Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Snikpellik said:

At Carl Benjamin er rasist, kvinnehater, homohater og jevnlig sprer konspirasjonsteorier er veldig godt kjent. Han har kommet med flere utsagn som støtter Russland og gjør narr av ukrainske flyktninger og de som støtter Ukraina.

Så beskrivelsen over er nå ganske korrekt vil jeg si.

Du har full mulighet til å sitere han direkte, da han har meget mye innhold. 

Vart stille på deg i de andre trådene. Skal du starte her også? :P

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yakamaru skrev (19 minutter siden):

Du har full mulighet til å sitere han direkte, da han har meget mye innhold. 

Når du bruker han som sannhetskilde regner jeg med at du har satt deg litt inn i fyren..?

Konspirasjonsteorien hans om at «kvinner infiltrerer spillbransjen» for å feminisere spill er vel blant de mest kjente.

Eller hans syke voldtektskommentarer og trusler mot et offer for voldtektstrusler:

https://amp.theguardian.com/politics/2019/may/07/police-investigating-ukip-candidate-youtube-carl-benjamin-jess-phillips-comments

Hans «nigger» og «faggot»-kommentarer husker vi, ikke minst hans samarbeid med flere kjente rasister, som Tommy Robinson.

https://rationalwiki.org/wiki/Sargon_of_Akkad

Du får Google deg til mer. Jeg forstår ikke appellen disse jævlige menneskene har på folk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Snikpellik said:

Når du bruker han som sannhetskilde regner jeg med at du har satt deg litt inn i fyren..?

Konspirasjonsteorien hans om at «kvinner infiltrerer spillbransjen» for å feminisere spill er vel blant de mest kjente.

Eller hans syke voldtektskommentarer og trusler mot et offer for voldtektstrusler:

https://amp.theguardian.com/politics/2019/may/07/police-investigating-ukip-candidate-youtube-carl-benjamin-jess-phillips-comments

Hans «nigger» og «faggot»-kommentarer husker vi, ikke minst hans samarbeid med flere kjente rasister, som Tommy Robinson.

https://rationalwiki.org/wiki/Sargon_of_Akkad

Du får Google deg til mer. Jeg forstår ikke appellen disse jævlige menneskene har på folk.

"Jeg ville ikke en gang voldta deg". Hvordan er dette en "trussel"? Forklar til folk hvordan det å IKKE ville voldta noen er en trussel, er du snill. Fordi den forstår jeg ikke. Dette er også en kvinne som bokstavelig talt ler når mannlige voldtektsofre blir snakket om. Er det å le av voldtektsofre noe som du støtter? 

https://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1225377/MP-Jess-Phillips-laughs-men-s-rights-debate-request.html

En person som også tilsynelatende liker å være sint, fra hennes egne ord. 

https://www.theguardian.com/books/2021/jul/18/jess-phillips-i-enjoy-feeling-angry-it-inspires-me

The Guardian og Rational Wiki er ikke akkurat troverdige kilder heller, når det er sagt. 

Jeg spurte om sitater, noe du unnlot deg å gi. Siden du åpenbart kjenner til innholdet hans så burde det ikke være vanskelig å gi direkte sitater. Med timestamps om du kunne være så vennlig. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Du er meget velkommen. 

Dette er ikke et bevis på hvor viruset kom fra, kun et bevis på at viruset smittet personer i Kina.

Det er faktisk ikke fastslått enda hvor viruset kom fra. Foreløpig har man mange ulike teorier.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Greit å huske på at Trump tok æren for Covid-vaksinene, og at han støtter Russland som er en nær alliert av Kina. Kina, som forøvrig hadde ekstremt strenge Covid-regler.

Støtter man Trump, eller noen av spyttslikkerne hans som Sargon of Akkad, så støtter man også Kina og måten Covid-lockdowns ble gjort på der.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Hver gang det dukker opp noen ekstremister, så dukker det plutselig opp en gjeng med motsatt, men like ekstremistisk tankegang, de tror gjør oss en tjeneste, men det eneste som har skjedd er at vi har fått en fordobling av antall ekstremister. 

