Gå til innhold

Kongsberg Politivold

Melding lagt til av Uderzo,

Navn og annen identifiserende informasjon er fjernet. Det er ikke aktuelt med "doxxing" her.
Enn så lenge er ikke navn på de involverte, utover de fornærmede, offentliggjort.
Videre forsøk på å dele navn og annen informasjon som leder til identifisering, vil bli premiert med en advarsel.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (11 minutter siden):

Mye tullprat her! Kevin Simensen oppførte seg som en dritt og fikk som fortjent!

Om det så stemmer at denne personen er en drittsekk, hvorfor mener du det er nok til å rettferdiggjøre at politiet tar tak i han og begynner å banke han opp uten at har gjort noe fysisk mot politiet først?

Mener du virkelig at det skal være fritt frem for politiet å banke opp folk uten at de viser noen tegn til å gjøre noe fysisk mot politiet først?

Edit:

kan for øvrig nevne at jeg nesten alltid har vært positive til politiet i lignende saker tidligere. Bl.a når noen har blitt skutt av politiet har jeg aldri tvilt på at de hadde en god grunn. 

nå som denne saken tilfeldigvis har skjedd et sted med overvåkningskamera så vi kan se hva som faktisk skjer, i tillegg til å få vite at de har slettet videobevis fra privat mobiltelefon, skrevet falsk rapport og avgitt falsk forklaring, og kanskje alle får beholde jobben er denne tilliten nå ikke-eksisterende. 

Endret av Poelse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Poelse skrev (Akkurat nå):

Om det så stemmer at denne personen er en drittsekk, hvorfor mener du det er nok til å rettferdiggjøre at politiet tar tak i han og begynner å banke han opp uten at har gjort noe fysisk mot politiet først?

Mener du virkelig at det skal være fritt frem for politiet å banke opp folk uten at de viser noen tegn til å gjøre noe fysisk mot politiet først?

Hvor i videoen opplevde du at denne tullingen ikke viste tegn til vold?

Det vi ser er unge mennesker som har fullstendig null respekt for regler! Som sperrer av motorveier for å kappkjøre og ha det litt morsomt, og som furter hver gang de får en reaksjon.

Hva med å få seg en jobb og bidra litt i steden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (2 minutter siden):

Hvor i videoen opplevde du at denne tullingen ikke viste tegn til vold?

Det vi ser er unge mennesker som har fullstendig null respekt for regler! Som sperrer av motorveier for å kappkjøre og ha det litt morsomt, og som furter hver gang de får en reaksjon.

Hva med å få seg en jobb og bidra litt i steden?

Frem til en politimann flyr på han og begynner å banke han opp. 

send meg gjerne link hvis du har en film som viser noe annet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (7 minutter siden):

Send meg gjerne en link som forklarer hvordan sånne som Kevin bidrar til samfunnet?

Jeg regnet ikke at du ville klare å komme med et godt svar på oppfordringen min, men at det var dette nivået av lavmål hadde jeg ikke forventet. 

Edit: kanskje moderatorene bør sette et minimumskrav til brukerne her..?

Endret av Poelse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (18 minutter siden):

Litt fornuft også! Har sett den videoen noen ganger og jeg hadde gjort akkurat det samme som poltimannen i dette tilfellet!, banket drittsekken så mange ganger jeg orket...

Det er kanskje nettopp den type holdninger man ikke ønsker skal ligge under et voldsmonopol.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Det er kanskje nettopp den type holdninger man ikke ønsker skal ligge under et voldsmonopol.

Med et lite snev av respekt for myndigheter hadde dette aldri skjedd! Jeg tipper mamman til Kevin har vært hos rektor og gitt beskjed om at Kevin er verdens beste og snilleste sønn mange ganger! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Poelse skrev (4 minutter siden):

Jeg regnet ikke at du ville klare å komme med et godt svar på oppfordringen min, men at det var dette nivået av lavmål hadde jeg ikke forventet. 

Edit: kanskje moderatorene bør sette et minimumskrav til brukerne her..?

Det hadde blitt satt pris på! 🙂

Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Med et lite snev av respekt for myndigheter hadde dette aldri skjedd! Jeg tipper mamman til Kevin har vært hos rektor og gitt beskjed om at Kevin er verdens beste og snilleste sønn mange ganger! 😉

Mandatet til politiets maktmonopol ligger ikke i at de skal banke opp de som "fortjener det".

Er det adferd som skal korrigeres så bruker man rettsystemet til det.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Mandatet til politiets maktmonopol ligger ikke i at de skal banke opp de som "fortjener det".

Er det adferd som skal korrigeres så bruker man rettsystemet til det.

Og det er nettopp det som skjedde her, eller mener du Høyesterett også gjorde feil?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (5 minutter siden):

Nettopp det ja. At personer som ikke er skikket til å være politi får jobb kan skje, men når de så til de grader viser at de ikke passer i jobben burde det være en selvfølge at det er rett ut igjen. Bare det å stå etterpå å påstå at ikke noe kunne vært gjort annerledes burde vært oppsigelsesgrunn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Poelse skrev (Akkurat nå):

Nettopp det ja. At personer som ikke er skikket til å være politi får jobb kan skje, men når de så til de grader viser at de ikke passer i jobben burde det være en selvfølge at det er rett ut igjen. Bare det å stå etterpå å påstå at ikke noe kunne vært gjort annerledes burde vært oppsigelsesgrunn. 

Poltimannen er FRIKJENT! Kan det muligens betyr at det var Kennetgutten som gjorde noe galt, eller evner ikke engang Høyesterett å ta vare på disse små og se potensialet i dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...