pøbler først og fremst, uansett hvilke unnskyldninger de måtte ha. Jeg har mange ganger opplevd slike som Simensen og vet godt hvor ubehagelige den typen kan være. Og så skal de ha oppreisning og erstatning på toppen?

Jeg også, men hva har det med at politimannen ikke ble dømt å gjøre? Han var ikke klar over at Simensen var en pøbel og skal heller ikke dele ut straff. Jeg ønsker ikke at Simensen skal få noe oppreising, men at vi må få luket ut voldsforbrytere som dette fra Politiet og få klarhet i at det ikke er fritt frem å holde på slik. Jeg tar det som en selvfølge at Simensen anmeldes for å bære våpen og straffes for dette, men det har ikke noe med denne rettsaken mot politimannen å gjøre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
minim skrev (32 minutter siden):

Jeg også, men hva har det med at politimannen ikke ble dømt å gjøre? Han var ikke klar over at Simensen var en pøbel og skal heller ikke dele ut straff. Jeg ønsker ikke at Simensen skal få noe oppreising, men at vi må få luket ut voldsforbrytere som dette fra Politiet og få klarhet i at det ikke er fritt frem å holde på slik. Jeg tar det som en selvfølge at Simensen anmeldes for å bære våpen og straffes for dette, men det har ikke noe med denne rettsaken mot politimannen å gjøre. 

Politimannen ble utkalt til en hendelse på en bensinstasjon fordi en fyr som tidligere på kvelden drapstruet en dørvakt og lagde kvalm på en bensinstasjon! Jeg synes det er helt greit at poltimannen i første omgang håndterte problemet før han spør bråkmakeren om han har hatt en vanskelig oppvekst... I videomaterialet som er publisert er det ikke veldig vanskelig å se hvordan Simensen begynner å sparke vilt?

Joda, det finnes nok utskudd i politiet også, og det kan hende at det her var en liten overreaksjon, men på ingen måte så alvorlig at jeg støtter Simensen fremfor politimannen. Jeg tror vi skal huske på at selv politimenn er mennesker, og selv om jeg ikke er politimann hadde jeg hatt like lyst til å banke Simensen.

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (3 timer siden):

Har du sett for mange filmer? Politiet må ikkje forklare deg at du blir pågrepet i det di tar tak i deg. Det kjem ann på situasjonen. Eskaleringa står Simensen for, noko nokre av dere her inne ikkje ser ut til å fatte? Eller er det ein anna agenda som kjem til uttrykk?

Jeg har ikke skrevet at politiet må forklare noe som helst.

Du skriver at den fornærmede motsetter seg pågripelse.

Men på hvilket tidspunkt mener du fornærmede blir pågrepet, og hvordan motsetter han seg?

----

Hva mener du med "anna agenda som kjem til uttrykk?"

Jeg er bare uenig med fremstillingen din

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (24 minutter siden):

Politimannen ble utkalt til en hendelse på en bensinstasjon fordi en fyr som tidligere på kvelden drapstruet en dørvakt og lagde kvalm på en bensinstasjon! Jeg synes det er helt greit at poltimannen i første omgang håndterte problemet før han spør bråkmakeren om han har hatt en vanskelig oppvekst... I videomaterialet som er publisert er det ikke veldig vanskelig å se hvordan Simensen begynner å sparke vilt?

Joda, det finnes nok utskudd i politiet også, og det kan hende at det her var en liten overreaksjon, men på ingen måte så alvorlig at jeg støtter Simensen fremfor politimannen. Jeg tror vi skal huske på at selv politimenn er mennesker, og selv om jeg ikke er politimann hadde jeg hatt like lyst til å banke Simensen.

Så da er vi på straff uten rettsak? 

Se klippene med tidsstempel over om video går litt for fort til å fange opp hva som skjer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (3 minutter siden):

Så da er vi på straff uten rettsak? 

Se klippene med tidsstempel over om video går litt for fort til å fange opp hva som skjer. 

Klikket faktisk liker på den, men det betyr allikevel ikke at jeg er helt enig! 😉 Du skal ha for sakligheten!

Endret av trn100
Lenke til kommentar
8 minutes ago, trn100 said:

Jeg tror vi skal huske på at selv politimenn er mennesker, og selv om jeg ikke er politimann hadde jeg hatt like lyst til å banke Simensen.

Hvor menneskelig er det  å ville bli en ordrefølger og gjøre urett under påskudd om at det er hjemlet i utførelsen av jobben?

En stor del av befolkningen mener at denne politimannen har gått over streken og utøvd mer makt enn nødvendig. Det endrer seg ikke ikke av en avgjørelse i Høyesterett. Politi og rettsvesen har ikke uendelig tillit fra folket. 

Med tanke på den siste linja høres det ut som om du har litt å ta tak i på eget plan.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 minutt siden):

Hvor menneskelig er det  å ville bli en ordrefølger og gjøre urett under påskudd om at det er hjemlet i utførelsen av jobben?

En stor del av befolkningen mener at denne politimannen har gått over streken og utøvd mer makt enn nødvendig. Det endrer seg ikke ikke av en avgjørelse i Høyesterett. Politi og rettsvesen har ikke uendelig tillit fra folket. 

Med tanke på den siste linja høres det ut som om du har litt å ta tak i på eget plan.

Vel, jeg har i alle fall mer tillit til Høyesterett enn til Simensen for å si det sånn. Men så er jeg også overbevist om at vaksiner er bra og at jorden er rund som en kule, og jeg kan selvsagt ta feil...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...