Dette er nok sant, men hva refererer du til?

Jeg håper og tror at kuren mot venstre-ekstreme og høyre-ekstreme er en solid dose traust sentrums-konsensus. Jeg vet ikke.

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 4/27/2023 at 3:30 PM, Iki said:

Nå har ordene definisjoner, så når noe følger definisjonen så er det altså det.

"Ord har definisjoner" indeed.

3 hours ago, Yakamaru said:

"Jeg ville ikke en gang voldta deg". Hvordan er dette en "trussel"?

Ikke fått noen svar på dette. Hvordan er det å ytre "jeg vil ikke begå en vemmelig kriminell handling" en trussel? 

Er noen i koret interessert i å svare på hvordan det å ikke ville begå en kriminell handling, det å ikke true noen, ender opp en trussel? 

32 minutes ago, Markiii said:

Støtter man Trump, eller noen av spyttslikkerne hans som Sargon of Akkad, så støtter man også Kina og måten Covid-lockdowns ble gjort på der.

Det er fullt lov å sitere direkte når man kommer med slike påstander. Eller er direkte sitater for mye å spørre om? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (20 timer siden):

Det er forskjell på å vente til mer informasjon kommer ut og kan bevise ting den ene eller den andre retningen og det å bare si "nei, dette er en konspirasjonsteori" når de praktisk talt bare repeterer det media har sagt ad nauseum. Vi visste allerede i sent 2019 at viruset kom fra Wuhan. Noe media benektet(og spesielt Kina) i veldig lang tid før de ikke hadde noe valg å forandre på narrativet.

Usikker på hvilke medier du refererer til eller om du bare lumper all form for medier sammen, i en veldig generaliserende påstand her. Hva Kina måtte påstå, tar jeg med en veldig stor klype salt. Anbefaler på generelt grunnlag å ta hva Russland, Kina, Nord Korea, osv sier med en veldig stor klype salt.

Det at viruset har kommet fra Kina, har vel aldri "mediene" avvist som konspirasjonsteorier. Det som eventuelt kan ha skjedd, er at noen medier har påpekt at det er for tidlig å konkludere med at viruset kom fra Wuhan. Dvs, bevisbyrden for den påstanden var fortsatt ikke møtt. Igjen, det handler om berettiget tro/påstand. Noe jeg forventer medier å etterleve. Siste jeg vil ha er medier som kommer med uberettiget påstander i hytt og pine.

Jeg kan helt ærlig ikke huske noe annet narrativ enn at viruset kom fra Kina/Wuhan. Mulig jeg har fulgt med på andre medier enn deg?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
20 hours ago, Yakamaru said:

Da er vi i det minste enige.

Ja, det er vel enkelt å enes om, at på det tidspunktet noe kan bevises, så er det ikke lenger en teori.

Quote

Når alt ifra MSNBC til CNN til Vox sa "det er en konspirasjonsteori" at Covid kom fra  Wuhan, Kina for, hvor mange måneder var det Legacy Media sa dette? Så det i en del mindre grad her i Norge men er nok folk her som så på de som ikke tok vaksinen som noen kjettere. Når noen bruker "konspirasjonsteori" som et våpen til å sensurere og/eller som en fornærmelse mister hele konseptet av "konspirasjonsteori" makta si og for den saks skyld hva det faktisk er.

Ordet konspirasjonsteori er såpass belastet at det fint kan brukes som en hersketeknikk, da ordet rommer alt fra idéer om øglemennesker, hemmelige jødiske kabaler, til forsøk på hemmelighold av menneskerettighetsbrudd, falske-flag operasjoner i destabilliserings-operasjoner og lovbrudd fra globale korporasjoner.
Fremfor å bygge argumenter utifra hvordan noen kan avvise argumenter med den billige rasjonalen at det du snakker om faller under termen konspirasjonsteori, så er det kanskje mer nyttig å istedet klargjøre hvorfor det ikke er rimelig å sidestille dine argumenter med andre helt fantastiske fortellinger, til tross for at begge deler beviselig er udokumenterte påstander.
Paraplytermer vil alltid ha dette problemet dersom det rommer for vidt, det er mer nyttig å avklare hva man forsøker å si, fremfor å bygge argumenter på hvordan noen behandler noen urimelig, selv om jeg forstår indignasjonen.

