Eriksen89 Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 Altibox fiber i dag, men prisene går opp samtidig som det er mindre FPS spilling på meg enn tidligere. Jeg tenker derfor jeg kan klare meg med noe tregere og med høyere ping. Jeg har et data-simkort (Telenor) via jobben som jeg tenkte å bruke. Ifølge dekningskartet har jeg full 5G dekning på stedet. Har det mye å si om jeg velger en 4G+ eller 5G router? Jeg skulle gjerne hatt en router med antenne for 4G/5G som kan demonteres så jeg kan montere en egen antenne utendørs, type Yagi f.eks. Forslag og erfaringer til router? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 Hvorfor ikke bare teste ut med hotspot på mobilen og se om det oppfyller dine krav. Om dette er ok kan du kjøpe hvilken som helst ruter og få tilnærmet samme kvalitet uten antenne og større investeringer i 5G router. Vi kjører denne løsningen på hytta og det fungerer smertefritt til streamng/TV-løsning og generell nettbruk. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 27. april 2023 Del Skrevet 27. april 2023 finn en rimelig Huawei b818 på finn.no. De ble pushet ut i stort antall av Telenor ifbm. nedleggelse av kobbernett. Lenke til kommentar
Eriksen89 Skrevet 28. april 2023 Forfatter Del Skrevet 28. april 2023 Hjertelig takk for tilbakemeldinger. Jeg tar begge tips og sjekker med mobilen før jeg eventuelt går for en Huawei. Det var en drøss av de routerene på finn til en grei penge. Lenke til kommentar
Eriksen89 Skrevet 28. april 2023 Forfatter Del Skrevet 28. april 2023 Oppfølgingsspørsmål: Hva finnes det av fornuftig prisede 5G routere? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 28. april 2023 Del Skrevet 28. april 2023 Eriksen89 skrev (17 minutter siden): Oppfølgingsspørsmål: Hva finnes det av fornuftig prisede 5G routere? Ingen? Rart de har en så hinsides pris når man får en 5G-telefon til et slikk og ingenting. Lenke til kommentar
Eriksen89 Skrevet 28. april 2023 Forfatter Del Skrevet 28. april 2023 Trulss skrev (5 timer siden): Ingen? Rart de har en så hinsides pris når man får en 5G-telefon til et slikk og ingenting. Hehe, jeg sliter også med å finne noen som ikke er i overkant dyre. Lenke til kommentar
Eriksen89 Skrevet 29. april 2023 Forfatter Del Skrevet 29. april 2023 Oppdatering: Fikk lånt meg en Huawei B818. Målt hastighet er 100 ned og 5-10 opp (Mbps), som er til å leve med. Pingen tok største smellen, og endte opp på rundt 50-60ms, mot 15-25ms med fiber. Jevnt over tror jeg dette er verdt det om jeg kan vise fingeren til Altibox. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. april 2023 Del Skrevet 29. april 2023 Tenker på å gjøre det samme, bruke jobb telefon nett. Ser jeg kan kjøpe 20GB for småkroner. Kan vell kjøpe opp mot 200 til samme pris som internett tilbyderene der ute. Men jeg aner ikke forbruket mitt per måned. Noen som har noen estimater? Gamer ikke, ser litt på nett-tv(Strim) og har en del hjemmekontor. Men her går det lite på nettverket. Noen estimater? Lenke til kommentar
Eriksen89 Skrevet 29. april 2023 Forfatter Del Skrevet 29. april 2023 Salvesen. skrev (5 timer siden): Tenker på å gjøre det samme, bruke jobb telefon nett. Ser jeg kan kjøpe 20GB for småkroner. Kan vell kjøpe opp mot 200 til samme pris som internett tilbyderene der ute. Men jeg aner ikke forbruket mitt per måned. Noen som har noen estimater? Gamer ikke, ser litt på nett-tv(Strim) og har en del hjemmekontor. Men her går det lite på nettverket. Noen estimater? Det er der jeg er nå jeg også. Fant noen kalkulatorer på nett, som f.eks: https://mobiltelefoni.no/databeregner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå