Gå til innhold

IBM 4ever?!?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en IBM-harddisk i februar 2001. Den har funket bra, men pga. utskiftninger i kassa hører jeg nå at den lager lyd. Prøvde å stille ned accoustic level, men synes ikke jeg hørte noen forskjell. Det er litt vanskelig å beskrive lyden. Det er sånn vanlig harddisklyd, bare litt høyere...

Skal jeg hive IBM-harddisken i søpla, eller kan jeg gjøre noe annet lurt?

Forresten, vet dere hvilken IBM-serie harddisken hører til? Det er en "IBM Harddisk 45.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3,5" 2MB (DTLA307045)" Er denne en av de med masse feil..?

AMD T-bird 1400@1610 (140*11,5 - 1,775V)

MSI K7MASTER

512MB Apacer DDR (PC2100)

MSI Geforce 2MX400 (27.70)

Chieftec DX01SLD m/340W enermax

noen som vil kjøpe et Aopen Maxi 300W (HX08)?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-03-09 20:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert 75gxp eller 60gxp

eg har vertfall 60 gxp 40 gb, støste larve eg har vore borti. sendte den første inn te komplett pga bad secrtors og fekk en ny, so no er den og bjønde å lage "ulydar" bare venta te den og ska legge på røret. irriterande... lykke til

Lenke til kommentar

Det er er 75GXP, 60GXP og 120GXP har andre type benevnelser.

Ja, disken du har er i 75GXP serien som sterkt plaget av total havari.

Hører du ulyder og/eller opplever badsectors ta kontakt med selger ASAP.

75GXP / DTLA-307075

60GXP /IC35L040AVER07

120GXP /IC35L120AVVA07

Pål Kallevåg

Hardware.no

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-09 22:20 ]

Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat ulyder, men den bråker bare litt. Men en harddisk skal kanskje lage litt lyd..? Har hatt noen få bad sectors, men ellers har den fungert greit (nå har jeg aldri hatt noen annen harddisk da...)

Hva er ASAP? Ellers kjøpte jeg harddisken på PsData. Har jeg 1 eller 3 års garanti da?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 15:25, havegg skrev:

Det er vel ikke akkurat ulyder, men den bråker bare litt. Men en harddisk skal kanskje lage litt lyd..? Har hatt noen få bad sectors, men ellers har den fungert greit (nå har jeg aldri hatt noen annen harddisk da...)

Hva er ASAP? Ellers kjøpte jeg harddisken på PsData. Har jeg 1 eller 3 års garanti da?

hmm... min ibm takka vetfall for seg etter ei lita stond.... før du sende den inn so kunne det kansje vore lurt med litt kjøling.

ASAP (As Soon As Posible)

Lenke til kommentar

Med mitt nye chiefteckabinett står det en fin rolig Papstvifte og blåser over harddisken... den er nå mye kaldere enn før!

Tror ikke jeg sender harddisken inn. Den fungerer jotross alt. Det er vel ikke uvanlig at det oppstår noen bad sectors? Og hva skal jeg si til PsData? Jo, jeg synes IBM-harddisken lager litt for mye lyd? Hadde den lagd skrapelyder osv. hadde det vært noe annet.

Tør jeg håpe på at den går i stykker snart? Kanskje jeg bare skal fjerne den vifta foran hd'en og håpe at den krasjer (ånei...)

Lenke til kommentar

Jeg har selv både en 75GXP (30GB) og en 60GXP (60GB) som har fungert fint uten problemer. Det jeg har hørt og sett er at spesielt 75GXP disken har problemer, i mye mindre grad 60GXP. Og når det gjelder 75GXP er det spesielt de variantene med mange plater som har hatt problemer, 60 - 75GB.

Når det gjelder bad blocks har alltid min oppfatning vært at det er dessverre ikke uvanlig med noen bad blocks når du får disken, men det skal normalt ikke komme bad blocks etter at disken har vært i bruk. Isåfall burde du kjøre en del tyngre disksjekkingsverktøy. Hvis det da kommer flere og flere bad blocks så er det bare å sende den inn med en gang...

Sindre

Ansatt hos PCMAX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...