At det tar tid før sannheten kommer frem er heller ikke uvanlig, uten at det nødvendigvis fritar aktører som har avvist påstanden uten å granske den fra kritikk, mitt intrykk er at det er interesse for å komme til bunns i dette fra flere hold, jeg synes det virker lovende, men ingenting er fullstendig etablert.

Dersom du oppriktig er nysgjerrig på hvorfor folk ikke tar Carl Benjamin seriøst, kan jeg anbefale et par videoer som tar for seg nøyaktigheten og riktigheten i flere påstander han legger frem, nei; det er ikke mine ord, men jeg har ikke lyst til å bruke tid på å redegjøre for hvorfor Sargon of Akkad ikke er en god kilde, men bevisene finnes hvis du er interessert.
Hvis du trenger at Carl Benjamin er ærlig redelig og klok, så er det verdens letteste ting å avvise kritikk av ham som ditt eller datt.

A Response to #Feminism4Autism
Sargon of Akkad
Antifeminists vs. FACTS
Sargon of Akkad can't read
A Response to Sargon of Akkad's Social Justice Isn't Cool

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 28.4.2023 den 7.56):

Flat Earth er vel strengt talt ingen konspirasjonsteori

Vel.
Det starter som alternativ vitenskap -- men med en gang man skal forklare NASA, den internasjonale romstasjonen, astronomi, kart og navigasjon, geografi, klimaforskning og piloter, så begynner konspirasjonene å måtte balle på seg etter hvert som titalls av millioner av mennesker må konspirere mot resten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Vel.
Det starter som alternativ vitenskap -- men med en gang man skal forklare NASA, den internasjonale romstasjonen, astronomi, kart og navigasjon, geografi, klimaforskning og piloter, så begynner konspirasjonene å måtte balle på seg etter hvert som titalls av millioner av mennesker må konspirere mot resten.

gjerne med en god dose av "government sier ditt og datt, derfor må det motsatte være sant"

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Atib Azzad said:

Ja, det er vel enkelt å enes om, at på det tidspunktet noe kan bevises, så er det ikke lenger en teori.

Ordet konspirasjonsteori er såpass belastet at det fint kan brukes som en hersketeknikk, da ordet rommer alt fra idéer om øglemennesker, hemmelige jødiske kabaler, til forsøk på hemmelighold av menneskerettighetsbrudd, falske-flag operasjoner i destabilliserings-operasjoner og lovbrudd fra globale korporasjoner.
Fremfor å bygge argumenter utifra hvordan noen kan avvise argumenter med den billige rasjonalen at det du snakker om faller under termen konspirasjonsteori, så er det kanskje mer nyttig å istedet klargjøre hvorfor det ikke er rimelig å sidestille dine argumenter med andre helt fantastiske fortellinger, til tross for at begge deler beviselig er udokumenterte påstander.
Paraplytermer vil alltid ha dette problemet dersom det rommer for vidt, det er mer nyttig å avklare hva man forsøker å si, fremfor å bygge argumenter på hvordan noen behandler noen urimelig, selv om jeg forstår indignasjonen.

At det tar tid før sannheten kommer frem er heller ikke uvanlig, uten at det nødvendigvis fritar aktører som har avvist påstanden uten å granske den fra kritikk, mitt intrykk er at det er interesse for å komme til bunns i dette fra flere hold, jeg synes det virker lovende, men ingenting er fullstendig etablert.

Dersom du oppriktig er nysgjerrig på hvorfor folk ikke tar Carl Benjamin seriøst, kan jeg anbefale et par videoer som tar for seg nøyaktigheten og riktigheten i flere påstander han legger frem, nei; det er ikke mine ord, men jeg har ikke lyst til å bruke tid på å redegjøre for hvorfor Sargon of Akkad ikke er en god kilde, men bevisene finnes hvis du er interessert.
Hvis du trenger at Carl Benjamin er ærlig redelig og klok, så er det verdens letteste ting å avvise kritikk av ham som ditt eller datt.

A Response to #Feminism4Autism
Sargon of Akkad
Antifeminists vs. FACTS
Sargon of Akkad can't read
A Response to Sargon of Akkad's Social Justice Isn't Cool

Vet ikke om jeg klarer å ta Shaun seriøst, eller for den saks skyld de andre eller.

image.png.ebd45c5dbdc55319afa262c799f4642c.png

Når noen ser "nazister" overalt og rundt hvert eneste hjørne da begynner jeg å lure på hva denne personen overhode snakker om. Noe som i den forstand en hver med sunn fornuft ville sett på som vås på det beste, vrangforestillinger på det verste. Når noen kaller det å si "vi vil ikke ha menn i rom ment for kvinner"(rough sitat fra Posie Parker) blir sett på som "fascisme", da vet ikke folk hva fascisme overhode er og bruker det som ikke noe annet enn et skjellsord og fornærmelse mot noen de ikke liker. Om han genuint tror dette eller om han bare snakker piss kan jeg ikke svare på dessverre.

Jeg spurte om folk kunne sitere(med andre ord, direkte) han, så langt har jeg egentlig bare fått linker til folk og/eller media som snakker om han. Eller for den saks skyld snakker med han. 

10 hours ago, Honkajonk said:

Usikker på hvilke medier du refererer til eller om du bare lumper all form for medier sammen, i en veldig generaliserende påstand her. Hva Kina måtte påstå, tar jeg med en veldig stor klype salt. Anbefaler på generelt grunnlag å ta hva Russland, Kina, Nord Korea, osv sier med en veldig stor klype salt.

Det at viruset har kommet fra Kina, har vel aldri "mediene" avvist som konspirasjonsteorier. Det som eventuelt kan ha skjedd, er at noen medier har påpekt at det er for tidlig å konkludere med at viruset kom fra Wuhan. Dvs, bevisbyrden for den påstanden var fortsatt ikke møtt. Igjen, det handler om berettiget tro/påstand. Noe jeg forventer medier å etterleve. Siste jeg vil ha er medier som kommer med uberettiget påstander i hytt og pine.

Jeg kan helt ærlig ikke huske noe annet narrativ enn at viruset kom fra Kina/Wuhan. Mulig jeg har fulgt med på andre medier enn deg?

Å ta hva et autoritært regime sier med en stor neve salt er i seg selv sunn fornuft. De kan ikke stoles på i det hele tatt, så der er vi enige.

Tja, hvor skal jeg starte? NBC? CNN? MSNBC? Fox? Vox? HuffPo(Huffington Post)? WaPo(Washington Post)? Lista er lang.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/covid-wuhan-lab-leak-theory-being-twisted-validate-conspiracy-theories-ncna1272566

https://www.cjr.org/the_media_today/china_coronavirus_wuhan_lab_trump.php

https://www.foxnews.com/media/credibility-crisis-msnbc-nicolle-wallace-insisted-covid-originating-wuhan-lab-conspiracy-theory

Når MSNBC(for å gi et spesifikt eksempel her, har mange fler som kan brukes) "reportere" hevder at idéen om at viruset kom fra Wuhan labben i Kina var en "konspirasjonsteori"(noe det ikke var, vi visste dette sent i 2019, som jeg har gitt en link til tidligere i tråden her) og insisterer på det lenge. Dette kom ikke bare fra MSNBC men også andre Legacy Media kilder, som blant annet VG, NRK og andre norske nyhetskanaler og medier repeterte ad nauseum. 

Nå vil jeg også nevne at det er forskjell på at et virus har opprinnelse fra en lab og det å bli laget i en lab. 

Legacy/Mainstream Media er døende, og for god grunn. Om det ikke er tullete teorier uten basis så er det å spre løgner i hytt og pine. Tilliten til media generelt er i dass, og det skal mye til for at tilliten kommer tilbake.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (21 timer siden):

Du har full mulighet til å sitere han direkte, da han har meget mye innhold. 

Vart stille på deg i de andre trådene. Skal du starte her også? 😛

Hvem denne Carl Benjamin er vet jeg lite om. Har hørt navnet,ja, men det sier meg lite for jeg har ikke all verdens tid til å sette meg inn i alle mulige obskure fringe- YouTube-personligheter så jeg har lite kvalifikasjoner til å uttale meg om en jeg aldri har lyttet til og påstander fra andre om hva noen er fungerer ikke; jeg vil lese selv hva de har sagt og gjort med egne ord. Men jeg har registrert at ny-McHartyistiske beskyldninger om at noen "støtter Putin" er blitt en ny måte å forsøke å diskredittere noen på; det er en stråmann og jeg skjønner hva det er snakk om; det er ganske mange som ikke liker at noen røsler opp i urett i samfunnet; noe jeg merker når slike beskyldninger til og med rettes mot PASIFISTER og dødsstraffmotstandere samt varslere som Julian Assange som forfølges for å ha avslørt menneskerettighetsbrudd; det passer veldig godt å male Putin på disse for de som vil ha disse kneblet(noen prøver til og med å male Putin på de som ønsker endringer i energipolitikken i Norge, men DET blir i overkant desperat). Igjen; det er mulig denne Akkad-fyren som jeg aldri har fulgt med på støtter Putin, kanskje jeg skal ta meg tid og kanskje ikke til å se hva han selv har sagt før jeg gjør meg opp en egen mening og jeg kommer IKKE til å gå inn på RationalWiki for å se hva ANDRE mener at han har sagt. Beskyldninger om at noen er rasist og kvinnehater er også en velkjent hersketeknikk som sitter løst, jeg vil også se hvilke spesifikke utsagn han har kommet med for å bygge opp under denne påstanden.

Angående konspirasjonsteoretiker; det burde egentlig ikke være noen merkelapp eller stråmann; ja det er han nok, det er JEG også, det er faktisk de aller fleste av oss; alle som erkjenner at korrupsjon eksisterer i samfunnet er konspirasjonsteoretikere; man burde slutte å bruke det som et kallenavn. Kanskje man kan finnne opp et nytt ord for å skille de som kun kommer med ganske sannsynlige teorier om lyssky politisk virksomhet og de som er mer "far out"; som de som mener vi styres av reptiler fra Mars og slikt; helt unødvendig å sause de to sammen. De eneste som IKKE er konspirasjonsteoretikere på noen som helst måte er de som er totalt frakoblet alt av samfunnsengasjement og meninger om politikk; de som er mest opptatt av hvem som vant i "skal vi danse"(går det programmet ennå forresten)og fotball og kanskje stemmer ved valg, men da bare samme parti som foreldre og besteforeldre eller kompiser stemte på/stemmer på uten å noensinne å ha sett noen politisk debatt eller nyheter.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Hvem denne Carl Benjamin er vet jeg lite om. Har hørt navnet,ja, men det sier meg lite for jeg har ikke all verdens tid til å sette meg inn i alle mulige obskure fringe- YouTube-personligheter så jeg har lite kvalifikasjoner til å uttale meg om en jeg aldri har lyttet til og påstander fra andre om hva noen er fungerer ikke; jeg vil lese selv hva de har sagt og gjort med egne ord. Men jeg har registrert at ny-McHartyistiske beskyldninger om at noen "støtter Putin" er blitt en ny måte å forsøke å diskredittere noen på; det er en stråmann og jeg skjønner hva det er snakk om; det er ganske mange som ikke liker at noen røsler opp i urett i samfunnet; noe jeg merker når slike beskyldninger til og med rettes mot PASIFISTER og dødsstraffmotstandere samt varslere som Julian Assange som forfølges for å ha avslørt menneskerettighetsbrudd; det passer veldig godt å male Putin på disse for de som vil ha disse kneblet(noen prøver til og med å male Putin på de som ønsker endringer i energipolitikken i Norge, men DET blir i overkant desperat). Igjen; det er mulig denne Akkad-fyren som jeg aldri har fulgt med på støtter Putin, kanskje jeg skal ta meg tid og kanskje ikke til å se hva han selv har sagt før jeg gjør meg opp en egen mening og jeg kommer IKKE til å gå inn på RationalWiki for å se hva ANDRE mener at han har sagt. Beskyldninger om at noen er rasist og kvinnehater er også en velkjent hersketeknikk som sitter løst, jeg vil også se hvilke spesifikke utsagn han har kommet med for å bygge opp under denne påstanden.

Angående konspirasjonsteoretiker; det burde egentlig ikke være noen merkelapp eller stråmann; ja det er han nok, det er JEG også, det er faktisk de aller fleste av oss; alle som erkjenner at korrupsjon eksisterer i samfunnet er konspirasjonsteoretikere; man burde slutte å bruke det som et kallenavn. Kanskje man kan finnne opp et nytt ord for å skille de som kun kommer med ganske sannsynlige teorier om lyssky politisk virksomhet og de som er mer "far out"; som de som mener vi styres av reptiler fra Mars og slikt; helt unødvendig å sause de to sammen. De eneste som IKKE er konspirasjonsteoretikere på noen som helst måte er de som er totalt frakoblet alt av samfunnsengasjement og meninger om politikk; de som er mest opptatt av hvem som vant i "skal vi danse"(går det programmet ennå forresten)og fotball og kanskje stemmer ved valg, men da bare samme parti som foreldre og besteforeldre eller kompiser stemte på/stemmer på uten å noensinne å ha sett noen politisk debatt eller nyheter.

Nyanser blir ofte kastet bort når folk er mer interessert i "oss mot dem" mentalitet. Støtter man ikke det "offisielle" narrativet for eksempel er noen folk mer interessert i å prøve å drive med forskjellige hersketeknikker. Gaslighting, projisering, stråmenn, red herrings, lista er lang over forsøk på hersketeknikker. Folk biter bare ikke lenger og vil bestemt stoppe opp og stille spørsmål til det de hører og ser. Folk er lei av å prøve å bli manipulert med såpass åpenbare måter å manipulere på.

Hvis noen for eksempel sier "Jeg vil ha dødsstraff for pedofile" og noen andre kommer brasendes inn og sier "HÆ?! HATER DU HOMOFILE?!" da lurer jeg virkelig på hvor den tanken kom fra. For en som er LGBT selv så synes jeg slik hjernedød white knighting og projisering er avskyeling.

Når det kommer til Sargon, så representerer han de fleste, egentlig. Støtter det ukrainske folket, men ikke regjeringen, staten. Ukraina har i mange år hatt korrupsjon skandale oppå korrupsjon skandale, men nå er Ukraina plutselig et "land som forsvarer demokrati og alt det som er godt her i verden" bare fordi det store onde Russland invaderte? Zelensky er korrupt på samme måte som Putin er, men Zelensky er for en eller annen grunn hyllet som en helt. 

https://www.washingtonpost.com/world/the-corruption-that-fueled-ukraines-2014-revolution-wont-go-away/2016/02/24/1e4ee2e4-d04b-11e5-90d3-34c2c42653ac_story.html

https://www.bbc.com/news/world-europe-38087839

Det må da gå ann å støtte et folk og være bastant imot den korrupte regjeringen uten at folk friker ut. Samme med Russland. Regjeringa er no søppel, samme er Putin. Det betyr ikke at folket selv er søppel. Har møtt og snakket med folk bra begge land som har ikke vært noe annet enn herlige og hyggelige å snakke med.

Har du litt tid til overs ville jeg foreslå å sjekke ut Lotus Eaters kanalen dems(og mulig siden de har, lotuseaters.com som har mye mer innhold enn det de har på Youtube). De går over veldig mange temaer og har veldig mange forskjellige gjester på podcasten. Det er ikke alltid de har rett, og kan og vil få ting feil til tider. Da retter de opp i feilen sin, noe som jeg overhode ikke kan si for mainstream media som for eksempel BBC, ABC, MSNBC, Fox, etc.  Er ikke alltid jeg er enig med dem heller(er ikke no særlig fan av Conor da han snakker for fort og virker litt pompøs). 

Om det ikke faller helt i smak, om det er folka selv, emnene de tar opp, gjestene de har, artiklene og videoene de viser fram, etc, er opp til en hver selvfølgelig. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

 

Yakamaru skrev (På 30.4.2023 den 12.05):

Når det kommer til Sargon, så representerer han de fleste, egentlig. Støtter det ukrainske folket, men ikke regjeringen, staten. Ukraina har i mange år hatt korrupsjon skandale oppå korrupsjon skandale, men nå er Ukraina plutselig et "land som forsvarer demokrati og alt det som er godt her i verden" bare fordi det store onde Russland invaderte? Zelensky er korrupt på samme måte som Putin er, men Zelensky er for en eller annen grunn hyllet som en helt. 

En artikkel fra 2016 som beskriver hvordan daværende president hadde korrupsjon fra russisk-vennlige aktører i egne sirkler...
...er relevant for Zelensky hvordan?

Og når korrupsjonen i hovedsak skyldes russosfærisk politikk, så er det ekstra vanskelig å fordømme dem som forsøker å kvitte seg med denne påvirkningen, vende seg mot et Europa som stiller krav om bekjempelse av korrupsjon, under en president som sågar må beskytte landet mot en krig forårsaket nettopp av et ønske om å drepe Zelensky fordi han ikke er korrupt.

Minner igjen om at spesialoperasjonen i Ukraina opprinnelig var nettopp det:
Et ønske om å likvidere Zelensky og en rekke regjeringsmedlemmer og politikere og journalister, og få innsatt en hel haug korrupte russisk-vennlige nikkedukker over hele nasjonen i alle nivå av politikken, for å sørge for at landet ikke kan kvitte seg med korrupsjonen, og forbli en vert for et parasittisk forhold.

---

Man kritiserer ikke den feite mannen på treningsstudioet:
Han er der fordi han forsøker å løse problemet sitt: Etiske mennesker støtter ham og hjelper ham om han trenger hjelp eller instruksjoner eller tips.

Å klage på at et land har korrupsjon som de forsøker å bekjempe er samme nivå av lavmål.

---

Når det kommer til Carl Benjamin -- så er han moralsk korrupt høyreekstrem som ikke forsøker å gjøre noe bra. Tiden man bruker på å se videoene hans gjør bare verden til et dårligere sted.
Man sørger for at han får betalt for å lyge til andre som tror på hva han formidler.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 30.4.2023 den 2.57):

viruset kom fra Wuhan labben i Kina var en "konspirasjonsteori"(noe det ikke var, vi visste dette sent i 2019, som jeg har gitt en link til tidligere i tråden her) og insisterer på det lenge.

Du påstår vel ikke at dette ikke et en konspirasjonsteori?? At du sitter på beviser (som ingen andre gjør) som viser at viruset kom fra et laboratorium i Kina?? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 30.4.2023 den 2.57):

Når noen kaller det å si "vi vil ikke ha menn i rom ment for kvinner"(rough sitat fra Posie Parker) blir sett på som "fascisme"

Hun har uttalt at hun vil gjøre et unntak for bevæpnede menn å besøke kvinnetoaletter o.l., bare sånn i tilfelle det er noen skumle transpersoner der inne de sterke, tapre mennene kan beskytte de sårbare kvinnene mot.

Hennes demonstrasjoner er tjåka fullt med nasser som støtter henne, hun assosierer seg med flere offentlige personligheter på ytre høyre, og hun er attpåtil en tvangs-fødsler.

Kvekker hun som en and, går som en and og ser ut som en and, da er hun sannsynligvis en and. Man kjenner lusa på gangen.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...